خبر خوش اول صبح ؛ عیدی بازنشستگان زودتر پرداخت می‌شود + جزئیات

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: سعی می‌کنیم قبل از این که عیدی کارمندان و زیرمجموعه‌های سازمان تامین اجتماعی را پرداخت کنیم، عیدی بازنشستگان پرداخت شود.
خبر خوش اول صبح ؛ عیدی بازنشستگان زودتر پرداخت می‌شود + جزئیات
کد خبر : ۱۳۰۵۳

عیدی بازنشستگان یکی از مباحث داغی است که در رسانه‌ها مطرح می‌شود؛ در روزهای گذشته انتشار نقل قولی از رییس کانون بازنشستگان حاکی از این بود که امسال نیز عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی کم‌تر از یک پایه حقوقی است. در این خبر آمده بود که میزان عیدی بازنشستگان مشخص نیست و تلاش بر این است که عیدی بازنشستگان معادل یک حقوق باشد. رییس کانون بازنشستگان کارگری تهران نیز گفته عیدی بازنشستگان مانند بازنشستگان کشوری پرداخت خواهد شد.

میرهاشمی موسوی؛ مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت : سعی می‌کنیم قبل از این که عیدی کارمندان و زیرمجموعه‌های سازمان تامین اجتماعی را پرداخت کنیم، عیدی بازنشستگان پرداخت شود.

وی در ارتباط با میزان رقم پرداخت عیدی به بازنشستگان تامین اجتماعی و زمان‌ آن گفت: هر آنچه که مجری قانون به ما ابلاغ کند پرداخت خواهیم کرد و یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به عنوان عیدی واریز اعلام شده و واریز خواهیم کرد و عیدی بازنشستگان قبل از عیدی کارمندان و زیرمجموعه‌های سازمان تامین اجتماعی پرداخت می شود.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به این پرسش که آیا عیدی بازنشستگان با حقوق بهمن و اسفند پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد: در این زمینه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

میرهاشمی موسوی؛ مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: در طی این سال ها تجربه های خوبی کسب کرده‌ایم و در این سال‌ها تلاش‌های بسیاری شده است و امروز ما خدمتگزار بخشی از جامعه در حوزه تامین اجتماعی و بیمه‌ هستیم.

عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی عادلانه نیست، دولت تجدید نظر کند

در نشست روز گذشته هیات دولت، میزان عیدی کارمندان و بازنشستگان نهادهای دولتی مشخص است: مبلغ ثابت یک میلیون و هشتصد هزار تومان.اما نکته اینجاست که در بخشی از این مصوبه به روال هر سال، عیدی بازنشستگان کارگری را نیز مشمول همین رقم دانسته‌اند: «میزان پرداخت پاداش آخر سال (عیدی) بازنشستگان، مستمری‌بگیران، حقوق وظیفه از کارافتادگی، حقوق وظیفه وراث مستخدمین متوفای مشمول صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان تأمین اجتماعی، نیرو‌های مسلح و سایر صندوق‌های بازنشستگی و نیز شهدا و جانبازان از کار افتاده کلی نیز به مبلغ ثابت ۱۸ میلیون ریال، حسب افراد، از محل بودجه مصوب صندوق بازنشستگی یا دستگاه اجرایی مربوطه، قابل پرداخت است.»

یدالله فرجی (فعال صنفی بازنشستگان) با انتقاد از این رقم ناعادلانه می‌گوید: سالهاست می‌گوییم عیدی بازنشستگان کارگری باید برابر با عیدی کارگران شاغل باشد.

او ادامه می‌دهد: دولت‌ها هر سال به صورت غیرقانونی عیدی ما را برابر با عیدی بازنشستگان کشوری و لشگری تعیین می‌کنند در حالیکه ما از مزایا و امکانات مزدی آن‌ها محرومیم؛ باید پرسید آیا حقوق ما میانه سال زیاد شد که حالا آخر سال، ما را کارمند حساب کردید؟

به گفته فرجی، کارگران بازنشسته همیشه کارگرند بنابراین شب عید هم باید عیدی کارگری بگیرند؛ هر میزان عیدی کمتر از آن، غیرقانونی‌ست.

او در پایان اضافه می‌کند: مطالبه ما پرداخت عیدی به میزان دو پایه حقوق کارگری‌ست؛ امیدواریم مدیران سازمان این رقم ناعادلانه را نپذیرند و عیدی کارگران بازنشسته را افزایش دهند؛ یا اینکه دولت در مصوبه‌ی خود تجدیدنظر کند.

منبع :
عرشه
مجله زندگی
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
ارسالی در
این مبلغ عیدی واقعا خجالت آوره در حالی که وضعیت گرانی و تورم بالا رو میدونین باز هم خیلی راحت میگین ۱ میلیون و هشتصد آیا خودتون میتونین با این پول لباس عید برای خودتون و بچه هاتون بخرین خدا ازتون نگذره که اینهمه در حق بازنشستگان ظلم میکنین
بینام
ارسالی در
بااین همه پول خانه میخرم
بازنشسته
ارسالی در
لطفا به اون اقایون {...} بگید یه خورده قانون کار مطالعه کننن
من یک بازنشسته تامین اجتماعی هستم نه کارمند دولت
عیدی من باید مثل کارگران شاغل باشه
لطفا تمامی بازنشسته های تامین اجتماعی با هم همصدا شوید شاید به گوش دولت برسد
سمیرا
ارسالی در
به خدا که این رویه ناعادلانه است که زمان عیدی وپاداش بازنشستگان تامین اجتماعی که به نوعی بیمه کارگری هستند به تبعیت از بیمه شدگان لشکری وکشوری محاسبه شود اما هیچ امتیازی از قانون بیمه شدگان کشوری ولشکری شامل حالشان نشود! برای همین سالهای زیادی است که بازنشستگان تامین اجتماعی در مقایسه با دیگر بیمه شدگان کمتر حقوق دریافت می کنند واز امیتازات بی بهره هستند..
اگر این عزیزان جز بیمه کارگری محسوب نمی شوند دستمزد وحقوقشان باید برابر با بازنشستگان کشوری ولشکری باشد در صورتیکه که حقوقشان کمتر است و اگر بیمه کارگری هستند باید عیدی وپاداش وغیرو مطابق دستور شورای عالی کار پرداخت شود.تاکی بناست به این رویه ظالمانه ادامه بدهید؟
خدا به داد بازنشستگان تامین اجتماعی برسد که نه دولت ونه مجلس ونه قوه قضاییه حامیشان نیستند واین بنده های خدا با حداقل حقوق شرمنده خانواده!
همگی می دانند نزدیک به 500هزار میلیارد تومان دولت به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است وهرگاه بازنشستگان تامین اجتماعی از عدم افزایش حقوق گله کردند مدیران سازمان دولت را مقصر شمرده اند
وهرسال بدتر از سال قبل واندوهی بی پایان که زندگیشان را جهنم ساخته است
ای کاش فقط لحظه ای به فکر این بندگان خداباشید که عمر وجوانیشان را پای تلاش وکار گذاشتند وبعد از 30سال باید با حقوق ناچیز گذران کنند وکسی نباشد که از حقشان دفاع کند.هر امتیازی هست برای بازنشستگان بیمه کشوری ولشکری است.چرا؟ چون مدیرانی که حقوق بازنشستگان را افزایش می دهند اغلب خودشان زیر پوشش بیمه هایی غیر از تامین اجتماعی هستند...برای همین بیمه شدگان تامین اجتماعی هیچ دلسوزی در دستگاه ندارند
اما باور دارم که روزی خداوند به یاری این عزیزان زحمت کش ونجیب خواهد آمد....
تلخ تر اینکه اغلب نمایندگان مجلس وحتی مدیران دولتی یا با این تبعیض آشنا نیستند ویا خود را به نادانی میزنند و اطلاعاتشان در باره تفاوت ماهوی بیمه های لشکری وکشوری با تامین اجتماعی بسیار اندک وناچیز هست...
"از طرف دختر یک بازنشسته تامین اجتماعی"
ناشناس
ارسالی در
خواهش میکنیم عیدیهای بازنشسته های تامین اجتماعی را مثل شاغلین پرداخت کنید با ۱۸۰۰۰۰۰ تومان چی میشه خرید تو این گرونی