خواص انار برای سرماخوردگی

سرما و زمستان مصادف است با سرماخوردگی و علاوه بر اینکه داروهای شیمیایی برای درمان سرماخوردگی در این روزها بیشتر مصرف می‌شوند اما بسیاری از مردم برای پیشگیری از سرماخوردگی و بهبود از این بیماری آزاردهنده به سراغ راهکارهای طب سنتی می‌روند.
خواص انار برای سرماخوردگی
کد خبر : ۱۰۲۵۵

یکی از چیزهایی که در طب سنتی پیشنهاد شده خوردن انار و فواید آن در سرماخوردگی است.

اولین چیزی که در مورد انار مصداق دارد ویتامین سی است. ویتامین سی موجود در اناربرای درمان کم خونی و فقرآهن و همچنین جلوگیری از سرماخوردگی تاثیرگذار است. کارشناسان تغذیه براین عقیده اند که درانار ویتامینی وجود دارد که درپیشگیری ازکم خونی و فقرآهن افراد ،پیشگیری ازابتلا به سرماخوردگی، پیشگیری ازآلزایمر، کاهش فشارخون موثر است. همچنین پتاسیم موجود دراین میوه باعث پیشگیری ازبیماری قلبی وعروقی می‌شود وازپوکی استخوان زنان در بعد از یائسگی جلوگیری می‌کند.

انار دارای آنتی اکسیدان بسیاربالایی است وازاین رو به سیستم دفاعی بدن نیز کمک می کند. خوردن آن با هسته درافرادی که ناراحتی گوارشی ندارند توصیه می‌شود.

انار پخته چه فوایدی دارد ؟

با پختن انارآنتی بیوتیک خیلی قوی به وجود می آید که هر نوع عفونت ناشی از سرما خوردگی مانند گلو درد، گوش درد، عفونت ریه‌ها و...... را ترمیم و درمان می‌کند. طرزپخت و تهیه این آنتی بیوتیک به این ترتیب است که یک عدد انار را روی شعله پخش کن با حرارت خیلی کم قرار بدهید تا آهسته آهسته توی خودش به مدت ۲۰ دقیقه جوشیده و پخته شود. فقط دقت کنید که نسوزد برای همین گاهی آن را بچرخانید پس از پخته شدن پرده‌ها و رگه‌های داخلش را هم با دونه‌های پخته شده بخورید.

انار پخته را بهتر است شب قبل ازخواب بخورید و بعد از آن هم چیزی نخورید. درصورت عفونت های شدید بهتراست ۳ شب این کاررا تکرارکنید.

فواید انار برای گلودرد

انار برای گلو درد

هم موثر است.  انار بیماری‌های عفونی را از بدن دور می‌کند و در درمان تب و گلودرد مفید است.

اگر انار را با عسل مخلوط کنیم معجونی به وجود می‌آید که برای گوش درد مفید است. به جز این می‌توان شکرو نشاسته را با هم ترکیب کرد و به آب انارشیرین افزود. معجونی که به وجود می‌آید درد سینه و سرفه را برطرف می‌کند.

فواید انار برای زنان باردار

مصرف روزانه نصف لیوان آب انار برای زنان باردار، ازآسیب‌های مغزی و زایمان زودرس جلوگیری می‌کند. همچنین باعث کاهش استرس و تشویش در زنان یائسه می‌شود. همچنین انار در کاهش وزن هم می‌تواند مؤثر باشد. چراکه درهضم غذا و انجام فعالیت‌های گوارشی نیز کمک کننده است.

فایده انار برای پوست

مصرف انار شیرین، شادابی و طراوت صورت را به دنبال دارد و رنگ چهره را بازمی‌کند و باعث رفع لک‌های پوستی می‌شود. حتی برتر از این‌ها انار به جلوگیری از سرطان پوست کمک می‌کند. بدین صورت که با رادیکال‌های آزاد که به دیواره پوست برخورد می‌کنند و آنها را تخریب می‌کنند مقابله می‌کند.

فایده انار ترش

مصرف انار ترش هم برای کسانی که زخم‌های دهان و دندان و یا آفت دارند موثر است. کسانی که مشکل آفت دارند باید روزانه انارترش راچندین مرتبه دردهان نگه داشته و مزمزه کنند و سپس بیرون بریزند.  

 

 

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
تولیدی
مجله زندگی
ارسال نظر