قطعنامه‌‌ پارلمان اروپا علیه ایران چیست؟ /جزئیات تازه از بندهای قطعنامه ضدایرانی

نمایندگان پارلمان اروپا قطعنامه محکومیت اعتراضات در ایران و قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی را تصویب کردند.
قطعنامه‌‌ پارلمان اروپا علیه ایران چیست؟ /جزئیات تازه از بندهای قطعنامه ضدایرانی
کد خبر : ۱۱۶۶۷

نمایندگان پارلمان اروپا به قرار دادن سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی اروپا رای مثبت دادند.
پارلمان اروپا قطعنامه‌‌ای ضدایرانی با عنوان «پاسخ به اعتراضات و اعدام‌ها در ایران» را به تصویب رساند.
نمایندگان پارلمان اروپا قطعنامه محکومیت اعتراضات در ایران و قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی را تصویب کردند.
از میان ۵۴۵ نماینده شرکت‌کننده در رای‌گیری، ۳۱۳ نفر به این قطعنامه رای مثبت دادند.
متمم پیشنهادی مربوط به درج سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا که دیروز پس از رای‌گیری به این قطعنامه اضافه شده بود نیز در قالب این قطعنامه به تصویب رسید.
قطعنامه مذکور علاوه بر این شامل بندهای دیگری است که خواستار تحریم رئیس‌جمهور و دادستان کل ایران است.
جزئیات تازه از بندهای قطعنامه ضدایرانی پارلمان اروپا علیه ایران
پارلمان اروپا قطعنامه‌ای را علیه کشورمان با متمم تروریستی خواندن سپاه پاسداران به تصویب رساند.
پارلمان اروپا در اقدامی مداخله‌جویانه و ضدایرانی قطعنامه‌ای با عنوان «پاسخ به اعتراضات واعدام‌ها در ایران» را علیه کشورمان با متمم تروریستی خواندن سپاه پاسداران به تصویب رساند.
متمم پیشنهادی مربوط به درج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در فهرست سازمان های به اصطلاح تروریستی اتحادیه اروپا که دیروز به رای گیری گذاشته شده بود در قالب این قطعنامه به تصویب رسید.
اتحادیه اروپا در این قطعنامه خواستار تحریم ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور و محمدجعفر منتظری، دادستان کل ایران شد.
پارلمان اروپا این قدرت را ندارد که اتحادیه اروپا را مجبور کند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به فهرست سازمان‌های تروریستی خود اضافه کند اما این پیشنهاد در متن مندرج در اصلاحیه قطعنامه‌ای که از سوی آنا فوتیگا، قانونگذار محافظه کار لهستانی ارائه شد،‌ درج شده است.
به موجب این قطعنامه، عضویت در سپاه از سوی اتحادیه اروپا به عنوان تخلفی جنایی در نظر گرفته خواهد شد و هرگونه دارایی‌های آن در قلمروی این اتحادیه مسدود خواهد شد. همچنین سپاه قادر به دریافت وجوه از شهروندان یا شرکت‌ها در اتحادیه اروپا نخواهد بود.
یادآور می‌شود، تصمیمات پارلمان اروپا پیشنهادی و غیرالزام‌آور محسوب شده و در حکم درخواست هستند و تصمیم‌گیری نهایی بر عهده شورای اروپا است.

مجله زندگی
ارسال نظر