ناخن‌هایتان مدام می‌شکند ؟ این مطلب را بخوانید

درست است که این روزها دیگر مشکل شکنندگی ناخن‌ها به طور کامل رفع شده و بسیاری از خانم‌ها برای زیباتر شدن دست‌ها اقدام به کاشت ناخن مصنوعی می‌کنند اما هستند هنوز بانوانی که تمایلی به این کار ندارند و می‌خواهند زیبایی طبیعی ناخن‌هایشان را حفظ کنند.
ناخن‌هایتان مدام می‌شکند ؟ این مطلب را بخوانید
کد خبر : ۷۷۶۵

اگر شما هم از این دسته افراد هستید و می‌خواهید بدانید چرا ناخن‌هایتان شکننده می‌شوند و چه کارهایی برای حفظ سلامت ناخن‌ها می‌توان انجام داد این مطلب به دردتان می‌خورد.

ناخن‌ها را نجوید

جویدن ناخن جزو یکی از عادت‌های بدی است که معمولا در نتیجه اضطراب یا تنش بیش از حد در کودکان و بسیار از بزرگسالان سر می‌زند. یکی از روش‌های خوب این است که ناخن های خود را مانیکور کنید. اگر ناخن‌های‌تان رنگی باشد، جویدن آن باعث مخدوش شدن مانیکورتان شده و از ناخن‌تان محافظت می‌شود. همچنین طعم مانیکور در کاهش این عادت کمک می‌کند.

با کوتیکول ناخن‌ها کاری نداشته باشید

کوتیکول ناخن همان پوست بسیار نازک دور تا دور ناخن است که دائما در حال رشد بوده و به عنوان محفاظی برای ناخن‌ها در برابر نفوذ باکتری‌ها و قارچ‌ها عمل می‌کند.

‎زمانی که کوتیکول را می‌برید و یا کوتاه می‌کنید در واقع دارید راه آسیب به ناخن را باز می‌گذارید.

‎ از دستکش استفاده کنید

استقامت ناخن‌ها تاثیر زیادی در جلوه و زیبایی دست دارد. به این دلیل تقویت ناخن‌ها و افزایش استحکام آن‌ها یکی از مهم‌ترین نکاتی است که هر خانم جوان باید به آن توجه کند. برای افزایش استقامت ناخن‌ها به‌ویژه ناخن‌هایی که زیاد در معرض شست و شو و آب قرار می‌گیرند بهترین چاره استفاده از دستکش است.

از مخلوط روغن‌ها استفاده کنید

ناخن‌های خشک قابلیت بیشتر برای شکستن دارند بنابراین سعی کنید مخلوطی از روغن زیتون، روغن بادام، روغن کنجد و روغن کرچک را تهیه کنید. برای تهیه این مخلوط کافی است به میزان مساوی 4 روغن را با هم ترکیب کرده و آن را به روی ناخن‌های خود ماساژ دهید.

از لاک‌ها کمتر استفاده کنید

لاک زدن باعث شکنندگی ناخن شما نمی‌شود ولی خانم‌‌هایی که مدام رنگ لاک خود را عوض کرده و بی‌رویه از این محصول استفاده می‌کنند اغلب محصولات غیراستاندارد را به کار می‌برند، درنتیجه سلامت ناخن‌‌های خود را به‌خطر می‌اندازند. استفاده از استون و لاک‌پاک‌کن‌ها باعث شکنندگی ناخن‌ها می‌شود. با پاک کردن لاک شما چربی موردنیاز ناخن‌‌های خود را نیز از بین می‌برید. بهتر است این نکته را هم بدانید که سن و سال هم در میزان شکنندگی ناخن‌‌های شما تاثیر دارد و با بالا رفتن سن، شکنندگی ناخن‌های شما هم بیشتر می‌شود. اگر دوست ندارید ناخن‌‌های‌تان بشکند، بهتر است آنها را کوتاه نگه‌ دارید، ناخن‌های بلند، بیشتر در خطر شکنندگی قرار دارند.

 

بیشتر بخوانید:

ویتامین سی کدام میوه‌ها از پرتقال بیشتر است ؟

 

از ویتامین ها و مکمل ها به اندازه استفاده کنید

بیوتین نوعی ویتامین ب است که به جذب کربوهیدرات‌ها، پروتئین‌ها و چربی‌های مفید کمک کرده و به عنوان یک ویتامینن ضروری برای تولید کراتین محسوب می‌شود. در نتیجه با توجه به جنس و ساختار ناخن، مصرف مکمل بیوتین برای رشد ناخن‌های نازک و شکننده مفید است.  همچنین جنس اصلی ناخن‌ها از ماده کراتینی است و موادی مانند کلسیم، مس، منگنز،‌ روی و آهن نیز از مواد تشکیل‌دهنده ناخن هستند. بنابراین پوسته پوسته شدن، شکستگی و نرم شدن ناخن‌ها زمانی رخ می دهد که بدن آهن کافی دریافت نمی‌کند، که منجر به کاهش سطح گلبول‌های قرمز خون می‌شود. در این صورت بهتر است با مشورت با پزشک‌تان و انجام آزمایش‌های مربوطه سطح فریتین شما را اندازه گیری کرده تا در صورت پایین بودن آن برای‌تان مکمل تجویز کند.

 

 

 

منبع :
تولیدی
مجله زندگی
ارسال نظر