ثبت‌نام در طرح اینترنت رایگان تا چه زمان ادامه دارد؟

معاون دولت الکترونیک گفت: تاکنون بیش از ۹۳۰ هزار سرپرست خانوار برای دریافت اینترنت رایگان ثبت‌نام کرده‌اند. مهلت ثبت‌نام در طرح اینترنت رایگان برای سه دهک کم‌درآمد تا آخر هفته ادامه دارد.
ثبت‌نام در طرح اینترنت رایگان تا چه زمان ادامه دارد؟
کد خبر : ۱۱۴۵

 ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در زمان انتخابات اعلام کرد به دهک‌های کم‌درآمد جامعه اینترنت رایگان اختصاص خواهد داد. پس از روی کار آمدن وی و در آغاز دولت سیزدهم این مسئله در دستور کار وزارت ارتباطات قرار گرفت و بعد از بررسی‌های متعدد، هفته گذشته این طرح به مرحله اجرا درآمد.

جواد موحد، معاون دولت الکترونیک در تشریح جزئیات آخرین آمار ثبت‌نام سرپرست خانوار ۳ دهک کم‌درآمد جامعه برای دریافت اینترنت رایگان گفت: تا این لحظه بیش از ۹۳۰ هزار سرپرست خانوار از سه دهک اول یارانه‌بگیر از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند و کد USSD برای دریافت اینترنت رایگان ثبت‌نام کرده‌اند. بیشترین تعداد ثبت‌نام نیز از بستر کد ussd (#۱۲۳۴*۴*) انجام شده است.  

وی درباره فعال‌سازی بسته‌ها نیز افزود: آخر این هفته ثبت‌نام به پایان می‌رسد و کل اطلاعات به اپراتورها ارسال می‌شود که بسته اینترنت را فعال کنند. برنامه‌ریزی صورت گرفته برای یک سال آینده است که به‌واسطه آن هر ۴ ماه یکبار، بسته ۱۰ گیگ اینترنت فعال می‌شود.

موحد اضافه کرد: سرپرستان خانوار سه دهک اول دریافت یارانه، پس از ثبت‌نام در «پنجره واحد خدمات دولت» وضعیت مشمول بودن دریافت اینترنت رایگان را مشاهده می‌کنند. اگر جزو دهک باشند، در این صفحه نمایش داده می‌شود.

وی تصریح کرد: برای فعال شدن اینترنت رایگان برای شماره تماس ثبت شده، پیامکی می‌آید و در صورتی که سرپرست خانوار تمایل به تغییر شماره تماس وارد شده را دارد می‌تواند شماره جدید را وارد کرده و روی کلمه تایید کلیک کند.

معاون دولت الکترونیک تاکید کرد: تخصیص این بسته برای سال‌ بعد نیز منوط به بحث‌های اعتباری و تصمیم‌گیری‌های بعدی است و هنوز برای آن تصمیم‌گیری نشده است.

 با اعلام وزارت ارتباطات سرپرستان خانواری که در ۳ دهک کم‌درآمد یارانه بگیران هستند تا پایان هفته جاری می‌توانند با مراجعه به سامانه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند my.gov.ir یا با شماره‌گیری کد #۱۲۳۴*۴* برای دریافت اینترنت رایگان ثبت‌نام کنند.

این بسته که هر ۴ ماه یکبار برای سرپرست خانوار فعال می‌شود، یک بسته شامل ۱۰ گیگابایت اینترنت است. برنامه‌ریزی فعلی برای یک سال آینده است که به واسطه این طرح هر ۴ ماه یکبار، یک بسته اینترنت ۱۰ گیگابایتی برای سرپرست خانوار فعال می‌شود.

 

 

 

 

 

منبع :
ایرنا
مجله زندگی
ارسال نظر