مجلس طرح کاهش ساعت کار را تصویب کرد

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی گفت: طبق لایحه‌ای که در حال تنظیم است، ساعت کاری در سراسر کشور از ساعت ۸ تا ۱۶:۳۰ خواهد بود و پنجشنبه و جمعه برای کارکنان تعطیل خواهد بود
مجلس طرح کاهش ساعت کار را تصویب کرد
کد خبر : ۵۶۶۷

میثم لطیفی رئیس سازمان امور اداری و استخدامی امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در مورد وضعیت تعطیلات، اظهار کرد: امروز اصلاحیه ماده ۸۷ قانون خدمات کشوری را پیشنهاد دادیم که بر اساس آن وضعیت تعطیلات و روزهای کاری آخر هفته مشخص شد.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی افزود: بر همین اساس، روزهای پنجشنبه که در دستگاه‌های اجرایی در شهرستان‌ها کارمندان سرکار می‌رفتند، برای مشاغلی که امکانش باشد، قرار بر این شد که ۵ روز هفته، روز کاری باشد و ساعت کاری ۸ تا ۴.۳۰ باشد.​

 

وی گفت: با توجه به اینکه مدارس در روز پنجشنبه تعطیل است و امکان سفر برای خانواده‌ها در آخر هفته نبود، امروز با این مصوبه که به عنوان لایحه در مجلس مطرح خواهد شد و در صورت تصویب در مجلس، دو روز آخر هفته برای همه کارکنان تعطیل می‌شود تا به تحکیم خانواده کمک شود.

لطیفی تصریح کرد: جمع‌بندی ما این است که این امر موجب بهره‌وری اقتصادی بیشتر هم می‌شود.

لایحه اصلاح ساعات کار کارکنان ادارات

در جلسه هیات وزیران که به ریاست سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور برگزار شد، اعضای دولت در راستای اجرای سیاست های کلی نظام اداری، ابلاغی مقام معظم رهبری، با لایحه پیشنهادی سازمان اداری استخدامی و استخدامی کشور مبنی بر اصلاح ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری درخصوص «ساعات کار کارکنان دولت» موافقت کردند.

هیات وزیران با هدف نهادینه سازی فرهنگ سازمانی مبتنی بر ارزش های اسلامی و کرامت انسانی و ارج نهادن به سرمایه های انسانی و اجتماعی، توجه به استحکام خانواده و ایجاد تعادل بین کار و زندگی افراد در نظام اداری، توجه به اثربخشی و کارآیی در فرآیندها و روش های اداری به منظور تسریع و تسهیل در ارائه خدمات کشور و خدمات رسانی برتر، نوین و کیفی به منظور ارتقای سطح رضایتمندی و اعتماد مردم، با پیشنهاد اصلاح ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری موافقت کرد.

به موجب این تصمیم، ساعات کار کارمندان دولت ۴۲/۵ ساعت در هفته است و ترتیب و تنظیم ساعات کار ادارات با پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور و تصویب هیئت وزیران تعیین می گردد. تغییر ساعت کار کارمندان با رعایت سقف مذکور و در چارچوب ضوابط پیشنهادی سازمان اداری و استخدامی کشور که به تصویب هیئت وزیران می رسد، بر عهده دستگاه ذی ربط می‌باشد. میزان ساعات تدریس معلمان و اعضاء هیئت علمی از ساعات موظف، در طرح های طبقه بندی مشاغل ذی ربط تعیین خواهد شد.

 
تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
عرشه
مجله زندگی
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
ارسالی در
خیلی حقوق می دهید، امکان شغل دوم رو هم از کارمندا سلب کنید.