طلا و سکه هر دو صعود کردند/ سکه روی ۱۴ میلیون استوپ کرد!

قیمت هر گرم طلای 18 عیار در مقایسه با دیروز 12 هزار و 900 تومان دیگر بالا رفت و به مرز 1 میلیون و 297 هزار و 900 تومان رسید. نرخ سکه نیز نسبت به دیروز 0.2 درصد افزایش پیدا کرد و سرانجام در کانال 14 میلیونی تثبیت شد.
طلا و سکه هر دو صعود کردند/ سکه روی ۱۴ میلیون استوپ کرد!
کد خبر : ۲۴۶۷

 نرخ اونس امروز همگام با دلار رشد قیمتی نداشت. هم اکنون نرخ اونس نسبت به روز گذشته 0.5 درصد کم شده و به مرز هزار و 717 دلاری رسیده است. با این حال برخی کارشناسان هنوز طلا را به عنوان مانعی قوی بر سر راه تورم می‌دانند. به گفته یوجین فاما، برنده جایزه نوبل اقتصادی 2013، طلا قیمت بسیار نوسانی دارد و مانعی وحشتناک بر سر راه تورم است.

تحلیل نرخ سکه در روز جاری

امروز نرخ سکه با توجه به رشد قیمتی دلار، بالا رفت. اما نرخ نیم سکه نسبت به دیروز 0.6 درصد کمتر شد و به مرز 8 میلیون تومان رسید. قیمت ربع سکه در مقایسه با روز قبل 1 درصد کاهش پیدا کرد و 5 میلیون تومان شد. نرخ سکه گرمی نیز نسبت به دیروز 0.3 درصد کم شد و در محدوده 2 میلیون و 990 هزار تومانی قرار گرفت.

قبل از آغاز معاملات طلا و سکه در روز جاری، برخی فعالان پیش بینی کرده بودند که بیشتر سکه بازان نسبت به توافق هسته‌ای بدبین شده و احتمالا نرخ این فلزگرانبها افزایش پیدا خواهد کرد. به نظر این گروه، قیمت سکه در کانال 14 میلیون تومانی ثابت خواهد شد. پیش از این قیمت سکه چندین بار وارد کانال 14 میلیون تومانی شده بود، اما نتوانست این مرز مهم قیمتی را به سمت بالا بکشند و در این نرخ تثبیت شود.

 

منبع :
کاماپرس
مجله زندگی
ارسال نظر