باقیمانده متناسب‌سازی بازنشستگان چه زمانی اجرا خواهد شد؟

یک بازنشسته کارگری خواستار پاسخگویی مدیران سازمان تامین اجتماعی در مورد زمان اجرای باقیمانده متناسب‌سازی سال قبل شد
باقیمانده متناسب‌سازی بازنشستگان چه زمانی اجرا خواهد شد؟
کد خبر : ۷۹۱۱

در روزهای اخیر وزیر کار و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تایید کرده‌اند که بدهی ۹۰ هزار میلیارد تومانی دولت به سازمان پرداخت شده -البته از طریق واگذاری سهام- و تامین اجتماعی دیگر مشکل اعتبار و بودجه ندارد.
در چنین شرایطی، مروتی (بازنشسته کارگری) خواستار پاسخگویی مدیران سازمان تامین اجتماعی در مورد زمان اجرای باقیمانده متناسب‌سازی سال قبل شد. او در این رابطه با بیان اینکه ۲۵ درصد متناسب‌سازی سال قبل را از سازمان طلبکاریم؛ می‌گوید: حالا که سهام پالایش نفت شازند به سازمان واگذار شده، سازمان می‌تواند از محل سود این سهام، اعتبار کافی برای اجرای باقیمانده متناسب‌سازی دست و پا کند؛ بنابراین انتظار داریم با شفافیت بگویند چه زمانی این مسئله روبراه می‌شود و متناسب‌سازی دقیقاً از چه ماهی کلید می‌خورد.
او ادامه می‌دهد: ادعا می‌شود که ۲۵ درصد باقیمانده آورده‌ی چندانی برای بازنشستگان ندارد اما در شرایط تورمی، همین مبلغ هم برای بازنشستگان حایز اهمیت است؛ این طلب بازنشستگان از سازمان است که باید از ابتدای سال پرداخت می‌شد اما حالا در ماه نهم هستیم و هنوز تاریخ روشنی اعلام نشده است.
به گفته این بازنشسته، اجرای باقیمانده متناسب‌سازی و افزایش مستمری ماهانه بازنشستگان، یک مزیت دیگر هم دارد؛ اگر این مزایا جزو پایه مستمری باشد، افزایش سال بعد به آن اعمال می‌شود و در درازمدت به نفع بازنشستگان خواهد بود.
مروتی تاکید می‌کند: متناسب‌سازی هر زمان اجرا شود، باید مابه‌التفاوت آن از ابتدای سال پرداخت شود؛ بنابراین ما بازنشستگان کارگری منتظر اعلام رسانه‌ای مدیران سازمان و وزارت کار هستیم؛ حالا که مدعی هستند مشکلات نقدینگی برطرف شده، جوابگوی بازنشستگان باشند و زمان دقیق اجرای باقیمانده متناسب‌سازی را اعلام کنند.

مجله زندگی
ارسال نظر