پرداخت وام ۲۰۰ میلیونی مسکن روستایی به کجا رسید ؟

با همکاری هیات وزیران درخصوص موافقت با اصلاحیه وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی، روند پرداخت این وام تسهیل شد.
پرداخت وام ۲۰۰ میلیونی مسکن روستایی به کجا رسید ؟
کد خبر : ۵۱۵۶

اکبر نیکزاد، رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام کرد: بحمدالله با مساعدت رییس‌جمهور در جلسه هیات دولت در روز ۸ آبان ۱۴۰۱ پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن مبنی بر اصلاح مصوبه پرداخت تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی تصویب شد. بر این اساس کارها روی ریل مناسبی قرار گرفته و در دو روز گذشته حدود ۳۰۰۰ نفر از سوی بنیاد مسکن برای دریافت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی به بانک‌ها معرفی شده‌اند. حدود ۷۰ نفر نیز وام را دریافت  کرده‌اند.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درباره فرآیند ثبت‌نام و پرداخت وام گفت: متقاضیان به شعبات بنیاد مسکن در سراسر کشور مراجعه کنند و همکاران ما کارهای معرفی به بانک را انجام می‌دهند.

نیکزاد درخصوص برخی محدودیت‌ها برای پرداخت وام در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت اظهار کرد: با مصوبه اخیر دولت این مشکل و هم‌چنین مساله سفته زنجیره‌ای حل شده است. هم‌چنین کسانی که از ۲۵ آبان ۱۴۰۰ به بعد تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی را دریافت کرده‌اند می‌توانند نسبت به دریافت ۱۰۰ میلیون تومان مابقی اقدام کنند.

رییس بنیاد مسکن با تشکر از برخی بانک‌ها که پیش از اصلاح مصوبه وام ۲۰۰ میلیون تومانی را پرداخت می‌کردند گفت: بعضی بانک‌ها در پرداخت متمم ۱۰۰ میلیون تومانی واقعا همت نشان دادند که از آنها تشکر می‌کنیم.

وی هم‌چنین خبر داد: با تصویب هیات دولت وام بلاعوض برای واحدهای مسکونی خسارت  دیده در جریان سیل و زلزله‌های اخیر ابلاغ شد و در این زمینه نیز مشکلی وجود ندارد. در ماه‌های اخیر در مناطق مختلفی که ۲۲ ستاد استانی بنیاد فعالیت داشتند ۴۶ هزارواحد مسکونی تخریب یا دچار خسارت شده بود که در حال بازسازی است و تسهیلات و هم‌چنین وام بلاعوض به آنها پرداخت می‌شود.

بنابراین گزارش، هیات وزیران در جلسه روز ۸ آبان ۱۴۰۱ به ریاست رییس جمهور با هدف رفع موانع ساخت مسکن روستایی، پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی درخصوص اصلاح مصوبه مربوط به پرداخت تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در سال ۱۴۰۱ را تصویب کرد. حدود یک سال از مصوبه افزایش تسهیلات ساخت مسکن از ۱۰۰ به ۲۰۰ میلیون تومان با نرخ سود ۵ درصد در دومین نشست شورای عالی مسکن می‌گذرد اما تا کنون این موضوع به طور کامل  محقق نشده بود.

 

مجله زندگی
ارسال نظر