تکلیف معترضان به دهک یارانه چه می‌شود؟

حواشی واریز یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی ادامه دارد. برخی از افراد پیش از این مشمول یارانه بودند و یارانه آنها اکنون قطع شده و برخی دیگر می‌گویند این ماه بر خلاف ماه‌های دیگر یارانه نگرفته‌اند.
تکلیف معترضان به دهک یارانه چه می‌شود؟
کد خبر : ۱۲۱۷

سه ماه از واریز یارانه جدید دولت می‌گذرد، اما به نظر می‌رسد که دولت هنوز نتوانسته مشکلات و اعتراضات مربوط به این یارانه را برطرف کند. به خصوص افرادی که یارانه آنها قطع شده است.

دولت چندین راه برای ثبت این اعتراضات اعلام کرده است. یکی از این راه‌ها پیگیری یارانه قطع شده با کمک کد ملی است. چراکه افرادی که در دهک دهم درآمدی قرار دارند مشمول یارانه نمی‌شوند.

افراد برای استعلام یارانه با کد ملی باید، با شماره تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس بگیرند. در مرحله بعد باید کد ملی سرپرست خانوار را وارد کنند. با وارد کردن کد ملی و شماره تماس سرپرست خانوار، مشخص می‌شود که آیا یارانه به خانوار تعلق می‌گیرد یا نه. اما این تلفن گویا دهک درآمدی خانوار را مشخص نمی‌کند.

با این روش خانواده‌ها متوجه می‌شوند مشمول یارانه می‌شوند یا نه؟

با توجه به اینکه دهک اول تا نهم مشمول یارانه می‌شوند، اگر خانواری شامل یارانه نشود، به این معناست که جزو دهک درآمدی دهم است.

این شماره گویا برای استعلام دهک درآمدی برای همه افراد قابل استفاده است جز افرادی که سرپرست یا یکی از اعضای خانواده آنها جزو نیروهای مسلح باشد. این گروه برای اطلاع از دهک درآمدی خانواده خود باید با ستاد نیروهای مسلح تماس بگیرند.

جز این شماره، تلفن ۰۲۱۶۳۶۹ مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که برای پاسخگویی به سوالات در اختیار مردم است.

 

یارانه جاماندگان واریز شد!/ یارانه تیر قابل برداشت است؟ - تجارت‌نیوز

 

برخی از افرادی که جزو دهک دهم درآمدی هستند، همچنان به دهک درآمدی خود اعتراض دارند. این گروه می‌توانند برای ثبت‌نام مجدد یارانه اقدام کنند.

باید توجه داشت که ثبت‌نام از افرادی که تاکنون از دریافت یارانه نقدی جا مانده‌اند یا متقاضی جدید دریافت یارانه هستند نیز همچنان ادامه دارد. این افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه my.gov.ir نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

در اختیار داشتن شماره تلفن همراه به‌ نام سرپرست خانوار، کد ملی، کد پستی، تاریخ تولد و شماره شبای بانکی مربوط به سرپرست خانوار متقاضی جدید یا جامانده از یارانه، برای ثبت نام ضروری است.

افراد می‌توانند جهت کسب اطلاع از آخرین وضعیت یارانه خانوار، کد دستوری #کد ملی*۴۳۸۵۷*۴* را با شماره تلفن همراه به‌نام خود، شماره‌گیری کنند.

 

مجله زندگی
ارسال نظر