اعلام جزئیات وام 200 میلیونی بدون ضامن بانک صادرات

برای دریافت وام نقدی طرح تبسم بانک صادرات باید یک حساب قرض‌الحسنه در این بانک داشته باشید. بعد از سپرده‌گذاری در حساب قرض‌الحسنه و ثبت‌نام تسهیلات تبسم شما می‌توانید یک وام تقریباً بدون سود از صادرات دریافت کنید.
اعلام جزئیات وام 200 میلیونی بدون ضامن بانک صادرات
کد خبر : ۷۶۸۲

در ادامه جزئیات بیشتر در مورد دریافت وام بدون ضامن از بانک صادرات را بخوانید.

وام بدون ضامن وامی است که در چند ماه اخیر به یکی از مباحث روز تبدیل شده است.  در ابتدا رئییس جمهور موضوع وام بدون ضامن را در جلسه با فعالین اقتصادی عنوان کرد از مدیران عامل بانک‌ها خواسته بود تا پرداخت وام به آحاد جامعه تسهیل گردد؛ به این صورت که اعتبارسنجی متقاضیان وام‌های خرد جایگزین وثیقه‌های سنگین و چند ضامن برای دریافت تسهیلات بانکی شود.وزیر اقتصاد هم پس از صحبت‌های رییس جمهوری اعلام کرد که از روز شنبه (نهم آبان ماه) طرح  وام بدون ضامن در بانک‌های دولتی اجرایی شود و وزارت اقتصاد بر اجرای آن نظارت خواهد کرد.برای دریافت وام بدون ضامن در مرحله اول، شاغلان، بازنشستگان و مستمری ‌بگیران دستگاه ‌های اجرایی و شاغلان و بازنشستگان نهادهای عمومی غیردولتی، مشمول دریافت تسهیلات بدون ضامن هستند.

طرح تبسم بانک صادرات مختص کسانی است که در این بانک سپرده‌گذاری کرده‌اند. در واقع مشتریان بانک باید سپرده قرض‌الحسنه داشته باشند تا بتوانند برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند. مبلغ سپرده مشتری در تعیین نرخ وام مؤثر است. به بیان ساده‌تر، بانک تا ۸۰ درصد موجودی حساب قرض‌الحسنه و حداکثر تا ۲۰۰ میلیون تومان به مشتریان خود وام می‌دهد.

مبلغ سپرده‌گذاری شده در حساب قرض‌الحسنه بانک صادرات، نوعی ضمانت برای دریافت وام نقدی طرح تبسم محسوب می‌شود. در واقع با مسدودسازی حساب تا زمان تسویه وام، دیگر شرط معرفی ضامن و ارائه چک به‌عنوان وثیقه برای متقاضیان این طرح وجود ندارد. بنابراین بانک صادرات با ارائه طرح تبسم، امکان دریافت وام بدون ضامن را برای مشتریان خود فراهم کرده است.

میزان سود وام و مدت زمان بازپرداخت اقساط ماهیانه

همان‌طور که گفتیم، برای دریافت وام نقدی طرح تبسم بانک صادرات باید یک حساب قرض‌الحسنه در این بانک داشته باشید. بعد از سپرده‌گذاری در حساب قرض‌الحسنه و ثبت‌نام تسهیلات تبسم شما می‌توانید یک وام تقریباً بدون سود از صادرات دریافت کنید. مبلغی ناچیز به‌عنوان کارمزد به مجموع بازپرداخت نهایی اضافه می‌شود که به دلیل کم بودن این مبلغ می‌توان طرح پرمتقاضی تبسم را یک وام ۲۰۰ میلیونی بدون سود دانست.

یادتان باشد که اگر برای دریافت حداکثر میزان این وام اقدام کرده‌اید، در نهایت باید علاوه بر مبلغ اصلی، ۱۰۶ هزارتومان بیشتر به‌عنوان کارمزد به بانک برگردانید. در ضمن دریافت‌کنندگان وام ۲۰۰ میلیون تومانی بانک صادرات، باتوجه به شرایط خودشان می‌توانند بازه‌ای بین ۱۲ تا ۶۰ ماه را برای بازپرداخت انتخاب کنند.

این وام برای خوش‌حساب‌هاست:

یکی از شروط اصلی برای دریافت وام نقدی طرح تبسم بانک صادرات، خوش‌حساب بودن مشتری و داشتن سابقه خوب مالی است. بنابراین کسانی که چک برگشتی دارند یا اقساط تسهیلات گذشته خود را نپرداخته‌اند و مشمول جریمه دیر کرد وام  شده‌اند، نمی‌توانند برای دریافت این وام اقدام کنند.

ثبت‌نام و مدارک لازم برای دریافت وام ۲۰۰ میلیونی بانک صادرات

برای دریافت وامی که بانک صادرات در قالب طرح تبسم ارائه می‌دهد، می‌توانید بدون مراجعه حضوری و از طریق سامانه شمس ثبت‌نام کنید. در این سامانه مالی مثل یک بانک مجازی باید اطلاعات مربوط به درخواست وام را وارد کنید. اطلاعات و مدارکی که برای دریافت وام بانک صادرات نیاز دارید، عبارتند از:

مشخصات مربوط به احراز هویت

اطلاعات مربوط به سابقه بانکی

تصویر مدارک شناسایی

تلفن و آدرس منزل و محل کار متقاضی

مشخص کردن شعبه مدنظر برای دریافت وام

تعیین میزان وام درخواستی و مدت زمان بازپرداخت

سوالات متداول

۱ـ حداکثر مبلغ وام نقدی طرح تبسم بانک صادرات چقدر است؟

مبلغ این وام معادل ۸۰ درصد میزان سپرده شده در حساب قرض‌الحسنه است. این وام تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان ارائه می‌شود.

۲ـ مقدار سود و مدت زمان بازپرداخت وام ۲۰۰ میلیونی بانک صادرات چقدر است؟

طرح تبسم صادرات یک وام قرض‌الحسنه است و سودی از مشتریان دریافت نمی‌کند. درضمن متقاضیان برای بازپرداخت این وام بین ۱۲ تا ۶۰ ماه فرصت دارند.

۳ـ آیا برای دریافت وام نقدی طرح تبسم به ضامن نیاز است؟

هیچ نوع ضمانتی برای دریافت این وام نیازی نیست. درواقع مسدودسازی سپرده قرض‌الحسنه برای ضمانت کفایت می‌کند.

 

مجله زندگی
ارسال نظر
نظرات بینندگان
بازنشسته تأمین اجتماعی
ارسالی در
اعلام جزئیات وام 200 میلیونی بدون ضامن بانک صادرات باز هم یک دروغ بزرگی است
در بهمن ماه سال 1400 قرار بوده است هر بانک از پرداخت وام 50 تا 100 بدون ضامن خودداری کند و مسئول بانک را بر کنار کند ولی متاسفانه تاکنون خبری از برکنار مسئولین بانک ها نیست چرا؟
مسئولین بانک ها به خوبی می دانند در کشورما قانون و عدالت وجود ندارد و به تخلف، عملکرد و رفتار بانک ها هیچ کس بررسی و رسیدگی نمی کند و به خاطر آن بخشنامه بانک مرکزی را در باره پرداخت وام 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن را عمل، اجرا و رعایت نکردند.
در 10 ماه و 12 روز گذشته بازنشستگان تامین اجتماعی نتوانسته‌اند وام 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن را دریافت کنند
و متاسفانه در این مدت 10 ماه و 12 روز است هیچ کسی هم پاسخگو و جوابگو نیست و نبوده است چرا؟
بازنشسته تأمین اجتماعی