بازگشت ژاپن به بازار لوازم خانگی ؟ | از شایعه تا واقعیت !

در حالی واردات لوازم خانگی از سال97 ممنوع شده که اخیرا اخباری مبنی بر بازگشت برندهای ژاپنی به بازار به گوش‌ می‌رسد که صحت ندارد.
بازگشت ژاپن به بازار لوازم خانگی ؟ | از شایعه تا واقعیت !
کد خبر : ۵۹۹۹

بازار لوازم خانگی این روزها پر و سر و صدا شده و خبر از بازگشت ژاپنی‌ها به این بازار را می‌دهد اما هم وزارت صمت و هم اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی این موضوع را رد کرده و می گویند لوازم خانگی با برند خارجی در بازار قاچاق یا تقبلی هستند.

برخی رسانه‌ها اعلام کرده اند که تلویزیون‌های برند سونی چند ماهی است که از طریق یک شرکت ایرانی در کشور عرضه می‌شود و برند شارپ نیز به زودی روانه بازار خواهد شد.

اما امید قالیباف؛ سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در حال حاضر هیچ گونه لوازم خانگی ژاپنی به کشور وارد نمی‌شود و آنچه در بازار هست یا قاچاق است یا تقلبی که یعنی برند بر روی کالا می‌چسبانند و می‌فروشند.

اکبر پازوکی؛ رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی نیز ضمن رد کردن این اخبار اظهار کرد: یک شرکت ایرانی از بیش از ۱۰ سال پیش بخشی از قطعات خود را از شرکت سونی وارد و در تولیدات خود استفاده می‌کند. بنابراین همچنان کالای تمام شده از هیچ برندی وارد نمی‌شود.

به گفته وی تمام تولیدکنندگان تلویزیون در ایران بخشی از قطعات خود را وارد می‌کنند. در بهترین حالت در برخی شرکت‌ها 30 تا 40 درصد قطعات تلویزیون در داخل تولید می‌شود و مابقی وارداتی است.

پازوکی در پاسخ به سوالی درباره گارانتی این محصولات گفت: این کالاها با برندهای داخلی و گارانتی اصلی فروخته می‌شود و فقط بخشی از قطعات آن خارجی است. بر این اساس همچنان همه کالاها با برند خارجی موجود در بازار قاچاق یا تقلبی هستند و گارانتی آن‌ها تقلبی است. 

 

منبع :
ایبنا
مجله زندگی
ارسال نظر