کدام خوراکی‌ها در یک ماه گذشته ارزان‌تر بودند؟

بررسی آمارهای مرکز آمار ایران نشان می‌دهد، سه گروه از مجموع کالاهایی که در دسته خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها قرار دارند طی یک ماه گذشته با کاهش قیمت مواجه شدند.
کدام خوراکی‌ها در یک ماه گذشته ارزان‌تر بودند؟
کد خبر : ۱۹۵۴

 براساس گزارش مرکز آمار ایران، نرخ تورم سالانه برای خانوارهای شهری و روستایی در مرداد به ترتیب ۴۰.۹ درصد و ۴۴.۴ درصد بوده است که برای خانوارهای شهری ۰.۹ واحد درصد افزایش و برای خانوارهای روستایی ۱.۲ واحد درصد افزایش داشته است.

در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به گروه «ادویه و چاشنی ( »سس مایونز و سس گوجه فرنگی) و گروه «نان و غلات» (کیک و بیسکویت) می‌باشد. در گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات»، گروه «بهداشت و درمان» (انواع دارو)، گروه «هتل و رستوران» (غذاهای سرو شده در رستوران) و اجاره بها بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

همچنین در ماه جاری گروه «گوشت قرمز و گوشت ماکیان» (مرغ ماشینی) و گروه «روغن‌ها و چربی‌ها» (روغن نباتی جامد) نسبت به ماه قبل کاهش قیمت داشته‌اند.

جدول شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای کشور بر حسب بخش‌های اصلی و برخی گروه‌ها و طبقات کالایی در مرداد ماه سال ۱۴۰۱ به شرح زیر است:

این کالاها ارزان شدند/ جدول

 

 

 

 

 

 

 

مجله زندگی
ارسال نظر