پرداخت وام فوری 200 میلیونی به این افراد خاص

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی از سوی بانک سپه آغاز شده است، گفت: با رفع مشکلات سامانه‌های پرداختی، باقی بانک ها نیز به زودی پرداخت وام را آغاز خواهند کرد.
پرداخت وام فوری 200 میلیونی به این افراد خاص
کد خبر : ۶۱۹۰

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی از سوی بانک سپه آغاز شده است، گفت: با رفع مشکلات سامانه‌های پرداختی، باقی بانک ها نیز به زودی پرداخت وام را آغاز خواهند کرد.

وام فوری گرفتن یکی از راه هایی است که از قدیم الایام برای کمک به هزینه های زندگی در هر زمینه ای گرفته می شده.امروزه شرایط گرفتن وام فوری در هر بخشی متفاوت است.از این وام ها می توان به وام فوری مسکن ،ازدواج ،درمان و غیره اشاره کرد.متقاضیان هر کدام از این وام ها با ارائه مدارک خاص میتوانند به بانک و مراکز معرفی شده بروند و وام فوری خود را دریافت کنند. مجلس طرح وام فوری ازدواج را تصویب کرد.معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی از سوی بانک سپه آغاز شده است، گفت: با رفع مشکلات سامانه‌های پرداختی، باقی بانک ها نیز به زودی پرداخت وام را آغاز خواهند کرد.معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: با ارایه پیشنهاد افزایش تسهیلات مسکن روستایی به ۲۰۰ میلیون تومان و تصویب و ابلاغ آن بخش عمده‌ای از متقاضیان تسهیلات مسکن روستایی خواستار دریافت این تسهیلات بودند و به همین دلیل در روند اجرای مسکن روستایی وقفه‌ای ایجاد شد.جودی در خصوص دلایل تاخیر در پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی توضیح داد: سامانه پرداخت تسهیلات مشکلاتی داشت که در تفاهم وزیر راه و شهرسازی و رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این مشکل حل شده است.

وی گفت: همچنین در خصوص افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی ضمانت‌نامه سازمان برنامه و بودجه نیاز بود که معاون اول رییس‌جمهور در خصوص رفع این مشکل قول مساعد داده است و ارایه تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن به زودی آغاز خواهد شد«مجید جودی» در خصوص اجرایی شدن تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی و همچنین اجرای واحدهای مسکونی روستایی تحت مسئولیت بنیاد، گفت: سال گذشته ۱۳۵ هزار خانوار برای دریافت تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی به بانک معرفی که ۷۵ هزار نفر از این تعداد، عقد قرارداد کرده و کار احداث واحدهای مسکونی را آغاز کردند.یادآوری اینکه سال گذشته ۷۵ هزار واحد از ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی آغاز شده است، اعلام کرد: امسال نیز تمام تلاش این است که ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی تحت مسئولیت بنیاد آغاز و در عین حال عقب‌ماندگی سال گذشته نیز جبران شود.

به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد آئینی افزود: متقاضیان نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده اعم از سازندگان و مالکان واحدهای فرسوده می‌توانند از تسهیلات ویژه نهضت ملی مسکن استفاده کنند.

 

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه تسهیلات نهضت ملی مسکن، امکان تقسیط بلندمدت ۲۰ ساله دارد، برخی از متقاضیان ترجیح می‌دهند از این تسهیلات به جای تسهیلات ویژه نوسازی بافت‌های فرسوده استفاده کنندوی توضیح داد: بانک سپه تنها بانکی است که ارایه تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی را آغاز کرده است که امیدواریم با رفع مشکلات، سایر بانک‌ها نیز در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

معاون بنیاد مسکن افزود: تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن امکانی است که واحدهای مسکونی روستایی بتوانند با کیفیت احداث شوند. زیرا اگر افزایش تسهیلات در بخش مسکن روستایی محقق نمی‌شد واحدهای مسکونی آغاز شده روستایی که به مرحله‌ای از پیشرفت فیزیکی رسیده‌اند به تعدادی واحد مسکونی نیمه‌کاره تبدیل می‌شد که برای بخش مسکن نیز زیان‌ده محسوب می‌شود.متقاضیان همچنین می‌توانند از تسهیلات نهضت ملی مسکن با مدت زمان بازپرداخت ۲۰ ساله با سود تسهیلات ۱۸ درصد استفاده کنند.

یس اداره برنامه ریزی و مطالعات مسکن راه و شهرسازی استان زنجان به آمار ثبت نام تسهیلات بافت فرسوده در سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن در استان زنجان اشاره و ابراز کرد: تا پایان سال گذشته ۵۶۳ واحد مسکونی در این استان برای اخذ تسهیلات بافت فرسوده ثبت‌نام کردند.

وی با بیان اینکه در شهرستان‌های زنجان، قیدار، ابهر و خرم‌دره برای استفاده از تسهیلات بافت فرسوده مسکن در سامانه مذکور ثبت‌نام کردند، گفت: در این میان بیشترین ثبت‌نامی‌ها برای دریافت تسهیلات بافت فرسوده در استان مربوط به شهرستان زنجان استکردلو، با بیان اینکه ثبت‌نام برای اخذ تسهیلات بافت فرسوده مسکن در استان همچنان ادامه دارد، ابراز کرد: زنجانی‌ها می‌توانند در سایت سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن ثبت‌نام کرده و از این فرصت طلایی استفاده کنند.

محمود شایان با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی سقف تسهیلات ساخت مسکن جزئیات مهم‌ترین اقدام بانکی در شروع سال جاری برای ایجاد رونق در بخش مسکن و ساختمان را تشریح کرد.

مدیرعامل بانک مسکن گفت: سقف تسهیلات ساخت مسکن برای سازندگان حرفه‌ای در تهران و ۱۱ شهر دیگر به ۶۰۰ میلیون تومان افزایش یافتگفته وی بانک مسکن برای سال جدید یک بسته اعتباری جهت اعطای تسهیلات ساخت مسکن در ۱۲ سقف متفاوت با در نظر گرفتن شهر محل سکونت، استفاده از فناوری‌های نوین و شرایط فنی سازنده تدوین کرده است.

 

مجله زندگی
ارسال نظر