چه چیز‌هایی ما را پیرتر نشان می‌دهد ؟

همه‌ ما استایل خود را بر اساس چیزی که با آن بیشتر احساس راحتی می‌کنیم، انتخاب می‌کنیم.
چه چیز‌هایی ما را پیرتر نشان می‌دهد ؟
کد خبر : ۱۱۵۴۷

 با این حال، گاهی ممکن است از لباس یا آرایشی استفاده کنیم که سن مان را بیشتر از آنچه که واقعاً هست نشان دهد؛ بنابراین آگاهی از اینکه چه چیز‌هایی ما را پیرتر نشان می‌دهد و چه چیز‌هایی جوان‌تر، می‌تواند بسیار مفید باشد.

برنزه کردن پوست

پوست برنزه به بسیاری از افراد جذابیت می‌بخشد. از همه مهم‌تر اینکه ویتامین D حاصل از نور خورشید می‌تواند سلامت را ارتقاء دهد. با این حال، حضور بیش از اندازه در آفتاب اثری منفی بر پوست دارد و می‌تواند سن را بالاتر نشان دهد. برای مثال، ویکتوریا بکهام اذعان کرده حالا رنگ پوست طبیعی خود را ترجیح می‌دهد، چون برنزه‌ی زیاد سنش را بیشتر نشان می‌دهد. از سویی دیگر، برنزه‌ی ملایم به همراه روتین پوستی‌ای که بر اساس نوع پوست طراحی شده باشد می‌تواند حتی اندام را باریک‌تر نشان دهد. به همین دلیل توصیه می‌شود بدون محافظ و بردباری کافی خود را در معرض نور خورشید قرار ندهید. پوست تان خیلی زود برنزه خواهد شد. با این کار جلوی آسیب دیدگی کلاژن و رشته‌های الاستین را می‌گیرید که پوست، رنگ و استحکام خود را از آن‌ها دارد.

لباس‌های مشکی

کسانی که همیشه در تصمیم گیری برای پوشش خود مردد هستند، اغلب، لباس‌های مشکی را انتخاب می‌کنند، چون این تصور عمومی وجود دارد که رنگ سیاه را با هر چیزی می‌توان ترکیب کرد و استایلی شیک و مد روز داشت. با بالا رفتن سن پوست اندکی رنگ پریده‌تر به نظر می‌رسد؛ و استایل‌های سر تا پا مشکی ممکن است باعث شوند چهره‌ای کدر و حتی خسته پیدا کنید. با رنگ مشکی، چین و چروک‌ها هم بیشتر به چشم می‌آیند. برای جلوگیری از این مشکل می‌توانید یک لباس رنگی به استایل خود اضافه کنید. بسته به رنگ پوست تان می‌توانید از قرمز یا آبی استفاده کنید. همین نکته‌ی کوچک چهره‌ی شما را بازتر و روشن‌تر می‌کند. برای تنوع می‌توانید به جای مشکی از یک رنگ تیره‌ی دیگر، مثل خاکستری و آبی نفتی استفاده کنید که شما را باریک‌تر هم نشان دهد.

آرایش تیره

آرایش ابراز بسیار خوبی برای پنهان کردن عیوب چهره است. با آرایش می‌توانید بر روی ویژگی‌های خوب چهره‌ی خود هم تأکید کنید. با توجه به این موضوع، ممکن است بیشتر از حد لازم آرایش کنید یا از رنگ‌های تیره استفاده کنید. لزوماً کار بدی نیست، اما می‌تواند سن را بیشتر نشان دهد. با بالا رفتن سن، پوست رطوبت و درخشندگی خود را از دست می‌دهد. اگر جرأت امتحان کردن ترند «بدون آرایش» را ندارید، از رنگ‌های مات، ملایم و روشن استفاده کنید. اگر نگران چرب شدن و برق افتادن پوست تان هستید، کافی است دور چشم‌ها و پیشانی تان مقداری پنکک بزنید. این ترفند ساده به حفظ درخشش طبیعی پوست کمک می‌کند.

لباس‌هایی با طرح گل درشت

طرح‌های گلدار گرچه هرگز از مد نمی‌افتند، اما اگر دل تان نمی‌خواهد سن تان بیشتر به نظر برسد، بهتر است از بعضی انواع آن دوری کنید. به گفته‌ی کارشناسان حوزه‌ی مد، طرح‌های گل درشت سن را بیشتر نشان می‌دهند. برای پرهیز از این مشکل، طرح‌های ظریف و کوچک را انتخاب کنید که شما را جوان و شاداب نشان می‌دهند. اگر به دنبال یک استایل جوانانه هستید، می‌توانید از طرح‌های هندسی یا انتزاعی هم استفاده کنید.

ریمل و خط چشم مشکی

آرایش می‌تواند چشم‌ها را درخشان‌تر و درشت‌تر نشان دهد. اما باید مراقب باشید که زیاده روی نکنید، چون اگر از تعادل خارج شوید و افراط کنید، ممکن است روی قسمت‌هایی از چهره تان تأکید شود که خود علاقه‌ای به برجسته کردن شان ندارید. برای اینکه چشم‌ها حالتی طبیعی داشته باشند، از زیاده روی در استفاده از خط چشم مشکی و ریمل پرهیز کنید چرا که باعث می‌شوند چشم‌ها حالتی خشن و کوچک پیدا کنند. به جای مشکی، از خط چشم قهوه‌ای استفاده کنید. اگر خط چشم تان را پخش کنید و حالت دودی به آن دهید، ظاهری جوان و شاداب پیدا خواهید کرد. در مورد ریمل هم یک یا دو حرکت برای ایجاد تأکید روی مژه‌ها کافی است. فراموش نکنید که بلافاصله بعد از زدن ریمل با یک برس تمیز مژه هایتان را شانه کنید تا هم ریمل اضافی آن‌ها گرفته شود و هم حجم پیدا کنند.

 لباس‌های یقه اسکی

با بالا رفتن سن پوست گردن شروع به آویزان شدن می‌کند که امری طبیعی است. به همین دلیل، بسیاری سعی می‌کنند با پوشیدن لباس‌های یقه اسکی این موضوع را پنهان کنند. متأسفانه این ترفند اثر معکوس دارد، چون با این کار در واقع توجه‌ها را به سمت گردن خود جلب می‌کنید. به جای این کار، از لباس‌های یقه گرد یا یقه هفت استفاده کنید. در زمستان هم گردن خود را با شال گردن بپوشانید. با این کار سن تان بیشتر دیده نمی‌شود و به علاوه، جلوه‌ی خاصی هم به استایل خود می‌دهید.

 لباس‌های گشاد یا بی‌شکل

لباس‌های اورسایز گرچه این روز‌ها بسیار مد هستند، اما اگر نحوه‌ی ست کردن شان را ندانید، سن تان را بیشتر نشان خواهند داد. این لباس‌ها بسیار راحت هستند، اما در عین حال، ممکن است اعتماد به نفس تان را پایین آورند. لباس‌های اورسایز به اندام فرم نمی‌دهند و، چون از آن آویزان می‌مانند و دورش را می‌گیرند، باعث می‌شوند بزرگ‌تر و نامرتب به نظر برسد. به همین دلیل بهتر است از لباس‌هایی استفاده کنید که اندازه‌ی خودتان هستند. چنین لباس‌هایی خود را با پستی بلندی‌های اندام تان وفق می‌دهند و گرچه پیدا کردن لباس مناسب می‌تواند دشوار باشد، اما می‌توانید با کمی تمرین استایل متعادل و رضایتبخشی برای خود بسازید.

لگینگ

لگینگ برای بعضی حکم آچار فرانسه دارد: تمام روز و هر روز آن را به تن می‌کنند و فرقی نمی‌کند قصد ورزش کردن داشته باشند یا قصد رفتن به خرید. قابل درک است، چون لباس راحتی است و با هر فرم بدنی هم سازگار است و در هر سنی خوب به نظر می‌رسد. با این حال، نباید به آن‌ها به چشم شلوار نگاه کنید. لگینگ اگر به درستی ست شود می‌تواند روی پا‌ها ایجاد تأکید کند و به اندام شکل دهد. اما اگر به درستی از آن استفاده نشود، سن را بیشتر نشان می‌دهد.

انتخاب سایز مناسب کمک زیادی می‌کند. لگینگ‌های فاق بلند شکم را می‌پوشانند و بنابراین کمر خوش فرم‌تر دیده می‌شود. انتخاب رنگ و پارچه‌ی مناسب برای هر فصل هم از اهمیت زیادی برای داشتن یک ظاهر جوان و شاداب برخوردار است. لگینگ در زمستان با لباس‌های گشاد، مثل تیشرت یا بلوز، ژاکت یا کت ترکیب خوبی ایجاد می‌کند. در تابستان، لگینگ را با لباس‌هایی که کمر تنگی دارند یا تونیک ترکیب کنید. یک جفت کفش روباز، پوشش تان را تکمیل خواهد کرد. با این حال، چکمه و کفش پاشنه بلند هم گزینه‌ی خوبی هستند.

ناخن بلند

ناخن بلند، انگشت‌ها را بلندتر نشان می‌دهد و در نتیجه سن بیشتر دیده می‌شود. ناخن‌های بلند و طراحی شده‌ی مصنوعی شاید انتخاب خوبی برای ایجاد تأکید روی دست‌ها به نظر برسند، اما ممکن است آن‌ها را پیرتر هم نشان دهند. از سویی دیگر، ناخن‌های کوتاه، سالم و مرتب تأثیر مثبتی در ظاهر کلی، فارغ از استایل دارند. ناخن‌های بیضی شکل با چند میلیمتر بلندی از نوک انگشتان می‌توانند ظاهر جوان تری به شما دهند.

هماهنگ کردن همه‌ی بخش‌های استایل با یکدیگر

یکی کردن همه‌ی بخش‌های استایل با یکدیگر اغلب کار اشتباهی است. هماهنگ کردن کفش ها، کت و حتی آرایش با یکدیگر می‌تواند سن را به سرعت بیشتر نشان دهد. به جای ترکیب کردن چندین لباس مد روز با یکدیگر، به یک یا دو عدد کفایت کنید و لازم نیست همرنگ بقیه‌ی پوشش تان باشند. با این کار، ظاهری طبیعی، شاداب و جوان‌تر خواهید داشت.

 

منبع :
پنجره
مجله زندگی
ارسال نظر