آیا بازار سیاه مدرک‌سازی برای مشمولیت در قانون رتبه‌بندی معلمان ایجاد شده است؟

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی از نحوه اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان به شدت انتقاد کرد و گفت: اجرای ضعیف آموزش و پرورش، قانون رتبه‌بندی را از خاصیت انداخت.
آیا بازار سیاه مدرک‌سازی  برای مشمولیت در قانون رتبه‌بندی معلمان ایجاد شده است؟
کد خبر : ۲۵۵۹

ابراهیم عزیزی در جمع برخی از فعالان فرهنگی با انتقاد از نحوه اجرای ضعیف قانون رتبه‌بندی معلمان، اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش با ارائه یک آیین‌نامه ضعیف، قانون رتبه‌بندی را از خاصیت انداخت.

وی افزود: اینکه معلم به نوعی مجبور شود که برای مشمول شدن در قانون رتبه‌بندی، مدارکی را بارگزاری کند که گاهی متعلق به او نیست، کار صحیحی نیست و این از ضعف آیین‌نامه وزارتخانه آموزش و پرورش است، هر چند که وزارتخانه خود نخواهد که چنین اتفاقی بیفتد.

نایب‌ رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: امروز می‌شنویم که برای بارگزاری مدارک در سایت رتبه‌بندی، بازار سیاه مدرک‌سازی شکل گرفته و این در شأن معلم و آموزش و پرورش نیست که بازیچه دست چنین گروه‌هایی قرار گیرد.

عزیزی خاطرنشان کرد: بنده صراحتا به شخص وزیر آموزش و پرورش گفتم که با این آیین‌نامه ضعیف، قانون رتبه‌بندی معلمان از خاصیت افتاد چرا که منزلت معلم را خدشه‌دار می‌کند.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود نیاز اصلی آموزش و پرورش را محتوای مناسب و معلم در تراز دانست و گفت: متاسفانه آموزش و پرورش در این راستا ضربه خورده است.

وی تصریح کرد: گلوگاه آموزش و پرورش دانشگاه فرهنگیان است، لذا باید برای پرورش معلم در تراز و محتوای مناسب، روی کیفیت این دانشگاه کار کرد.

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
تسنیم
مجله زندگی
ارسال نظر