تجهیزات مورد نیاز هر خودرو برای روزهای برفی چیست ؟

با اینکه در سال‌های اخیر زمستان پربرف و بارانی نداریم اما در هر حال ناچاریم برای روزهای احیانا برفی خود و خودرویمان را آماده و تجهیز کنیم.
تجهیزات مورد نیاز هر خودرو برای روزهای برفی چیست ؟
کد خبر : ۹۶۰۴

تجهیز خودرو در روزهای برفی هم تضمینی برای ایمنی سرنشینان محسوب می‌شود و هم خیالمان را از بسیاری جهات راحت می‌کند.

لاستیک زمستانی

لاستیک زمستانی که خیلی‌ها به آن یخ‌شکن هم می‌گویند یکی از مهم‌ترین ملزومات روزهای برفی و یخی است. اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که شاهد ماه‌های سرد و برفی‌ طولانی هستید، خوب است خودروی خود را به لاستیک‌های زمستانی مجهز کنید. لاستیک‌های زمستانی برای رانندگی در دماهای زیر ۷ درجه سلسیوس طراحی شده‌اند و اصطکاک خودرو روی سطوح یخ‌زده را افزایش می‌دهند. روی سطح برخی از لاستیک‌های زمستانی، گل‌میخ‌های فلزی یا سرامیکی وجود دارد که اصطکاک لاستیک‌ها را چند برابر افزایش می‌دهد و مناسب سطوح پربرف و بسیار یخ‌زده هستند.

زنجیر چرخ

زنجیر چرخ یکی از ضروری‌ترین ابزارهای مناسب فصل زمستان برای خودرو است و فقط برای حرکت روی مسیرهای برفی طراحی شده است. از آنها نباید در جاده‌های صاف و بدون برف استفاده کرد زیرا برعکس جاده‌های برفی عمل کرده و از چسبندگی لازم لاستیک با جاده می‌کاهد. هنگام خرید زنجیر چرخ،‌ باید زنجیری مناسب با اندازه لاستیک بخرید. حداکثر سرعت مجاز هنگام استفاده از زنجیر چرخ ۳۰ کیلومتر در ساعت است.

کابل برای باتری

برای رانندگی در میان برف و یخ باید احتمالات را در نظر گرفت. یکی از این احتمالات، احتمال خوابیدن باتری است. به همین دلیل هم باید کابل باتری به باتری ماشن همراهتان باشد که در صورت نیاز بتوانید از خودروهای دیگر برای روشن کردن ماشین استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید:

برای گرفتن معاینه فنی خودرو چه مراحلی را باید طی کنیم ؟

۶ راه موثر برای جلوگیری از سرقت خودرو

۷ نکته برای رانندگی ایمن در روزهای بارانی

 

مایع شستشوی ضدیخ شیشه جلوی خودرو

در فصل سرد زمستان باید از مایع شستشوی ضدیخ استفاده کنید تا هنگام تمیز کردن شیشه‌های خودرو در هوای سرد، آب روی شیشه یخ نزند. تمیز نگهداشتن شیشه جلوی خودرو در زمستان مهم است زیرا هنگام برف و باران، جلوی مسیر خود را بهتر می‌توانید ببینید.

برف‌پاک‌کن را چک کنید

برای سفر در روزهای برفی، تمیز و سالم بودن برف‌پاک‌کن بسیار حائز اهمیت است. بنابراین لازم است پیش از بررسی یا معاینه فنی خودرو را خودتان به عهده بگیرید. پیش از حرکت خودرو را روشن کنید و بگذارید چند بار کار کند تا مطمئن شوید مشکلی ندارد، اتصالی نمی‌کند و شیشه را هم به طور کامل تمیز می‌کند.

طناب یا زنجیر

همیشه و در تمام فصول، به‌ویژه زمستان، زنجیر یا طناب محکم در خودرو داشته باشید تا اگر خودرویتان در چاله‌ای یا درون برف گیر کرد، بتوانید آن را بیرون بکشید.

کمپرسور باد خودرو

لاستیک خودرویتان از هر نوع برندی که باشد، در فصل سرد زمستان فشار هوای خود را کمی از دست می‌دهد. فشار هوای مناسب لاستیک برای ایمن رانندگی کردن مهم است. بنابراین باید آن را دائما در وضعیت مناسب قرار دهیم. کمپرسور باد خودرو یا دستگاه پمپ باد، این کار را برایتان راحت می‌کند. بنابراین یکی از این کمپرسورها را در خودرویتان داشته باشید.

لباس گرم و دستکش

در روزهای سرد سال همیشه همراه خود لباس‌های گرم و دستکش‌های گرم ضدآب داشته باشید و فقط به بخاری خودرویتان تکیه نکنید. اگر در مسیر مجبور به تمیز کردن شیشه‌های خودرو شوید یا به‌دلیلی خودرویتان از حرکت ایستاد، با داشتن دستکش و لباس‌های گرم می‌توانید شرایط را بهتر تحمل کنید.

جعبه کمک‌های اولیه

جعبه کمک‌های اولیه یکی از وسایلی است که بهتر است در تمام فصول سال در خودرویتان داشته باشید. اما این وسیله در فصل زمستان بسیار خاص می‌شود چراکه اگر در زمستان دچار حادثه شوید، نیروهای امداد قاعدتا دیرتر از هر زمان دیگر به شما می‌رسند. بنابراین با داشتن این جعبه در خودرو می‌توانید تا رسیدن امداد، برخی از مشکلات‌تان را خودتان حل کنید.

 

 

 

 

 

 

منبع :
تولیدی
مجله زندگی
ارسال نظر