دختری که با پوتین در رابطه است/ شایعه یا واقعیت؟ + عکس

آلینا کابائوا ۳۹ سله ژیمناست ریتمیک بازنشسته و عضو سابق پارلمان روسیه است. مدت هاست که این شایعه وجود داشته که او دوست دختر دیرینه «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه است، اما کرملین این ادعا را رد کرده است. گزارش‌ها اشاره می‌کنند که آن دو در سال ۲۰۱۵ میلادی صاحب یک دختر شدند.
دختری که با پوتین در رابطه است/ شایعه یا واقعیت؟ + عکس
کد خبر : ۳۱۶۰

آلینا کابائوا ۳۹ سله ژیمناست ریتمیک بازنشسته و عضو سابق پارلمان روسیه است. مدت هاست که این شایعه وجود داشته که او دوست دختر دیرینه «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه است، اما کرملین این ادعا را رد کرده است. گزارش‌ها اشاره می‌کنند که آن دو در سال ۲۰۱۵ میلادی صاحب یک دختر شدند.

 کابائوا علاوه بر حضور در ورزش و سیاست به عنوان یکی از مدیران ارشد بزرگترین شرکت رسانه‌ای روسیه مشهور شده است. با این وجود، هیچ جنبه‌ای از زندگی این زن ۳۹ساله به اندازه رابطه طولانی مدت و تایید نشده او با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه که روز جمعه ۷۰ سالگی خود را جشن گرفت او را در کانون توجه بین المللی قرار نداده است.

به نقل از بیزینس اینسایدر، در مقابل، کرملین این رابطه ادعایی که پیشینه آن دست کم به ۱۴ سال پیش باز می‌گردد را تکذیب کرده است. «نیویورک تایمز» در سال ۲۰۰۸ میلادی شایعاتی را مبنی بر این که پوتین مخفیانه از همسرش طلاق گرفت تا با یک ژیمناست کوچک‌تر از خود رابطه داشته باشد را منتشر کرد.

پوتین در همان سال در تکذیب این شایعه به خبرنگاران گفت: «من همواره از کسانی که با بینی‌های آلوده و تخیلات جنسی تلاش می‌کنند وارد زندگی خصوصی دیگران شوند متنفر بوده‌ام». با این وجود، اکثر مقام‌ها و منابع مطلع غربی رابطه کابائوا و پوتین را مورد تایید قرار داده‌اند.

در ماه آگوست هفت ماه پس از حمله روسیه به اوکراین وزارت خزانه داری آمریکا به بریتانیا، کانادا و اتحادیه اروپا پیوست و کابائوا را به دلیل رابطه نزدیکش با پوتین در فهرست تحریم‌ها قرار داد.

در ادامه به آن چه در مورد «کابائوا» می‌دانیم اشاره خواهیم پرداخت:

کابائوا در تاریخ ۱۲ مه ۱۹۸۳ در تاشکند پایتخت ازبکستان متولد شد. اطلاعات نادری از منابع موثق در مورد نحوه تربیت او به صورت آنلاین وجود دارد. به گفته یک رسانه خبری تجاری روسی پدر کابائوا یک فوتبالیست حرفه‌ای بود. پایگاه داده آنلاین فوتبال می‌گوید که او از سال ۱۹۸۰ تا ۱۹۸۶ میلادی برای باشگاه فوتبال پاختاکور تاشکند بازی کرده است پیش از آن که در سال ۱۹۸۹ برای باشگاه فوتبال دنیپرو اوکراین بازی کند.

بانوی زیبارویی که دوست دختر جدید پوتین لقب گرفت

هم چنین، کابائوا یک خواهر کوچک‌تر به نام «لیسان» دارد. کابائوا به عنوان یک ژیمناست ریتمیک با لقب «انعطاف پذیرترین زن روسیه» شناخته می‌شد. رشته او (ژیمناستیک ریتمیک) ورزشی است که شامل ژیمناستیک، رقص، انعطاف‌پذیری بسیار بالا و کنترل یک شی جداگانه مانند توپ، حلقه یا روبان می‌شود و کابائوا در آن بسیار با استعداد بود. او در طول دوران ورزشی خود ۲۱ مدال قهرمانی اروپا، ۱۴ مدال قهرمانی جهان و دو مدال المپیک یک طلا و یک برنز به دست آورد.

در وب سایت شخصی کابائوا نوشته شده که او تمرینات ورزشی را از سن ۳ سالگی آغاز کرد. در سال ۲۰۰۱ میلادی کابائوا پس از مثبت شدن نتیجه آزمایش استفاده از فوروزماید داروی دیورتیک (ادرار آوری) که گاهی برای پنهان کردن وجود دارو‌های تقویت کننده عملکرد در ادرار یا کاهش وزن استفاده می‌شود درگیر یک رسوایی دوپینگ شد.

او مدعی شد که وجود این دارو از یک قرص آلوده بوده که از یک داروخانه محلی خریداری کرده بود. فعالیت ورزشی او در سال ۲۰۰۲ میلادی به حالت تعلیق درآمد و مجبور شد مدال‌های خود از مسابقات قهرمانی جهان در سال ۲۰۰۱ میلادی را بازگرداند. کابائوا پس از محرومیت خود به مسابقات ادامه داد و در سال ۲۰۰۴ میلادی مدال طلای المپیک را کسب کرد.

بانوی زیبارویی که دوست دختر جدید پوتین لقب گرفت

او از سال ۲۰۰۷ میلادی در مسابقات شرکت نکرده است. در سال ۲۰۰۷ میلادی به مجلس سفلی (دومای دولتی روسیه) پیوست. به گزارش «رویترز» کابائوا در سال ۲۰۰۷ میلادی به عنوان معاون دومای دولتی انتخاب شد. به گزارش رسانه‌ها او اغلب در محل برگزاری جلسات پارلمان در مسکو حضور نداشت. کابائوا قویا از قانونی حمایت می‌کرد که پذیرش بسیاری از کودکان یتیم روس از خارج از کشور را منع می‌کرد. تایمز مسکو گزارش داد که او درخواست ترک زودهنگام کرسی پارلمانی را داشت و در سال ۲۰۱۴ سمت خود را ترک کرد.

کابائوا رئیس یکی از بزرگترین شرکت‌های رسانه‌ای روسیه است. پس از استعفا از دومای دولتی، در سپتامبر ۲۰۱۴ میلادی به ریاست گروه رسانه ملی روسیه منصوب شد. به گزارش «گاردین» این شرکت رسانه‌ای ۲۵ درصد از سهام کانال یک شبکه تلویزیونی دولتی روسیه را به همراه سهام کانال‌ها و روزنامه‌های دیگر در اختیار داشت.

بانوی زیبارویی که دوست دختر جدید پوتین لقب گرفت

وزارت خزانه داری ایالات متحده این شرکت را «یک امپراتوری طرفدار کرملین متشکل از سازمان‌های تلویزیونی، رادیویی و چاپی» توصیف کرد. گاردین در آن زمان گزارش داد که کابائوا هیچ تجربه‌ای در عرصه مدیریت رسانه‌ای ندارد.

رابطه او با پوتین هرگز تایید نشده است. پوتین و کابائوا رابطه طولانی مدت خود را که پیشینه آن دست کم به ۱۴ سال پیش باز می‌گردد تایید نکرده اند. این رابطه برای نخستین بار در مقاله‌ای در یک روزنامه روسی به نام «مسکووسکی کورسپوندنت» در سال ۲۰۰۸ میلادی مطرح شد که بیان می‌کرد پوتین قصد دارد با کابائوا ازدواج کند.

پوتین در آن زمان هنوز به طور رسمی با «لیودمیلا الکساندرونا اوچرتنایا» زندگی زناشویی داشت. پوتین در سال ۲۰۱۳ میلادی طلاق خود را از لیودمیلا اعلام کرد. چند روز پس از انتشار این گزارش که پوتین و کابائوا آن را قاطعانه تکذیب کردند. شرکت مادر این روزنامه اعلام کرد که آن نشریه به «دلایل مالی» تعطیل خواهد شد.

بانوی زیبارویی که دوست دختر جدید پوتین لقب گرفت

کرملین هم چنین گزارش‌هایی مبنی بر اینکه کابائوا سومین فرزند پوتین را در سال ۲۰۱۵ میلادی به دنیا آورده (پس از اینکه محل اختفای رئیس جمهور برای حدود یک هفته برای عموم ناشناخته بود) تکذیب کرد. سخنگوی مطبوعاتی پوتین در آن زمان به نشریه «فوربس» گفت: «اطلاعات مربوط به تولد نوزاد پوتین نادرست است».

علیرغم تحریم کابائوا از سوی کشور‌های غربی پس از آغاز جنگ اوکراین، تحلیلگران معتقدند تحریم ایالات متحده ممکن است تاثیر زیادی بر روی او نداشته باشد، زیرا مشخص نیست که او چه دارایی‌های مالی‌ای در اختیار دارد.

مجله زندگی
ارسال نظر