بدترین رژیم‌های لاغری کدامند ؟

برای آن‌ها اضافه وزن دارند شنیدن نام رژیم لاغری ناآشنا نیست. عده زیادی در طول عمرشان انواع رژیم‌های لاغری را امتحان می‌کنند تا به تناسب اندام رسیده و به وزن دلخواه دست یابند؛ اما آیا واقعا همه این رژیم‌های لاغری برای بدن مفیدند و به سلامتی ضربه نمی‌زنند ؟
بدترین رژیم‌های لاغری کدامند ؟
کد خبر : ۹۸۶۰

انواع رژیمی که ممکن است لاغرتان کند اما روی سلامتی اثرات مخربی بگذارد، عبارتند از:

استاد پاک: این رژیم با نامهای بسیاری شناخته شده است. در این رژیم به مدت ۱۰ روز، متخصصان رژیم غذایی تمام غذاهای جامد را برای جلوگیری از تداخل با مخلوط عجیب چای ادویه‌دار جدا می‌کنند. در این مدت نه تنها هیچ ماده مغذی یا کالری‌ای دریافت نمی‌کنید، بلکه حالت تهوع و ضعف به سراغ فرد می‌آید. در این رژیم تقریباً تمام کاهش وزن ناشی از آب شدن توده عضلانی خواهد بود که باعث می‌شود متابولیسم شما کند شود. بنابراین به محض شروعِ دوباره خوردن غذای جامد، انتظار داشته باشید آنچه را که از دست داده‌اید با مقداری بیش‌تری بدست آورید.

رژیم غذایی گروه خونی: مفهوم رژیم غذایی گروه خونی این است که برخی غذاها با هر گروه خونی متفاوت واکنش نشان می‌دهند. به عبارت دیگر، طرفداران رژیم غذایی پیشنهاد می‌کنند که بعضی از غذاها ممکن است برای یک گروه خونی سالم باشند، در حالی که باعث صدمه شدید به دیگری می شود.

رژیم غذای کودک: این رژیم از شما می‌خواهد تا غذای کودک بخرید. مفهوم رژیم غذایی این است که هر روز دو وعده غذایی را با غذای کودک کاملاً یک‌دست و میکس شده جایگزین کنید. کالری موجود در این رژیم برای بزرگسالان به طرز خطرناکی کم است.

 

بیشتر بخوانید:

ویتامین سی کدام میوه‌ها از پرتقال بیشتر است ؟

آیا واقعا خنده بر هر درد بی‌درمان دواست ؟

در فصل سرما چه ورزش‌هایی انجام دهیم بهتر است ؟

چرا شیرینی‌ها چاقمان می‌کنند ؟

بایدها و نبایدهای خوردن ماهی

 

رژیم غذایی خام‌خواری: در حالی که خوردن سبزیجات و میوه چیز خوبی است، فقط خوردن آن‌ها بهترین راه برای سلامتی و لاغری محسوب نمی‌شود. رژیم‌های غذایی خام، که معمولاً این را به عنوان یک سبک زندگی و فقط یک تلاش برای کاهش وزن انتخاب نمی‌کنند؛ معمولاً صرفاً در محصولات تازه، آجیل و دانه‌ها قرار می‌گیرند. رژیم غذایی خام دو مشکل دارد: اول اینکه، خوردن کالری کافی بسیار دشوار است. دوم، شما دیگر نمی‌توانید غذاهای سالم مانند حبوبات، غلات و برخی پروتئین‌های سالم را میل کنید.

رژیم غذایی کوکی: در این نوع رژیم شما هیچ چیز به‌جز کوکی نمی‌خورید. یعنی شما صبحانه، ناهار و میان وعده‌های غذایی خود را با کوکی‌های فرموله شده خاص خود جایگزین کنید. اگرچه بیشتر مارک ها با افزودن ویتامین‌ها و مواد معدنی، محصولات کوکی خود را تکمیل می‌کنند و شیرینی صرف نیستند، بنابراین شما تنها از قند و کربوهیدرات تصفیه شده مصرف نمی‌کنید، اما همچنان از مصرف غذاهای تازه غافل می‌مانید.

رژیم غذایی نظامی: این رژیم شامل وعده‌های غذایی کوچک، غیر متنوع و شامل ترکیب‌های عجیب و غریب است. وعده‌های غذایی مثال شامل ۱ فنجان پنیر چدار، ۱ تخم مرغ آب پز، ۵ کراکر نمکی یا ۱ فنجان تن، نصف موز و یک فنجان بستنی وانیلی است. رژیم نظامی توصیه می‌کند که از برنامه غذایی به مدت سه روز استفاده کنید، به مدت چهار روز عادی غذا بخورید و در صورت لزوم  این روند را تکرار کنید. این یک چرخه خطرناک است که به راحتی می‌تواند هر هفته به یک عادت برای محدود کردن وزن تبدیل شود. گرچه این رژیم بسیار کم کالری نیست، غذاهای پر چربیِ رژیم که مورد نیاز هستند، مانند پنیر چدار یا هات‌داگ، شما را مانند یک رژیم مشابه سرشار از سبزیجات یا میوه‌های سرشار از فیبر شما را بی‌نیاز نمی‌کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
تولیدی
مجله زندگی
ارسال نظر