سیگاری‌ها کرونا نمی‌گیرند ؟ واقعیت چیست ؟

اخبار و شایعاتی میان مردم و فضای مجازی مبنی بر عدم ابتلا به کرونا بین سیگاری‌ها وجود دارد. اما واقعیت چیست؟
سیگاری‌ها کرونا نمی‌گیرند ؟ واقعیت چیست ؟
کد خبر : ۱۱۲۱۰

یک متخصص بیماری‌های عفونی در خصوص شایعاتی مربوط به عدم ابتلای سیگاری‌ها به کرونا توضیح داد.

دکتر سید جلیل موسوی با اشاره به گروه‌های پرخطر که احتمال ابتلا به ویروس کرونا در این گروه بیشتر است، افزود: سیگاری‌ها در گروه پرخطر هستند و شایعات موجود در میان مردم و فضای مجازی مبنی بر عدم ابتلا به کرونا در بین سیگاری‌ها به هیچ وجه صحت ندارد و موضوع کاملاً برعکس است. 

او ادامه داد: مادران باردار نیز جزو گروه‌های پرخطر هستند که ابتلا به کرونا به ویژه در سه ماهه سوم می تواند خطرات جدی و جبران ناپذیری برای مادر و جنین به همراه داشته باشد. 

این متخصص بیماری‌های عفونی تاکید کرد: سالمندان نیز از دیگر گروه‌های پرخطر هستند که ضروری است این گروه‌های پرخطر هر چه سریعتر نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند. 

دکتر موسوی با بیان اینکه از زمان تزریق واکسن تا ایجاد ایمنی حداقل دو هفته وقت لازم است،گفت: بیشترین اثربخشی واکسن مربوط به دوز سوم و دوزهای یادآور است و بعد از گذشت ۶ ماه اثربخشی واکسن کمتر می شود. 

دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در استان با بیان اینکه موج هشتم کرونا شتاب گرفته و روند ابتلا تصاعدی است، افزود: طی روزها و هفته‌های آتی شاهد افزایش تعداد بیماران بستری در بخش ها، آی سی یو و نیز افزایش تعداد فوتی ها خواهیم بود. 

وی به رعایت هرچه بیشتر دستورالعمل های بهداشتی تاکید کرد و افزود: تکمیل روند واکسیناسیون توصیه می شود.

دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در استان با اشاره به پیشرفت واکسن کرونا در بین جامعه هدف ۵ سال به بالا در دی ماه سال جاری افزود: تاکنون دو میلیون و ۶۷۴ هزار و ۲۳۳ نفر دز اول، دو میلیون و ۳۹۶ هزار و ۳۳۲ نفر دز دوم، یک میلیون و ۹۶ هزار و ۲۵۱ نفر دز سوم، ۵۴ هزار و ۸۴۷ نفر دز چهارم و ۳۷۹ نفر دز پنجم را تزریق کردند. 

دکتر موسوی ادامه داد: تاکنون ۸۴.۵ درصد دز اول، ۷۵.۸ درصد دز دوم، ۳۴.۷ درصد دز سوم و ۱.۷۳درصد دوز چهارم را دریافت کردند. 

دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در استان با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲۴ بیمار در بخشهای کرونایی استان بستری هستند که از این تعداد تست ۸ نفر مثبت است، افزود: تعداد بستری های کل بطور متوسط از ۸۵ نفر در دو هفته گذشته به ۱۰۵ نفر رسیده است. همچنین مراجعات سرپایی نیز از ۱۷ مورد به ۳۳مورد افزایش داشته است. 

وی اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته یک مورد فوتی مثبت در استان ثبت شده است.

 

مجله زندگی
ارسال نظر