پیام اضطراری وزیر آموزش و پرورش به رئیس جمهور

وزیر آموزش و پرورش درباره تعطیلات مدارس بر اساس آلودگی هوا، اظهار کرد: این موضوع مشکل مزمنی هست؛ در هیأت دولت به رئیس‌جمهور منعکس کردم و ایشان هم دستور داد که سریعاً کمیته‌ای با مسؤولیت وزیر کشور تشکیل شود و چاره‌اندیشی کنند.
پیام اضطراری وزیر آموزش و پرورش به رئیس جمهور
کد خبر : ۱۰۴۷۱

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در برنامه صف اول شبکه خبر، ضمن گرامیداشت یاد شهید سلیمانی، درباره تعطیلات مدارس بر اساس آلودگی هوا، اظهار کرد: این موضوع مشکل مزمنی هست؛ در هیأت دولت به رئیس‌جمهور منعکس کردم و ایشان هم دستور داد که سریعاً کمیته‌ای با مسؤولیت وزیر کشور تشکیل شود و چاره‌اندیشی کنند.
وی ادامه داد: در زمان ویروس کرونا به رغم اینکه مدارس جهان تعطیل نبود، مدارس ما تعطیل بود و خیلی ضرر کردیم؛ در این دولت پیگیری شد تا مدارس باز شوند. تعطیلی مدارس صرف نظر از آثار بهداشتی، موجب تأخیر در یادگیری، بلوغ اجتماعی و سواد فرهنگی دانش‌آموزان می‌شود فلذا خواهش می‌کنیم که این موضوع را زودتر حل کنند.
نوری با بیان اینکه بعضی از مدارس ما دو نوبته است و خود همین باعث می‌شود زمان آموزش کوتاه شود، افزود: تعطیلی غیرمترقبه مدارس باعث می‌شود برنامه‌ریزی‌های آموزشی به هم بخورد. البته در آموزش مجازی همین امکان سامانه «شاد» کمک خوبی است ولی همین سامانه کارآمدی اش بیش از یک سوم نخواهد بود چون شاد، سامانه مکمل برای یادگیری در دوره‌های آموزشی است.
وی با بیان اینکه مشکل آلودگی هوا چند روزه حل نمی‌شود، اضافه کرد: درخواست دادیم اگر امکان دارد مدارس را در آخرین مراکزی قرار دهند که دورکار می‌شوند؛ مثلا می‌توانند کارمندان را دورکار کنند تا آنجایی که آلودگی به سطح قابل تأمل برای دانش‌آموزان برسد؛ البته این چند روز آلودگی به ویژه در تهران به حدی بود که دانش‌آموزان نمی‌توانستند به مدرسه بروند.
وزیر آموزش و پرورش از مردم و صاحبان صنعت خواست که برای کاهش آلودگی هوا کمک کنند و گفت: به عنوان مثال رفتار ترافیکی به‌گونه‌ای باشد تا حدالمقدور آلودگی کم شود و دانش‌آموزان بتوانند به مدرسه بروند؛ در حال حاضر در خیابان‌ها خودروی تک سرنشین زیادی می‌بینیم؛ بالاخره بخشی وسایل نقلیه و بخشی کارخانه‌ها هستند که می‌شود اقداماتی کرد‌ تا شاهد کاهش ترافیک باشیم.وی افزود: در حال حاضر در شرایط تعطیلی مدارس، شبکه ملی «شاد» را داریم که دانش‌آموزان استفاده می‌کنند و این شبکه برای سرویس‌دهی به دانش‌آموزان مشکل ندارد. شبکه شاد در ایام کرونا در بعضی روزها حتی یازده میلیون نفر را پاسخ داده است و اکنون  تعطیلی الودگی در شهرهای بزرگ است و پهنای اینترنت پاسخ می‌دهد

مجله زندگی
ارسال نظر