گران‌ترین خانه در تهران متری چند ؟ + جدول قیمت

افزایش قیمت مسکن در تهران و سایر شهرهای بزرگ در حالی ادامه دارد که یکی از مهمترین شعارهای دولت رییسی تامین مسکن و ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی بوده است .
گران‌ترین خانه در تهران متری چند ؟ + جدول قیمت
کد خبر : ۷۷۸۵

رستم قاسمی در حالی نامه استعفای خود را امضا کرد و از وزارت راه و شهرسازی رفت که بررسی‌ها نشان می‌دهد یکی از مهمترین وعده‌های دولت رییسی در وزارتخانه تحت تصدی وی بر زمین ماند. استعفای وی البته نه به واسطه عملکرد نامناسبش در وزارت راه و شهرسازی ، بلکه به دلیل تشدید بیماری اعلام شده است.

حالا در شرایطی تاخت و تاز قیمت مسکن ادامه دارد که یکی از نزدیکترین مردان به حلقه احمدی‌نژاد از سوی رییسی به عنوان وزیر راه و شهرسازی معرفی شده است. مهرداد بذرپاش، در حالی مهیای برگزاری جلسه رای اعتماد می شود که طرح نامش حتی اعتراض بسیاری از اصولگرایان را نیز برانگیخته، تا جایی که توانگر، نماینده تهران در توییتی خطاب به وی اعلام کرد مگر چقدر تخصص داری که نامت همه جا مطرح است؟

ر چنین شرایطی آخرین گزارش ارائه شده از سوی بانک مرکزی نشان می‌دهد که متوسط قیمت مسکن در تهران تنها در هشت ماه بیش از ۱۲.۵ میلیون تومان افزایش داشته است. سهم قیمت مسکن در سبد خانوار این روزها به بالاترین میزان رسیده و برخی معتقدند سهم هزینه‌های مسکن در سبد خانوار در تهران به بیش از شصت درصد افزایش یافته و بعضا برای مستاجران حتی بیش از این رقم را در بر می‌گیرد.

وعده ساخت و ساز در شرایط فعلی در حالی زمین مانده است که برآوردها حکایت از آن دارد که دولت برنامه منسجمی را نیز در بخش مسکن در دستور کار ندارد.

برخی معتقدند انتصاب‌ها و انتخاب‌های دولت نیز نشان از آن دارد که هیچ عزمی برای حل مشکل نیست و تنها جابجایی افراد در پست‌ها در حال رخ دادن است . اشاره منتقدین به استعفای عبدالملکی از وزارت تعاون، کار ور فاه اجتماعی و حضور وی در قامت دبیر شورای عالی مناطق آزاد است.

قیمت یک متر اپارتمان در تهران چند؟

اخرین گزارش بانک مرکزی نشان می‌دهد متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران در آبان ماه ۴۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بوده که نسبت به ماه قبل و مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۶.۸ و ۴۵.۹ درصد افزایش یافته است.

گزارش تحولات بازار مسکن در شهر تهران که از سوی بانک مرکزی منتشر شده، بیانگر این است که در آبان ماه تعداد معاملات انجام شده ۸۰۰۰ فقره بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه در سال قبل به‌ترتیب ۴۷.۸ و ۹.۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد و بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران به تفکیک عمر بنا حاکی از آن است که واحدهای تا پنج سال ساخت با سهم ۲۸.۴ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند.

jasso

گران‌ترین خانه در تهران متری ۹۵ میلیون

این در حالی است که در میان مناطق ۲۲‌گانه شهر تهران بیشترین قیمت هر متر خانه ۹۵ میلیون و ۱۱۰ هزار تومان در منطقه یک و کمترین آن با ۲۳ میلیون و ۹ هزار تومان در منطقه ۱۸ بوده است که هر یک از آنها با افزایش ۳۰.۷ درصدی در منطقه یک و ۵۹ درصدی در منطقه ۱۸ مواجه شده‌اند.

توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده برحسب قیمت یک مترمربع بنا در آبان ماه امسال نیز حاکی از آن است که واحدهای مسکونی در دامنه قیمتی ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان به ازای هر مترمربع بنا با سهم ۱۱.۷ درصد بیشترین سهم از تعداد معاملات شهر تهران را به خود اختصاص دادند و دامنه قیمتی ۳۰ تا ۳۵ و ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومان با ۱۱.۵ و ۱۰.۷ درصد سهم در رتبه بعدی قرار دارد.

 

مجله زندگی
ارسال نظر