جلسه مهم نوری با رئیس سازمان اداری و استخدامی درباره تعیین تکلیف معلمان غیررسمی/ ۸ هزار نفر از مربیان پیش‌دبستانی تبدیل وضعیت شدند

وزیر آموزش و پرورش گفت:این هفته نیز با آقای لطیفی؛ رئیس سازمان اداری و استخدامی جلسه‌ای را در رابطه با تعیین تکلیف معلمان غیررسمی خواهیم داشت البته افرادی که اخیرا استخدام شده‌اند براساس قانون ایثارگری است؛ در این دولت تلاش کردیم حقوق و بیمه این معلمان خرید خدمات آموزشی اصلاح کنیم.
جلسه مهم نوری با رئیس سازمان اداری و استخدامی درباره تعیین تکلیف معلمان غیررسمی/ ۸ هزار نفر از مربیان پیش‌دبستانی تبدیل وضعیت شدند
کد خبر : ۱۱۴۲۱

یوسف نوری؛ وزیر آموزش و پرورش امروز در مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری پاسخگوی سؤالات مردمی بود.
نخستین تماس از سوی یک معلم درباره طرح خرید خدمات آموزشی از شهر بیرجند بود که گفت: ۹ سال از عمر خود را در این کار گذراندیم، معلمان خرید خدمات با حداقل حقوق و بدون بیمه به صورت جهادی کار می‌کنند، اما تبعیض‌هایی بین آن‌ها وجود دارد به گونه‌ای که معلمان خرید خدمات ایثارگر استخدام شدند، اما ما که ایثارگر نیستیم، همچنان درگیر حداقلی‌ترین مسائل همچون حقوق و بیمه هستیم.
وزیر آموزش و پرورش در پاسخ گفت: برای تعیین تکلیف معلمان خرید خدمات قانون مجلس وجود دارد که ۱۲ اصلاحیه داشته و طبق آن معلمان قبل از سال ۹۲ استخدام شدند البته برای تعیین تکلیف سایر معلمان غیررسمی، جلساتی را با مجلس و سازمان برنامه و بودجه داشتیم و مجلس هم سه طرح را مدنظر دارد که بعد از لایحه بودجه بررسی می‌کند.
این هفته نیز با آقای لطیفی؛ رئیس سازمان اداری و استخدامی جلسه‌ای را در رابطه با تعیین تکلیف معلمان غیررسمی خواهیم داشت البته افرادی که اخیرا استخدام شده‌اند براساس قانون ایثارگری است؛ در این دولت تلاش کردیم حقوق و بیمه این معلمان خرید خدمات آموزشی اصلاح کنیم.
یکی از آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی از استان فارس که از سال ۹۴ فعالیت می‌کند، به وزیر گفت: تعداد بیسوادان کم است و اکنون ۵ نفر را برای باسواد شدن جذب کرده‌ام، از سوی دیگر حقوق آموزش‌دهنده‌ها بسیار اندک است و بیمه ندارند، با ۹ سال سابقه همچنان بلاتکلیفم و برای تعیین تکلیف ما اقدامی کنید.
یوسف نوری در این باره گفت: آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی به ازای هر فردی که با سواد می‌کنند حقوق دریافت خواهند کرد و به ازای هر نفر حدود یک میلیون تومان به آن‌ها پرداخت می‌شود که این میزان بسیار ناچیز است.
فردی از والدین دانش‌آموزان در تماس با واحد ارتباطات مردمی ریاست جمهوری، پیشنهاد جالب و مهمی را مطرح کرد. این پدر تقاضا کرد تا شماره تماس سه رقمی همانند ۱۳۷ شهرداری یا ۱۱۰ پلیس ایجاد شود تا مردم مشکلات مدارس را منعکس کنند.
وزیر آموزش و پرورش در پاسخ گفت: واحد فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش کاری را با عنوان زنگ مدرسه آغاز کرده‌اند چرا که اولیا یکی از ارکان مدرسه هستند البته یک بدهی به مخابرات داریم که اگر برطرف شود زنگ مدرسه ایجاد و شماره تماسی برای بیان مشکلات اعلام خواهد شد؛ البته تا آن زمان والدین می‌توانند در سامانه شاد سوالات خود را از وزیر آموزش و پرورش مطرح کنند.
وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: با توجه به تعداد دانش‌آموزان دستور ساخت فضای لازم برای مدرسه را می‌دهم و افراد قرارگاه جهادی را برای حل مشکل به آن منطقه می‌فرستم.
یکی از مربیان پیش‌دبستانی نیز در تماس با وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد: از سال ۹۱ با کمترین امکانات بدون حقوق مناسب به امید استخدام در حال فعالیت هستیم.
ماهانه یک میلیون تومان حقوق دریافت و بیمه را با هزینه خود پرداخت می‌کنم و اگر اعتراضی هم شود می‌گویند عرصه را برای حضور دیگران خالی کن.
وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: طبق قانون مجلس ۸ هزار نفر از مربیان پیش‌دبستانی تبدیل وضعیت شدند، اما برای استخدام بقیه باید قانون به ما اجازه دهد.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
مخاطب24
مجله زندگی
ارسال نظر