آمار جدید کرونا در جهان/ چرا ووهان دوباره تعطیل شد؟

طبق آخرین ارزیابی هفتگی سازمان بهداشت جهانی، موارد جدید کرونا در جهان طی هفته گذشته، ۹ درصد کاهش یافت در حالی که آمار مرگ و میرها ثابت است.
آمار جدید کرونا در جهان/ چرا ووهان دوباره تعطیل شد؟
کد خبر : ۱۵۷۵

 بر اساس اعلامیه آژانس بهداشت سازمان ملل متحد در هفته گذشته، ۶.۵ میلیون مورد ابتلا و بیش از ۱۴۰۰۰ مورد مرگ و میر گزارش شده است.

آمار ابتلا و مرگ و میر در کدام مناطق متغیر بوده است؟

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که تعداد موارد جدید در اروپا ۳۵ درصد کاهش یافته، در حالی که در غرب اقیانوس آرام حدود ۲۰ درصد و در آفریقا ۵ درصد افزایش یافته است. مرگ و میر در غرب اقیانوس آرام ۴۴ درصد و در خاورمیانه ۲۶ درصد افزایش یافت، حال آنکه آمار در اروپا حدود یک چهارم کاهش یافته است.

دفتر آمار ملی در بریتانیا هفته پیش گزارش داد که موارد ابتلا به کووید-۱۹ به حدود ۱ نفر از هر ۲۰ نفر در انگلیس رسیده، که نشان می دهد آخرین موج ویروس کرونا ممکن است در این کشور به اوج خود رسیده باشد.

واکسیناسیون را جدی بگیرید

دکتر پل هانتر، استاد پزشکی در دانشگاه آنگلیای شرقی، گفت که احتمال دارد موارد ابتلا به کووید-۱۹ و بستری شدن در بیمارستان در هفته‌های بعد کاهش پیدا کند. دیگر کارشناسان این حوزه نیز هشدار دادند که همچنان باید اقداماتی جهت پیشگیری از کووید-۱۹ اعمال شود چرا که سیستم بهداشت هنوز تحت فشار است.

جیمز نیسمیت، مدیر مؤسسه روزالیند فرانکلین در دانشگاه آکسفورد، با اشاره به خطرات عفونت مجدد، از مردم خواست حتی با کنار گذاشته شدن پروتکل‌های کووید-۱۹، تزریق واکسن را جدی بگیرند.

در هفته گذشته کدام کشورها بیشترین ابتلا و مرگ ناشی از کرونا را داشتند؟/ ووهان تعطیل شد

 

شهر ووهان، زادگاه ویروس کرونا، بار دیگر تعطیل شد

هفته گذشته، مقامات در کشور چین پس از شناسایی چهار مورد جدید، بخشی از ووهان، شهری که ویروس کرونا برای اولین بار در اواخر سال ۲۰۱۹ در آن شناسایی شد، را تعطیل کردند. دولت اعلام کرده است با وجود تحولات اجتماعی و اقتصادی که این رویکرد ایجاد کرده است، استراتژی «کووید صفر» در این کشور ممکن است سال‌ها ادامه یابد.

سازمان بهداشت جهانی در بیانیه خود اعلام کرد که دو گونه‌ی اومیکرون، BA.۵ و BA.۴، آخرین موج عفونت‌ها را در سراسر جهان هدایت می‌کنند. گفته می‌شود BA.۵ حدود ۶۴ تا ۷۰ درصد توالی‌های به اشتراک گذاشته شده با بزرگترین پایگاه داده ویروسی عمومی جهان را تشکیل می‌دهد.

بیشترین آمار اخیراً از سوی کدام کشورها گزارش شده است؟

بیشترین تعداد موارد جدید ابتلا در کشورهای ژاپن، آمریکا، کره جنوبی، آلمان و ایتالیا گزارش شده است.

بیشترین مرگ و میر در ایالات متحده، برزیل، ایتالیا، ژاپن و استرالیا گزارش شده است.

 

مجله زندگی
ارسال نظر