بهترین ماسک‌های خانگی برای جوان‌سازی پوست

هزینه وحشتناک لوازم آرایشی و بهداشتی و از این‌ها مهم‌تر هزینه خرید ماسک‌های جوان‌سازی صورت که به صورت شیمیایی هم تولید می‌شوند آن‌قدر بالا هستند که عده زیادی را به فکر درست کردن ماسک‌های طبیعی و خانگی انداخته‌اند.
بهترین ماسک‌های خانگی برای جوان‌سازی پوست
کد خبر : ۱۱۵۴۱

راه‌هایی که از سالیان دور زمانی که هنوز ماسک‌های شیمیایی با این قدرت در بازار ظاهر نشده بودند مورد استفاده قرار می‌گرفت !

عصاره رازیانه

عصاره رازیانه از قدیم برای جوانسازی و شادابی پوست صورت و از بین بردن چروک کاربرد داشته و شما می‌توانید عصاره رازیانه را در منزل تهیه کنید.

برای تهیه عصاره رازیانه کافی است سه قاشق از گیاه خشک شده رازیانه را با دو لیوان آب جوش دم نمایید. زمانی که آب به جوش آمد و یک لیوان از آب رازیانه باقی ماند، شعله را خاموش کرده و مخلوط را از صافی عبور دهید و کنار بگذارید تا عصاره رازیانه خنک شود. یک پارچه سفید نخی برداشته و آنرا به عصاره رازیانه آغشته کنید و سپس به تمام پوست صورت خود بکشید.

ماسک خیار

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که پوستی خشک دارید ما به شما ماسک خیار را پیشنهاد می‌کنیم. این ماسک باعث آبرسانی به پوست می‌شود..

برای درست کردن آن، یک خیار متوسط را پوست کنده و آن را رنده کنید. سپس یک قاشق غذاخوری روغن گلیسیرین به آن اضافه کنید و به مدت ۲۰ دقیقه آن را روی پوست خود بگذارید.

mask soorat

لوسیون گوجه‌فرنگی

لوسیون گوجه فرنگی برای خانم‌های ۳۰ ساله یک ترکیب جادویی است. لوسیون گوجه فرنگی برای پیشگیری از خشکی و چین و چروک زودرس بسیار موثر است و پوست شما را شاداب و لطیف می‌کند.

برای درست کردن لوسیون گوجه فرنگی کافی است دو عدد گوجه بردارید یکی از آنها را رنده کنید و کنار بگذارید و گوجه دیگر را در داخل خردکن به صورت مایع در بیاورید سپس یک قاشق غذاخوری آب لیموی تازه به آن اضافه کنید و کنار بگذارید.

ابتدا به مدت ۲۰ دقیقه گوجه فرنگی رنده شده را روی پوست صورت و گردن خود بمالید سپس آن را از روی پوست خود بردارید و با یک دستمال تمیز از مخلوط گوجه فرنگی و آبلیمو را برداشته و روی پوست خود بمالید و ۱۵ دقیقه دراز بکشید و اجازه دهید این مواد روی صورتتان باقی بماند، سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید.

 

بیشتر بخوانید:

چرا ناخن‌هایمان می‌شکنند ؟ + راه‌های درمان

اگزما چیست و راه‌های درمان

 

ماسک اسفناج

برای فرم گیری عضلات پوست صورت و سلامت سلول های آن میتوانید صورت خود را با ماسک اسفناج ماساژ دهید. برای تهیه این ماسک چند عدد برگ اسفناج را با نصف لیوان شیر جوشیده ۵ دقیقه روی حرارت ملایم بگذارید تا زمانی که برگ‌ها نرم شوند. سپس مخلوط را از صافی عبور دهید و پس از سرد شدن آن را به صورت خمیر در آورده و به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست خود بگذارید و در این مدت به آرامی صورت خود را ماساژ دهید. در انتها صورت خود را با باقی مانده شیر بشویید و بگذارید مدتی این مواد روی صورتتان بماند سپس صورت خود را با آب ولرم شستشو دهید.

لوسیون گل و برگ ختمی

مهم است بدانید که هر چقدر پوست رطوبت کمتری داشته باشد میزان خشکی آن زیاد شده و چین و چروک‌های عمیق‌تری در پوست بوجود می‌آید. برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک در پوست می‌توانید از لوسیون گل و برگ ختمی در طول روز استفاده کنید. برای تهیه این لوسیون ۳۰ گرم از برگ و گل ختمی خشک شده را به همراه دو لیوان آب جوشانده و آن را از صافی عبور دهید. پس از سرد شدن این جوشانده را هر شب پس از پاک کردن مواد آرایشی از صورت خود به پوستتان بمالید. این لوسیون می‌تواند تا صبح روی پوست و صورت و گردن شما بماند.

 

 

منبع :
تولیدی
مجله زندگی
ارسال نظر