اگر سحرخیز باشیم کامروا می‌شویم ؟

همیشه از قدیم بزرگترها می‌فتند سحرخیز باش تا کامروا شوی اما به راستی چه رازی در سحرخیزی نهفته است ؟ چرا هرجا حرف از سلامتی می‌شود هم از این ضرب‌المثل استفاده می‌کنند ؟
اگر سحرخیز باشیم کامروا می‌شویم ؟
کد خبر : ۱۱۳۵۳

فواید سحرخیزی

اگر سحرخیز بودن برای شما دشوار است و به‌ سختی می‌توانید از پتوی گرم و نرم خود دل بکنید، پیشنهاد می‌کنم این مطلب را بخوانید.

۱- سلامتی بیشتر : بهترین ساعت خوابیدن ساعت 11 تا 12 شب و بهترین ساعت بیدار شدن 5  تا 7 صبح است و در کنار این خواب شبانگاهی، نیم ساعت خواب نیم روزی هم می‌تواند به آمادگی بیشتر فرد برای انجام فعالیت‌های روزانه خود کمک کند. سحرخیزان در مقایسه با آنهایی که تا دیر وقت بیدار می مانند، افرادی شادتر هستند و نگاه مثبت‌تری نسبت به محیط اطراف و رویدادهایی که رخ می دهند، دارند.

۲- تاثیر مثبت در کیفیت صبحانه : هنگامی که عجله دارید ممکن است وسوسه شوید در مسیر رفتن به محل کار غذاهایی مانند ساندویچ یا کیک را به عنوان صبحانه انتخاب کنید. اما تمام این کالری‌های اضافی صبحگاهی می‌توانند به سرعت روی یکدیگر جمع شده و به بروز مشکلات سلامت مانند چاقی منجر شوند.

۳- هدر ندادن وقت در ترافیک : گیر افتادن در ساعات شلوغ روز و ترافیک‌های طاقت فرسا می‌تواند حتی پیش از آن که کار خود را آغاز کنید، روز شما را تلخ کند. در مقابل، صبح زود از خواب بیدار شده و زودتر از خانه خارج شوید تا از ازدحام و شلوغی دور بمانید.

۴- افراد موفق هم سحرخیزند ! اولین و مهم‌ترین مسئله برای موفقیت افرادی که واقعا به دنبال کسب موفقیت هستند، خلاقیت و بهره‌وری است. البته نیازی نیست که از همان ابتدا عجله کنید. لئو باباوت بنیانگذار آبیتس صبح خود را با تهیه غذا، برنامه‌ریزی روز خود و مطالعه آغاز می کند. از مزایای سحرخیزی این است که وقت بیشتری دارید تا با ذهنی باز فکر کنید. این جادوی سحرخیزی است که به شما فرصت می دهد زمان بیشتری برای پرورش افکار ناب داشته باشید.

۵- از بین رفتن استرس با سحرخیزی: وقتی صبح ها برای رفتن به محل کار، مدرسه و … دیر از خواب بلند می‌شوید، استرس تمام وجودتان را در بر می‌گیرد. اما اگر زودتر از خواب بیدار شویم، می‌توانیم اعصاب راحت‌تری داشته باشیم، با آرامش بیشتری رفتار کنیم و حتی زودتر به کاری که می‌خواهیم انجام دهیم، برسیم.

۶- سحرخیزی قاتل افسردگی : یکی از مهم‌ترین فواید سحرخیز بودن از بعد روانشناسی که تحقیقات آماری نشان داده، این است که افراد سحرخیز، به نسبت سایر افراد کمتر به بیماری‌هایی که جنبه روانی دارند، دچار می‌شوند از جمله: افسردگی ، اختلالات خلقی و …حتی شاید جالب باشد که بدانید، میزان رضایت از زندگی افراد سحرخیز بشدت بالاست و آمار خودکشی در این افراد بسیار پایین است.

۷- سحرخیزی و ارتقای اعتماد به نفس: وقتی همه در خواب هستند و ما مشغول انجام کارمان هستیم، تا زمانی که دیگران از خواب بیدار شوند، ما صبحانه‌مان را خورده‌ایم و کلی از کارهای مهم و اصلی‌مان را انجام داده‌ایم. پس همین حس باعث می‌شود حس مفید بودن به ما دست دهد. نه ‌تنها در این مورد، بلکه اعتماد به نفس بالا باعث می‌شود که رابطه صمیمانه‌تری با دیگران برقرار کنیم.

با همه این توصیفات حالا شما بگویید آیا در سحرخیزی کامروایی هست یا نه ؟!

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
تولیدی
مجله زندگی
ارسال نظر