دلیل عدم استقبال مردم ایران از لاتاری

این روزها موسم ثبت نام لاتاری است و مثل هر سال قاعدتا خیلی‌ها از ایران هم اقدام به ثبت نام لاتاری می‌کنند، نکته اما اینجاست که ظاهرا امسال میزان استقبال از لاتاری خیلی کمتر از سال‌های قبل بوده
دلیل عدم استقبال مردم ایران از لاتاری
کد خبر : ۳۲۳۸

 این روزها موسم ثبت نام لاتاری است و مثل هر سال قاعدتا خیلی‌ها از ایران هم اقدام به ثبت نام لاتاری می‌کنند، نکته اما اینجاست که ظاهرا امسال میزان استقبال از لاتاری خیلی کمتر از سال‌های قبل بوده و برخی اعتقاد دارند که این عدم استقبال بی‌ارتباط با تحولات اخیر در ایران نیست و انگار بنا به مشاهدات میدانی(فعلا غیرقابل استناد) میل به مهاجرت،کمی کاهش پیدا کرده.

گفتنی است که اداره مهاجرت امریکا هر ساله از بین متقاضیان اخذ گرین کارت از سراسر دنیا لاتاری (قرعه کشی) برگزار می کند. به ۵۵۰۰۰ نفر از سراسر دنیا گرین کارت و ویزای امریکا اعطا می نماید که تکلیف برندگان در ماه May هر سال میلادی مشخص می شود. لیست کشورهای مجاز به ثبت نام و ظرفیت پذیرش از هر کشور هر ساله از پیش تعیین می شود، که این لیست و ظرفیت اعلام شده معمولا دستخوش تغییراتی می شود.

با این وجود، نام کشور ما ایران هر ساله در این لیست قرار دارد. از آنجاییکه تعداد افراد ایرانی که هرسال از طریق غیرلاتاری به آمریکا مهاجرت می نمایند کمتر از مهاجران کشورهای دیگر است.

مجله زندگی
ارسال نظر