برای خوابیدن مشکل دارید ؟ این چند ترفند را بخوانید

اگر شما هم ازجمله افرادی هستید که اغلب اوقاب برای به خواب رفتن مشکل دارید، یک تکنیک تنفس وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند.
برای خوابیدن مشکل دارید ؟ این چند ترفند را بخوانید
کد خبر : ۴۹۹۲

اگر شما هم ازجمله افرادی هستید که اغلب اوقاب برای به خواب رفتن مشکل دارید، یک تکنیک تنفس وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند آرام شوید و راحت‌تر به خواب بروید. در ادامه تمام آنچه باید در مورد تکنیک تنفس ۸-۷-۴ بدانید، نحوه انجام آن و اینکه چطور به خواب رفتن شما کمک می‌کند آورده شده است.

خواب خوب شبانه بخش مهمی از حفظ سلامت کلی بدن را بر عهده دارد. اما بسیاری از افراد برای داشتن ۷ ساعت خواب شبانه توصیه‌شده با مشکل مواجه هستند. یکی از اصلی‌ترین دلایلی که افراد را در به خواب رفتن با مشکل روبه‌رو می‌کند این است که زمانی که دراز می‌کشیم و آماده خوابیدن می‌شویم ذهنمان مورد هجوم افکار متعددی قرار می‌گیرد. در این میان ترفندی موسوم به تکنیک تنفس ۴-۷-۸ می‌تواند به آرام کردن ذهن و دور شدن از این افکار و به خواب رفتن تدریجی شما کمک کند.

اگرچه ایده پشت این روش، درمان تمامی مشکلات خواب نیست، اما راهی برای یافتن آرامش و کاهش اضطراب فراهم می‌کند که به نوبه خود می‌تواند به شما کمک کند راحت‌تر به خواب بروید.

تکنیک تنفس ۸-۷-۴ چیست؟

این تکنیک که به عنوان «تنفس آرامش بخش» نیز شناخته می‌شود، برای آرام کردن فرد با ریشه های باستانی در تمرین یوگا پرانایاما طراحی شده است اما از سوی دکتر اندرو ویل، متخصص طب تلفیقی ترویج پیدا کرده است و شامل تنفس به مدت ۴ شمارش، حبس نفس برای ۷ ثانیه و سپس بازدم به مدت ۸ شمارش است.

چگونه تکنیک تنفس ۸-۷-۴ را انجام دهیم؟

دکتر اندرو ویل چندین ویدیو برای تمرین انجام این روش دارد. این گام‌ها را دنبال کنید تا تکنیک ۴-۷-۸ را به درستی انجام دهید.

پشت خود را صاف کرده و بنشینید.

نوک زبانتان را به برآمدگی بافت پشت دندان‌های جلویی بالایی چسبانده و در تمام طول مدت این تمرین همانجا نگه دارید.

نفس‌تان را از طریق دهان به بیرون بدمید.

دهان را ببندید و تا چهار شماره از طریق بینی نفس بکشید.

نفستان را به مدت هفت شماره حبس کنید.

نفس را تا هشت شماره از طریق دهان بیرون بدمید.

این چرخه را چهار بار تکرار کنید.

هرچه بیشتر تکنیک ۴-۷-۸ را تمرین کنید در آن بهتر خوهید شد و بدنتان بیشتر به آن به عنوان روشی برای مدیریت استرس و اضطراب عادت خواهد کرد.

تکنیک تنفس ۸-۷-۴ چگونه می‌تواند به خواب کمک کند؟

این روش می‌تواند به شما کمک کند تا سیستم عصبی پاراسمپاتیک را که مسئول استراحت و هضم است، فعال کنید. به این ترتیب فعالیت سمپاتیک کاهش پیدا کرده و بدن راحت‌تر به خواب فرو می‌رود. این تکنیک همچنین بر ضربان قلب و فشار خون نیز اثر می‌گذارد.

مجله زندگی
ارسال نظر