خبر مهم از کلاهبرداری بزرگ در شیراز

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان فارس گفت: فردی که با استفاده از دستگاه کپی کننده کارت بانکی (اسکیمر)، اقدام به برداشت وجه و کلاهبرداری از شهروندان در شیراز کرده بود، دستگیر شد.
خبر مهم از کلاهبرداری بزرگ در شیراز
کد خبر : ۵۶۶۵

سرهنگ امیرحسین سلیمانی چهارشنبه ۱۸ آبان به خبرنگاران گفت: به دنبال طرح شکایت از سوی تعدادی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنان، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

او افزود: در تحقیقات اولیه کارشناسان پلیس فتا مشخص شد که قربانیان این پرونده بعد از خرید ارز از یک فروشنده سیار حسابشان خالی شده لذا فرضیه کلاهبرداری از آنان به روش اسکیمر مطرح شد.

رئیس پلیس فتای فارس عنوان کرد: کارشناسان با بررسی‌های تکمیلی و بهره‌گیری از روش‌های فنی و علمی در کوتاه‌ترین زمان موفق شدند متهم را در یکی از محلات شیراز شناسایی کرده و پس از هماهنگی با مرجع قضائی وی را دستگیر و به پلیس فتا منتقل کنند.

سلیمانی با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهم یک دستگاه اسکیمر و ۵۰۰ عدد کارت خام بانکی به همراه یک عدد لپ تاپ کشف شد، عنوان کرد: شهروندان برای پیشگیری از سرقت‌ به‌ صورت اسکیمر، انجام عملیات بانکی و واردکردن رمز کارت حساب را خودشان انجام دهند، چرا که حتی در صورت نصب اسکیمربر روی دستگاه کارت‌خوان بدون اطلاع از رمز عبور، امکان برداشت از حسابشهروندان امکان‌پذیر نخواهد بود.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان فارس با بیان اینکه تغییر رمز دوره‌ای یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از عملی شدن اهداف مجرمانه کلاهبرداران است، توصیه کرد که در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی، مراتب از طرق مختلف به پلیس یا از طریق نشانی  الکترونیکی www.Cyberpolice.ir به پلیس فتا گزارش شود

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
عرشه
مجله زندگی
ارسال نظر