بیت کوین دوباره صعودی شد

قیمت بیت کوین در معاملات روز پنجشنبه ۹ درصد افزایش یافت و به ۱۷۹۶۷ دلار و ۵۳ سنت رسید. اتر هم با یک افزایش ۱۳ درصدی ۱۳۲۵ دلار و ۷۸ سنت معامله می‌شود.
بیت کوین دوباره صعودی شد
کد خبر : ۵۸۱۵

قیمت بیت کوین در معاملات روز پنجشنبه ۹ درصد افزایش یافت و به ۱۷۹۶۷ دلار و ۵۳ سنت رسید.
توقف فروش گسترده ارزهای مجازی در شرایطی که سرمایه‌گذاران در حال بررسی اطلاعات تورم آمریکا هستند و ماجرای صرافی اف‌تی‌اکس ادامه دارد، باعث افزایش ارزش این ارزها از روز پنجشنبه شده‌است .

قیمت بیت کوین در معاملات روز پنجشنبه ۹ درصد افزایش یافت و به ۱۷۹۶۷ دلار و ۵۳ سنت رسید. اتر هم با یک افزایش ۱۳ درصدی ۱۳۲۵ دلار و ۷۸ سنت معامله می‌شود.

این افزایش قیمت ارزهای مجازی هم‌زمان با انتشار اطلاعات تورم در آمریکا و کاهش غیرمنتظره آن صورت گرفته است. به‌این‌ترتیب سرمایه‌گذاران امیدوارند فشار تورم پایین آمده و ترس از رکود پایان یابد.

ارتباط مستقیم بیت کوین با بازار بورس در اواخر سپتامبر به بالاترین سطح رسید، اما یک ماه است که رو به افول گذاشته. بازار سهام هم پس‌از انتشار گزارش نرخ تورم آمریکا رشد داشته‌است.

تحلیلگران عقیده دارند جامعه به سمت یک آینده غیرمتمرکز پیش می‌رود و فناوری بلاک چین در این شرایط بسیار مفید است.

افزایش قیمت ارزهای مجازی از طرف دیگر با بحران صرافی اف‌تی‌اکس هم‌زمان شده و این احتمال وجود دارد که مشکلات این صرافی در سرتاسر بازار ارزهای مجازی گسترش یابد. بیت کوین در روز چهارشنبه یک کاهش دوروزه ۲۴ درصدی را ثبت کرد و در آخرین ساعات همان روز به پائین‌ترین رقم ۱۵۵۵۸ دلار رسید. اتر هم ۳۲ درصد از ارزش خود را طی دو روز فروش گسترده ارزهای مجازی از دست داد.

علی‌رغم افزایش قیمت دوباره بیت کوین، ارزش این ارز مجازی ۷۰ درصد از اوج آن در یک‌سال گذشته پایین‌تر آمده‌است.

در بین سایر ارزهای مجازی، سولانا که ضربه سختی از رسوایی اف‌تی‌اکس خورده بود، ۳۰ درصد افزایش قیمت داشت. ارزش این ارز مجازی ۷۰ درصد طی یک هفته گذشته سقوط کرده بود. حتی ارزش اف‌تی‌تی، ارز مجازی اف‌تی‌اکس هم ۲۱ درصد افزایش‌یافته است، درحالی‌که ۱۴۰ درصد طی یک هفته کاهش‌یافته بود.

مدیرعامل اف‌تی‌اکس سکوت خود را در مورد چالش‌های این صرافی شکست و از سرمایه‌گذاران و صنعت ارزهای مجازی به‌خاطر شکست خود در بحران نقدینگی عذرخواهی کرد.

 

مجله زندگی
ارسال نظر