خبر خوش معاون اجرایی رئیس‌جمهور/ تا پایان سال معلمان به حق و حقوق خود می‌رسند

مرتضوی گفت: تا پایان سال معلمان به حق و حقوق خود می‌رسند.
خبر خوش معاون اجرایی رئیس‌جمهور/ تا پایان سال معلمان به حق و حقوق خود می‌رسند
کد خبر : ۲۵۰۸

سید صولت مرتضوی، معاون اجرایی رئیس‌جمهور، در سفر نیمروزه خود به استان البرز، با بیان اینکه تعلیم و تربیت میتواند بسترهای توسعه همه جانبه را برای هر کشوری رقم بزند، اظهار کرد: از سوی دیگر بنا به تعبیر امام راحل تعلیم و تربیت عبادت است.

وی با اشاره به اینکه این عبادت نه با قیام و قبود شروع می‌شود، افزود: بلکه تربیت و خروجی تربیت قیام عبود برای خداست و این ساعت تعلیم و تربیت شخصیت های تربیت می‌شوند.

مرتضوی با بیان اینکه با تعلیم و تربیت شخصیت ها تربیت می‌شوند و بعضی تحول ساز و تاریخ ساز هستند،گفت: سعادتی دیده ایم به دست پر برکت اولیا تعلیم و تربیت بوده است و در جمهوری اسلامی ایران این مهم بسیار موثرتر واقع شده است.

وی با اشاره به اینکه نگاه دولت و توجه دولت به فرهنگ و فرهنگیان بر گرفته از آموزش های دینی و رهنمود های برگرفته از امام بزگوار و مقام معظم رهبری است، گفت: یکی از مهم ترین مصوبات سفر ما مصوباتی است که در حوزه آموزش و پروش رقم خورده است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۶ میلیون دانش آموز سال تحصیلی جدید را آغاز می‌‌کنند، ادامه داد: ۵۵۰هزار نفر از این دانش آموزان در این استان البرز سکونت دارند.

مرتضوی با بیان اینکه دولت سیزدهم آیت الله رئیسی از ساختار تحولیش مبنای تحول را تحول در آموزش و پرورش قرار داده است، تصریح کرد: بر این باور است که آموزش و پرورش، تعلیم و تربیت تحولی در آن صورت بگیرد نه اینکه بستر توسعه در ایران اسلامی ما فراهم می‌کند بلکه توسعه ساز و فرهنگ ساز برای جهان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در این حوزه تحولی به نظر می‌رسد باید به دو نکته مهم توجه کرد،ادامه داد: باید به موضوعات دانش بنیان، آموزش دانش بنیان یعنی آموزشی که خروجی آن افزایش بهره‌وری و آموزش اشتغال محور توجه کرد.

این مقام مسووُل در ادامه گفت: با تحولات صورت گرفته امروز در آموزش و پرورش و سایر موسسات آموزشی توجه به این دو مقوله مشهود است.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به این مولفه تحولی باید تحول را جان مایه معلمان کرد، افزود: تا زمانی که معلم تحول خواه نباشد قطعا بدانید که ایجاد تحول در دانش آموز کار سنگین و دشواری خواهد بود.

مرتضوی با اشاره به اینکه طبق آمار اداره کل آموزش و پروش استان البرز تقریبا نزدیک به ۵۰ درصد از دانش آموزان در نظام آموزش های فنی حرفه ای و در هنرستان ها تحصیل می‌کنند، ادامه داد: این نوید بخش حرکت بسیار بزرگی خواهد بود.

این مقام مسووُل با بیان اینکه طبق آمار اداره کل آموزش و پرورش استان البرز امروز بالغ بر ۸۱ میلیارد تومان تجهیزات تهیه شده است، افزود: این تجهزات تهیه شده تا به هنرستان ها تحویل داده شود و این کار، کار بسیار بزرگی است.

مرتضوی با بیان اشاره به اینکه تقریبا ۱۳ سال است که طرح رتبه بندی معلمان بی نتیجه مانده بود، گفت: دولت سیزدهم توانست این قانون را اجرا کند و تا پایان سال معلمان به حق و حقوق خود می‌رسند.

در حاشیه سفر معاون رئیس جمهور به استان البرز دو طرح ورزشی،زمین چمن مصنوعی هنرستان شهید بهشتی و سالن ورزشی دبیرستان شهید باهنر در مدارس کرج افتتاح شد.

 

 

 

منبع :
فارس
مجله زندگی
ارسال نظر