باز هم وضعیت قرمز در تهران

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا هم اکنون شاخص آلاینده «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» روی عدد ۱۶۸ یعنی در وضعیت قرمز قرار دارد.
باز هم وضعیت قرمز در تهران
کد خبر : ۸۷۲۹

آسمان تهران امروز نیمه آفتابی پیش‌بینی شده است و دما در طول شب از شش درجه به مرور و در طول روز به دوازده درجه می‌رسد. هوای پایتخت امروز در وضعیت قرمز قرار دارد.

بر اساس آخرین پیش بینی‌های هواشناسی رواند افزایشی دمای هوای تهران تا شنبه ۲۶ آذر ادامه دارد.

آسمان تهران فردا (۲۴ آذر ماه) نیمه ابری با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد و طی روز جمعه (۲۵ آذر ماه) آفتابی با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۷ درجه سانتیگراد و برای روز شنبه (۲۶ آذر ماه) ابری با حداقل دمای ۶ درجه و با حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

آخرین وضعیت آلودگی هوای تهران

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا هم اکنون شاخص آلاینده «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» روی عدد ۱۶۸ یعنی در وضعیت قرمز قرار دارد.

آلودگی هوای تهران

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۱۶۹ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط قرمز قرار داشت.

براین اساس دستورالعمل احتیاطی صادره از سوی شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، مبتلایان به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان جزو گروه‌های حساس محسوب می‌شوند و باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند. فعالیت طولانی عبارت است از هرگونه فعالیت خارج از منزل که افراد به‌طور متناوب طی مدت چندین ساعت انجام می‌دهند و سبب می‌شود نفس کشیدن تاحدی سخت‌تر از حالت طبیعی صورت بگیرد. کار کردن در باغچه، فعالیت شدید خارج از منزل مانند دویدن و ... از جمله این کارهاست.

وضعیت آب و هوای کشور در چند روز آینده

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام تداوم آلودگی در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت از بارش برف و باران در البرز مرکزی، غرب و شمال‌غرب کشور خبر داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: امروز در برخی مناطق غرب، شمال‌غرب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی، شمال خوزستان، لرستان، شمال کهگیلویه‌وبویراحمد، بارش پراکنده و در شمال خوزستان، رعدو برق پیش‌بینی شده است که این بارش‌ها در مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف است.

وی افزود: فردا در جنوب‌غرب کشور، مناطقی از اصفهان، شمال فارس و بوشهر، بارش پراکنده ادامه دارد. روز جمعه نیز در استان‌هایی همچون بوشهر، فارس، غرب کرمان، یزد و غرب اصفهان، شرق چهارمحال و بختیاری، رگبار‌های پراکنده و خفیف و در سواحل گیلان و غرب مازندران بارش پیش‌بینی شده است که بارش‌ها تا روز شنبه در این مناطق ادامه دارد.

پیش‌بینی وضعیت آب و هوای تهران فردا ۲۴ آذر ماه ۱۴۰۱ نشان می‌دهد آسمان نیمه آفتابی و حداکثر دما ۱۲ درجه سانتیگراد خواهد بود. و آلودگی هوای تهران فردا نیز ادامه دارد.

آسمان تهران امروز نیمه آفتابی پیش‌بینی شده است و دما در طول شب از شش درجه به مرور و در طول روز به دوازده درجه می‌رسد. هوای پایتخت امروز در وضعیت قرمز قرار دارد.

او ادامه داد: برای دو روز آینده با توجه به پایداری و سکون نسبی هوا در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت به ویژه تهران، کرج، تبریز، اراک، اصفهان و مشهد، آلودگی و کاهش کیفیت هوا ادامه دارد. تهران امروز آسمانی نیمه ابری و هوای آلوده دارد که در بعدازظهر وزش ملایم باد پیش‌بینی شده است. فردا تهران غبار دارد و از جمعه به بعد از میزان غبار کاسته می‌شود. شنبه بارش‌های پراکنده در پایتخت هوای تهران را کمی مطلوب می‌کند.

کارشناس سازمان هواشناسی اضافه کرد: امروز در لاله‌زار استان کرمان دمای کمینه ۷ درجه زیرصفر شد که سردترین نقطه کشور بود و میناب و چابهار با دمای ۲۹ درجه بالای صفر گرم‌ترین منطقه کشور ثبت شد.

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
عرشه
مجله زندگی
ارسال نظر