محدودیت برای بارگزاری مدرک فرهنگیان برداشته شد

«در پی پاسخ اداره قوانین مجلس به یک استفساریه و بخشنامه‌ی قریب‌الصدور آموزش و پرورش، محدودیت ارائه مدرک تحصیلی فرهنگیان حذف شده و هر مدرکی که بگیرند، در حقوقشان اعمال می‌شود».
محدودیت برای بارگزاری مدرک فرهنگیان برداشته شد
کد خبر : ۶۲۹۶

«جبار کوچکی‌نژاد» روز چهارشنبه  گفت: بعد از اینکه اعلام رتبه‌بندی معلمان به آموزش و پرورش ابلاغ شد. بحث دیگری که مطرح شد اعمال مدرک تحصیلی فرهنگیان بود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: اعمال مدرک تحصیلی را مجلس یکبار مصوب کرد و ایراداتی هم شورای نگهبان گرفت که در نهایت ایرادات هم رفع شد.

کوچکی‌نژاد بیان کرد: در حوزه اعمال مدرک بخشنامه کردند که دو مدرک تحصیلی فرهنگیان را در این دوره اعمال کنند یعنی اگر فرهنگی دارای مدرک دیپلم بوده و فوق‌دیپلم گرفته همین دو مدرک را اعمال می‌کنند و اگر مدرک ارشد یا دکتری بگیرد، اعمال نمی‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: با استفساریه که انجام گرفت و پاسخی که قوانین مجلس ارائه داد و بخشنامه‌ای که آموزش و پرورش خواهد کرد، دیگر برای فرهنگیان سقف مدرک تحصیلی وجود ندارد و هر مدرکی که می‌گیرند در حقوقشان اعمال می‌شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یعنی اگر یک فرهنگی سه و چهار بار هم مدرک تحصیلی بگیرد اعمال می‌شود و این موضوع به این معناست که سقف مدرک تحصیلی فرهنگیان بسته نیست و در سقف‌های مختلف می‌توانند این احکام را صادر کنند.

کوچکی‌نژاد عنوان کرد: این موضوع برای فرهنگیان بسیار مهم بود و حداقل چند سال پیگیر این موضوع بودند که اعمال مدرک تحصیلی فرهنگیان به‌طور کامل انجام بگیرد و فرهنگیان به هر مقطعی که می‌رسد همان مدرک را اعمال کنند.

وی افزود: با تبصره‌ای که مجلس به معاونت قوانین مجلس کرد و پاسخی که وزارت آموزش و پرورش داد، این وزارتخانه هم ابلاغ کرده است که مدرک تحصیلی فرهنگیان را در هر سقفی می‌توانند اعمال کنند.

منبع :
ایرنا
مجله زندگی
ارسال نظر