معلمان حق‌التدریس از اجرایی نشدنِ قانون رتبه‌بندی گله کردند !

جمعی از معلمان حق‌التدریس از اجرایی نشدنِ قانون رتبه‌بندی برای برخی از این معلمان خبر دادند.
معلمان حق‌التدریس از اجرایی نشدنِ قانون رتبه‌بندی گله کردند !
کد خبر : ۸۰۵۷

این معلمان که اواخر سال گذشته به عنوان معلمانِ مرحله‌ی سوم مدتی روبه‌روی مجلس و سازمان آموزش و پرورش جمع شده بودند و بعد از مدتی بالاخره توانستند مجوز استخدام خود را بگیرند، می‌گویند: ما حدود ۱۲هزار و هشتصد معلم حق‌التدریس بودیم که با وجود داشتنِ تمام شرایط استخدامی و در حالیکه دوره‌ی دانشگاه فرهنگیان را گذرانده و از آزمون اصلح نیز با موفقیت عبور کرده بودیم، آموزش و پرورش با استخدام ما مخالفت می‌کرد، اما بعد از پیگیری و اعتراض بالاخره با پیمانی شدنمان موافقت شد. 

آن‌ها ادامه می‌دهند: به خاطر تعلل اداره‌های آموزش و پرورش در استان‌هایی مثل لرستان و کرمان و… و به بهانه‌ی نیامدن مجوز از سوی وزارتخانه‌ی آموزش و پرورش، احکام معلمان بعد از عید در ماه‌های فروردین و اردیبهشت ماه صادر شد. 

این معلمان می‌گویند: حالا در کمال ناباوری، از آموزش و پرورش نامه آمده که رتبه‌بندی شامل حال کسانی که احکامشان بعد از عید آمده نمی‌شود! این چه تصمیمِ ناعادلانه‌ای است؟! 

آن‌ها می‌گویند: زمانی، به خاطر اینکه دانشگاه فرهنگیان نمی‌توانست برای همه‌ی معلمان حق‌التدریسی یکجا دوره‌ی آموزشی بگذارد، ما را به سه گروه تقسیم کردند، کسانی که گروه آخر بودند برای طی کردنِ مراحل استخدام به مشکل خوردند. این درحالی بود که ما با دو گروه اول هیچ تفاوتی نداشتیم، حالا از همین گروه سوم عده‌ای پیش از عید حکمشان خورده و عده‌ای بعد از عید. هیچ فرقی بین هیچ کدام از ما نیست بلکه به خاطر تعلل اداره‌های آموزش و پرورش در این استانها احکام دیر صادر شده است. 

گفتنی است؛ در سال ۸۸ طرحی با عنوان «تعیین تکلیف استخدام معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی» به تصویب رسید که بر اساس این طرح، معلمان حق‌التدریسی بعد از گذراندن دوره‌ای در دانشگاه فرهنگیان می‌توانستند به استخدام وزارت آموزش و پرورش دربیایند. بیش از ده سال طول کشید تا این طرح اجرا و معلمان به استخدام آموزش و پرورش در بیایند. 

معلمان حق‌التدریس با اشاره به این زمانِ طولانی می‌گویند: حالا که بعد از سال‌ها کار با حقوق ناچیز و در شرایط سخت، بالاخره احکام‌مان آمده ما را از رتبه‌بندی هم محروم کرده‌اند! 

آن‌ها می‌گویند: می‌توانیم به دیوان عدالت اداری شکایت کنیم و مطمئنیم دیوان به نفع ما رأی خواهد داد اما این کار زمان‌بر است.

 

منبع :
ایلنا
مجله زندگی
ارسال نظر