تاریخ اجرای کامل رتبه بندی معلمان اعلام شد ؟

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش توضیحاتی درباره روند صدور احکام رتبه‌بندی معلمان ارائه و پیرامون زمان صدور رتبه معلمان گفت: ارزیابی هر همکار که انجام شود در کارپوشه هیئت ممیزه قرار می‌گیرد و با توجه به دریافت اطلاعات، به ترتیب انجام می‌شود و کاری نیست که دفعتا انجام و برای همه معلمان، یک مرتبه و در یک زمان حکم صادر شود.
تاریخ اجرای کامل رتبه بندی معلمان اعلام شد ؟
کد خبر : ۶۴۲۵

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش توضیحاتی درباره روند صدور احکام رتبه‌بندی معلمان ارائه و پیرامون زمان صدور رتبه معلمان گفت: ارزیابی هر همکار که انجام شود در کارپوشه هیئت ممیزه قرار می‌گیرد و با توجه به دریافت اطلاعات، به ترتیب انجام می‌شود و کاری نیست که دفعتا انجام و برای همه معلمان، یک مرتبه و در یک زمان حکم صادر شود.

 

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش توضیحاتی درباره روند صدور احکام رتبه‌بندی معلمان ارائه و پیرامون زمان صدور رتبه معلمان گفت: ارزیابی هر همکار که انجام شود در کارپوشه هیئت ممیزه قرار می‌گیرد و با توجه به دریافت اطلاعات، به ترتیب انجام می‌شود و کاری نیست که دفعتا انجام و برای همه معلمان، یک مرتبه و در یک زمان حکم صادر شود.

 

محسن زارعی درباره سیر رتبه‌بندی معلمان و مراحل انجام این کار که ماه‌هاست آغاز شده و همچنان به نتیجه نهایی نرسیده است اظهار کرد: امر ارزیابی مدارک و شایستگی‌های معلمان در جریان است و ارزیابان مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: ارزیابی به صورت تصادفی و کشوری انجام می‌شود و همکاری که ارزیابی انجام می‌دهد پرونده معلمانی به غیر از استان خودش را بررسی می‌کند.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش با بیان اینکه گزارش دلالت‌های رفتاری از سوی مدیران مدارس (مدیران مستقیم) با همکاری مراجعی چون گروه‌های آموزشی، راهبران آموزشی، شورای معلمان، ستادهای تربیتی و انجمن اولیاء و مربیان آماده می‌شود گفت: روند کار اینگونه بوده است که طی دو صورتجلسه، مراجع نظرشان را درباره تک تک معلمان اعلام کرده‌اند که درباره هر شایستگی سطح همکارشان چگونه است. مدیر به نمایندگی از این مراجع، رفتار را به ارزیاب گزارش می‌کند.

زارعی افزود: می‌توانستیم از ابتدا بگوییم که مدیر خودش این رفتارها را ثبت کند که ایجاد اشکال می‌کرد، زیرا ادبیات‌ها متفاوت بود و نمی‌توانستیم گزارش سامانه‌ای بگیریم و در ارزیابی نهایی دچار مشکل می‌شدیم. به همین خاطر استانداردسازی رفتارها را انجام دادیم و برای هر شایستگی، ابعادی و برای هر بُعد، رفتارهایی پیش‌بینی شد که مدیر باید می‌سنجید هر همکار در هر بخشی، چه رفتاری بروز داده است.

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
ساناپرس
مجله زندگی
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
ارسالی در
به غیر از مدیر واحد آموزشی کس دیگری کار معلم رانمی تواند ارزیابی کند کیفیت آموزش در سر کلاس درس مشخص می شود نه مقاله وپژوهش و کتاب اتفاقا کسانیکه اینها را دارند اکثریت از کلاس زده اند
سینا
ارسالی در
معلمی با بیست و هفت سال تجربه آموزشی و اجرایی هستم و هر روز خودم را ملامت میکنم که چرا عمرم را در سازمانی صرف کرده ام که بزرگترین مدعی آموزش و پرورش در کشور است اما هیچ اعتقادی به آن ندارد. نه ارزش معلم را درک میکند و نه تلاشی برای ارتقا منزلت معلم میکند.فرزندانم مکرر میپرسند بابا چرا معلم شدی؟ چرا راننده یا سپاهی یا کارمند بانک نشدی؟ تبعیض در رفتار و پرداخت ها چون موریانه ای کل این سازمان را فرسوده و از این سازمان ،کالبد مرده ای به ظاهر زنده باقی مانده.
غیبلی
ارسالی در
اینها حتی وجدان هم ندارن ا گرداشتن معلم رازیرفقرنگه نمی داشتن اگراعتصاب نکنید کاری نخواهند کرددوسال است اینها دارند ماراتحقیر می کنند