پای مرغ برای استخوان‌هایمان معجزه می‌کند ؟

قیافه چندان خوشایندی ندارد اما می‌گویند پر از خاصیت است. صحبت از پای مرغ است که از سالیان دور به داشتن کلسیم فراوان معروف است.
پای مرغ برای استخوان‌هایمان معجزه می‌کند ؟
کد خبر : ۱۲۳۶۳

از شایعه تا واقعیت !

هماان‌طور که گفته شد بسیار بیان می‌شود که پای مرغ دارای کلسیم فراوان است. اما به گفته دکتر کوروش جعفریان، متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم‌پزشکی تهران، پنجه مرغ در کشور ما مصرف زیادی ندارد اما این عضو از بدن مرغ در حال حاضر در کشورهای آسیای جنوب شرقی همچون چین و هند طرفداران زیادی داشته و مصرف بالایی دارد. در میان مردم اروپا نیز مصرف آن در حال بالا رفتن است. البته درخصوص تاثیرات درمانی‌که مصرف آن می‌تواند همراه داشته باشد، مطالعاتی انجام شده است. این تحقیقات نشان‌دهنده این نکته هستند که پنجه مرغ منبع خوبی از یک‌سری املاح و پروتئین‌هاست و جدا از بحث تغذیه‌ای از نظر اقتصادی نیز پاسخگوی بخشی از مردم جامعه است که قدرت خرید گوشت را ندارند و مصرف آن می‌تواند تامین‌کننده بخشی از مواد مغذی بدن‌شان باشد. با این وجود میزان این مواد در حد چشمگیری نیست. به عقیده او مصرف ۱۰۰ گرم پای مرغ تنها ۶ درصد نیاز بدن به کلسیم را برطرف می‌کند.

در مورد آهن هم همین‌طور است و پنجه مرغ تنها بین پنج تا شش درصد از آهن بدن را فراهم می‌کند.

آیا مصرف پای مرغ از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند ؟

عده‌ای فکر می‌کنند با مصرف پای مرغ می‌توانند ویتامین دی مورد نیازشان را تامین و جلوی پوکی استخوان‌ شان را بگیرند. در پاسخ باید بگوییم‌ این‌طور نیست. از سوی دیگر عده‌ای از متخصصان تغذیه بر این باورند که با مصرف گلوکزامین و کندرایتین از بروز آرتروز در مفاصل و غضروف‌های بدن جلوگیری می‌شود و با خوردن پنجه مرغ این مشکل به وجود نمی‌آید. چرا؟ چون پنجه مرغ حاوی کلاژن است.

چه کسانی بهتر است پای مرغ بخورند ؟

با اینکه هیچ مطالعه‌ای درخصوص تاثیرات درمانی، فواید و مضرات پنجه مرغ انجام نشده اما می‌توانیم بگوییم ‌که چون کلسترول آن در حد مطلوب است و از نظر ترکیبات چربی در حد بالایی قرار ندارد، دو دسته از افراد جامعه، یعنی بچه‌های در حال رشد و افرادی‌که از سلامت جسمانی‌کامل برخوردار هستند، می‌توانند پنجه مرغ مصرف کنند.

 

بیشتر بخوانید:

علائم بیماری‌های گوارشی

علائم بیماری قند خون

علایم بیماری فشار خون

علائم بیماری کبد در بدن

علائم بیماری سنگ کلیه

علائم سرطان سینه در زنان

علائم سردردهای میگرنی

علائم آرتروز و راه‌های درمان آن

علائم شایع کم‌خونی کدامند ؟

علائم بیماری پیرچشمی

علائم دیسک کمر

علائم پارگی مینیسک زانو

عوامل ریزش مو و راه‌های درمان

علائم فشار خون پایین

علائم سندروم پای بیقرار و راه‌های درمان

انواع گلودرد و راه‌های درمان

علائم روماتیسم مفصلی و راه‌های درمان

علائم عفونت گوش و راه‌های درمان

علائم بیماری ام اس و راه‌های درمان آن

 

خواص پای مرغ برای پوست

هزینه‌های گزافی که برای بوتاکس پرداخت می‌کنیم همگی برای تزریق کلاژن مورد نیاز پوست است. پای مرغ خود کلاژن، پروتئین و کلسیم مورد نیاز یک پوست شاداب و جوان را تأمین می‌کند. ازجمله دیگر خواص این داروی طبیعی برای پوست از بین بردن جای جوش، آکنه و زخم پوست است. پای مرغ باعت استحکام و رشد سریع ناخن‌ ها نیز می‌شود. سیستم ایمنی بدن را در برابر بیماری‌های باکتریایی و ویروسی جدید افزایش می‌دهد.

پای مرغ و کاهش استرس

شاید اصلا به نظر نرسد اما پای مرغ انواع متفاوتی از اسیدهای آمینه تولید می‌کند که برای بدن مفید هستند. یک نوع از این اسیدهای آمینه که در پنجه پای مرغ قرار دارد آرژینین است. آرژینین برای سلامت بدن مفید است و موجب ترشح هورمون‌هایی می‌شود که استرس را کاهش می‌دهد.

 

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
تولیدی
مجله زندگی
ارسال نظر