برای جلوگیری از سرقت گوشی تلفن همراه چه کنیم ؟

روزی نیست که اخبار سرقت گوشی تلفن همراه از شهروندان را نشنویم. ماجرای سرقت گوشی‌های تلفن همراه به قدری شنیده شده که ناخوداگاه هر کداممان برای تردد در خیابان و پس از شوار شدن در خودروی شخصی‌مان به فکر پنهان کردن گوشی یا قرار دادنش در جای مناسب هستیم تا از تیررس سارقان در امان باشیم.
برای جلوگیری از سرقت گوشی تلفن همراه چه کنیم ؟
کد خبر : ۱۱۳۵۹

 اما واقعا چه راهکارهایی می‌توان استفاده کرد که گوشی‌های تلفن همراه از سرقت در امان بمانند ؟

۱- گوشی را در جایی امن نگه‌داری کنید

شاید اولین و مهم‌ترین کار برای جلوگیری از سرقت گوشی تلفن همراه این باشد که آن را از تیررس سارقان و از مقابل دیدگان حفظ کنیم. برای مثال گوشی را در جلوی داشبورد خودرو یا حتی روی صندلی ماشین قرار ندهید. حتی گیره‌های نصب موبایل در خودرو دیگر جای مناسبی برای نگهداری آن نیستند.

۲- گوشی را در دست نگیرید

نکته مهم دیگر این است که سعی کنید گوشی را داخل کیف با زیپ بسته نگه دارید و از گرفتن گوشی در دستانتان جدا خودداری کنید چراکه سرقت گوشی از دست بسیار راحت‌تر از سرقت گوشی از داخل کیف است. سعی کنید گوشی موبایل خود را در خیابان‌ها و اماکن عمومی حدامکان از جیبتان خارج نکنید و در صورتی که تماس ضروری برایتان پیش آمد از هندزفری استفاده کنید. در کوچه‌های خلوت و تاریک تا حدامکان از گوشی خود استفاده نکنید. چرا که ممکن است سارقان برای دزدیدن گوشی شما در کمین باشند !

 

بیشتر بخوانید:

برای گرفتن معاینه فنی خودرو چه مراحلی را باید طی کنیم ؟

۶ راه موثر برای جلوگیری از سرقت خودرو

۷ نکته برای رانندگی ایمن در روزهای بارانی

 

۳- مراقب گوشی در ترافیک باشید

یکی از رایج ترین روش‌های سرقت گوشی در چند سال اخیر، سرقت از داخل ماشین هنگام توقف کردن در ترافیک و پشت چراغ راهنمایی بوده است. به همین دلیل برای جلوگیری از سرقت گوشیتان، هنگام ایستادن در ترافیک کارهای زیر را انجام دهید:

بهتر است در هنگام توقف در ترافیک و هنگامی که شیشه‌های خودرو باز است، با گوشی خود کار نکنید. اما اگر به هر دلیلی مجبور شدید که با گوشی خود کار کنید حواستان باشد اول شیشه‌های ماشین را بالا دهید. در هنگام ایستادن در ترافیک، گوشی را در دستی که نزدیک به پنجره است، نگیرید. بهتر است از نگهدارنده‌های موبایل استفاده کنید. البته باید در جای مناسبی نصب شود تا گوشی شما دور از دسترس سارقان بماند.

۴- تردد در حاشیه خیابان ممنوع !

بیشتر افراد در هنگام پیاده‌روی، آنقدر غرق در موضوعات گوشی خود می‌شوند که نسبت به اطراف خود بی‌دقت می‌شوند. این بهترین شرایط برای سارقان موبایل است که بتوانند در فرصتی مناسب، گوشی افراد را به سرقت ببرند. به جز این در هنگام پیاده‌روی، آقایان گوشی خود را در جیب پشت شلوار خود نگذارند، خانوم‌ها هم گوشی خود را  در جیب مانتوهای خود نگذارند، چرا که ممکن است در کمترین زمان سارقان گوشی آن‌ها را به سرقت ببرند.

۵- گوشی را روی صندلی یا رستوران رها نکنید

بیشتر اوقات بی‌دقتی ما دست سارقان را بیشتر برای سرقت باز می‌کند. برای مثال بیشتر اوقات، افراد به علت سهولت کار گوشی خود را بر روی میزهای پیشخوان، رستوران و … رها کرده یا به همراه کیف دستی خود به پشت صندلی آویزان می‌کنند. 

بنابراین سعی کنید گوشی خود را دور از دسترس سارقان قرار دهید و اگر در کیف دستی خود قرار می‌دهید مراقب آن باشید.

 

 

 

 

منبع :
تولیدی
مجله زندگی
ارسال نظر