خبر خوش | «طرح ساماندهی معلمان غیر رسمی در آموزش و پرورش» در دستور کار مجلس شورای اسلامی

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با اشاره به ثبت «طرح ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش» در دستور کار صحن علنی مجلس، اظهار کرد: سرانجام با پیگیری‌های صورت گرفته این طرح در دستور کار روزانه مجلس قرار گرفت و امیدواریم پس از رسیدگی به دستور کار‌های فعلی مجلس از جمله ساماندهی کارکنان دولت، این طرح را نیز که با بیش از ۱۰۰ امضا در اولویت رسیدگی صحن علنی قرار دارد، در دستور کار روزانه قرار گیرد.
خبر خوش | «طرح ساماندهی معلمان غیر رسمی در آموزش و پرورش» در دستور کار مجلس شورای اسلامی
کد خبر : ۱۰۸۸۳

محمد وحیدی با اشاره به ثبت «طرح ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش» در دستور کار صحن علنی مجلس، اظهار کرد: سرانجام با پیگیری‌های صورت گرفته این طرح در دستور کار روزانه مجلس قرار گرفت و امیدواریم پس از رسیدگی به دستور کار‌های فعلی مجلس از جمله ساماندهی کارکنان دولت، این طرح را نیز که با بیش از ۱۰۰ امضا در اولویت رسیدگی صحن علنی قرار دارد،  در دستور کار روزانه قرار گیرد.
نماینده مردم نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان و گرمه و جاجرم و راز و جرگلان در مجلس تصریح کرد: در این طرح به دنبال تعیین تکلیف نیرو‌های غیررسمی، ساماندهی این معلمان و نحوه تأمین نیرو‌های مورد نیاز آموزش و پرورش هستیم که شامل ورودی نیرو‌های جدید از دانشگاه فرهنگیان نیز می‌شود.
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در این طرح به سوابق افرادی که در آموزش و پرورش سابقه تدریس داشته توجه شده است تا اگر منبع ورودی به آموزش و پرورش آزمون است، این سوابق در آزمون امتیاز مثبت شود. افزون بر این، سنوات سنی این افراد مورد توجه قرار می‌گیرد و افراد با سنوات سنی تا حداکثر ۴۵ سال می‎ توانند در آموزش و پرورش حضور داشته باشند. در حالیکه این عدد در حال حاضر ۳۵ سال است.
وحیدی تأکید کرد: افراد در این قانون براساس نیاز، جنسیت و رشته مورد نیاز آموزش و پرورش جذب می‌شوند و عملا این قانون فرصت جدیدی برای جبران کمبود نیرو‌های آموزش و پرورش با محوریت معلمان غیر رسمی است که در حال حاضر در آموزش و پرورش تدریس داشتند. ما برای سه سال این فرصت را فراهم کردیم تا افراد بتوانند حداقل تا سه سال در آزمون شرکت کنند، ضمن اینکه اگر در آزمون قبولی کسب نکنند در جایگاه فعلی خود حفظ می‌شوند تا بتوانند امتیازات مورد نیاز در آزمون را کسب کنند.
رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه آموزش و پرورش با کسری نیرو مواجه است، عنوان کرد: این طرح با حضور نمایندگان سازمان برنامه و بودجه، سازمان اداری و استخدامی و وزارت آموزش و پروش تهیه شده و در راستای تأمین نیروی این وزارتخانه است، لذا نباید چند صدایی در دولت در مخالفت با این طرح شنیده شود چراکه این موضوع حتما مشکلات آموزش و پرورش را در سال‌های آتی چند برابر خواهد کرد.
وی در پاسخ به این سئوال که آیا معلمان مدارس غیرانتفاعی نیر در این طرح دیده شده‌‎اند یا خیر گفت: همان امتیازی که برای نیرو‌های غیررسمی مدارس دولتی در نظر گرفته شده برای معلمان مدارس غیرانتفاعی نیز دیده شده است. پیشنهادات بارگذاری شده برای این طرح نیز بسیار زیاد بوده لذا معلمانی که منتظر خروجی طرح هستند باید بدانند که الزاماً مصوبه کمیسیون، مصوبه صحن مجلس نیست لذا لازم است اگر معلمان می‌توانند دلایل توجیهی خود را به نمایندگان حوزه انتخابیه خود منتقل کنند تا نمایندگان با آگاهی بیشتر نسبت به این طرح که موجب ساماندهی نیروی انسانی آموزش  و پرورش می‌شود، نظر دهند.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر