ویتامین سی کدام میوه‌ها از پرتقال بیشتر است ؟

ویتامین سی یکی از مهم‌ترین ویتامین‌هایی است که بدن ما به آن نیاز دارد. گرچه نیاز بدن به ویتامین‌ها روز و تاریخ نمی‌شناسد اما در فصول سرد سال اهمیت بهره‌گیری از ویتامین سی به منظور افزایش مقاومت بدن و جلوگیری از بروز بیماری‌ها بیشتر خودنمایی می‌کند.
ویتامین سی کدام میوه‌ها از پرتقال بیشتر است ؟
کد خبر : ۶۷۷۱

با با اینکه باور رایج این است که برای دستیابی به ویتامین سی باید هر روز پرتقال مصرف کرد و آب پرتقال برای بیماران مبتلا به سرماخوردگی و آنفلوآنزا تجویز می‌شود اما باید دانست که میوه‌های دیگری هم هستند که حاوی مقادیر قابل توجهی ویتامین سی هستند حتی بیشتر از پرتقال !

کیوی

مرکبات به خصوص پرتقال و لیمو به عنوان پادشاه ویتامین سی شناخته می‌شوند. مصرف روزانه یک عدد پرتقال بخش قابل توجهی از ویتامین سی مورد نیاز بدن شما را تامین می کند. با اینکه مرکبات منبع خوبی برای این ویتامین مهم هستند، اما کمتر کسی از حجم زیاد ویتامین ث موجود در میوه کیوی خبر دارد. کیوی می تواند یک جایگزین فوق العاده برای مرکبات باشد، یک عدد کیوی متوسط حاوی 84 میلی گرم ویتامین سی همراه با سایر ویتامین های حیاتی مانند ویتامین کا و ای است.

توت فرنگی

یک فنجان توت فرنگی که به عنوان یک ابرماده غذایی شناخته می شود می تواند ۸۴.۷ میلی گرم ویتامین سی ارائه کند و همچنین منبع خوبی برای فولات و دیگر ترکیبات مفید برای تقویت سلامت قلب است. توت فرنگی ممکن است به سفید شدن طبیعی دندان ها نیز کمک کند.

فلفل دلمه ای قرمز

یک فنجان فلفل دلمه ای قرمز خرد شده حاوی ۱۹۰ میلی گرم ویتامین سی است. که تقریبا سه برابر بیشتر از یک پرتقال است. همچنین، فلفل دلمه ای قرمز منبع خوبی برای ویتامین آ است.

فلفل دلمه ای سبز

یک فنجان فلفل دلمه ای سبز خرد شده حاوی ویتامین سی کمتر نسبت به فلفل دلمه ای قرمز است، اما همچنان از محتوای خوبی برابر با ۱۲۰ میلی‌گرم است.

 

بیشتر بخوانید:

 

فلفل چیلی

شاید به ظاهر تندش نیاید اما نصف فنجان فلفل چیلی خرد شده می تواند ۱۰۷.۸ میلی گرم ویتامین سی تولید کند.

کلم بروکلی

این عضو خانواده سبزیجات چلیپایی در هر وعده می تواند ۱۳۲ میلی گرم ویتامین سی به بدن برساند؛ در شرایطی که تنها ۳۰ کالری دارد.

گل کلم

چه به صورت کباب شده، بخارپز، یا پوره، مصرف یک سر کوچک گل کلم می تواند ۱۲۷.۷ میلی گرم ویتامین سی بدنمان را تامین کند.

آناناس

افزون بر ۷۸.۹ میلی گرم ویتامین سی آنانس منبع خوبی برای تامین بروملین است که این آنزیم گوارشی به تجزیه غذا و کاهش نفخ کمک می کند.

انبه

یک وعده انبه می تواند ۱۲۲.۳ میلی گرم ویتامین سی تولید کند. همچنین، این میوه منبع خوبی برای ویتامین آ است که مانند ویتامین سی نقش کلیدی در تقویت سیستم ایمنی ایفا می کند و در حفظ سلامت چشم ها نیز نقش دارد.

در نهایت اینکه مطالعات محققان نشان داده مصرف روزانه ۵۰۰ میلی گرم ویتامین سی می‌تواند برای تحقق اهداف سلامت مرتبط با این ماده مغذی کفایت کند. البته این مقدار بسیار بیشتر از میزان توصیه شده ۷۵ تا ۹۰ میلی‌گرم برای مصرف روزانه ویتامین سی است. در نتیجه، افزون بر مصرف میوه ها و سبزیجات مختلف ممکن است به مصرف مکمل های ویتامین سی نیز برای بهره‌مندی از فواید سلامت آن نیاز داشته باشید.

 

 

 

 

 

 

منبع :
تولیدی
مجله زندگی
ارسال نظر