کاهش و افزایش وزن با مصرف یک گیاه

یک کارشناس گیاه‌پزشکی گفت: مهم‌ترین اثرات درمانی گیاه افدرا که به ترکیب افدرین آن نسبت داده می‌شود شامل اثر بر روی کاهش و افزایش وزن، مؤثر در لرزش، تشنج، سرگیجه و سردرد، اضطراب و بی‌خوابی است.
کاهش و افزایش وزن با مصرف یک گیاه
کد خبر : ۱۰۶۷۷

شیما احمدی‌نیا، اظهار کرد: افدرین ترکیب شبه آمفتامینی بسیار قوی است که سیستم عصبی و قلبی غروقی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی با اشاره به این‌که بیش از ۴۰ گونه از این گیاه در سرتاسر جهان شناسایی شده‌اند، بیان کرد: گیاه افدرا از مواد شیمیایی متعددی تشکیل شده که از جمله آن افدرین، پسودوافدرین، نورپسودوافدرین، متیل افدرین، تانن، هیدروکسی کینورنیک اسید، کوئینولین و ... را می‌توان نام برد.

احمدی‌نیا عنوان کرد: در حقیقت افدرین و پسودوافدرین با افدرا متفاوت هستند و گیاه کامل افدرا اثرات ملایم‌تری به نسبت افدرین و سودوافدرین استخراج شده از این گیاه دارند که این اختلاف همانند تفاوت گیاه قهوه و کافئین خالص است.

این کارشناس گیاه‌پزشکی تصریح کرد: مهم‌ترین اثرات درمانی این گیاه که به ترکیب افدرین آن نسبت داده می‌شود شامل اثر بر روی کاهش و افزایش وزن، مؤثر در لرزش، تشنج، سرگیجه و سردرد، اضطراب و بی‌خوابی است.

وی ادامه داد: همچنین این گیاه دارای اثرات ضد ویروسی، ضد باکتری و ضد درد بوده و بر سیستم قلبی عروقی، تنفسی و عصبی مرکزی مؤثر است و از آن برای درمان سرماخوردگی، آنفلوآنزا و رفع گرفتگی و کیپ شدن بینی و همچنین برونشیت استفاده می‌شود.

احمدی‌نیا با اشاره به این‌که در طب سنتی از این گیاه برای حمله‌های آسمی استفاده می‌شود، عنوان کرد: برای تقویت قلب و تحریک جریان گردش خون از تنتور این گیاه می‌توان استفاده کرد.

این کارشناس گیاه پزشکی افزود: برای درمان رماتیسم از جوشانده شاخه‌ها و ریشه این گیاه می‌توان استفاده کرد، این گیاه محرک مغز و مراکز اعصاب در مقابل خستگی‌ها و نگرانی‌هاست.

وی با اشاره به این‌که دمکرده این گیاه تسکین دهنده سیاه‌سرفه است، تصریح کرد: در بعضی افراد خوردن افدرین باعث تپش قلب می‌شود بنابراین گیاه افدرا یا افدرین را کودکان زیر دو سال و اشخاص بیشتر از ۶۵ سال نباید استفاده کنند.

احمدی‌نیا با اشاره به این‌که خوردن افدرین باعث افزایش فشار خون می‌شود، ادامه داد: توصیه می‌شود کسانی که قصد ترک سیگار دارند از گیاه افدرا استفاده کنند.

 

مجله زندگی
ارسال نظر