جزئیات قتل دختر ۱۶ ساله توسط پدر و دایی‌اش

فرمانده انتظامی شهرستان خمین گفت: با قتل دختری ۱۶ ساله به دست پدر و دایی‌اش در این شهرستان، عاملان این قتل خانوادگی، اندکی پس از ارتکاب جنایت، دستگیر و به دستگاه قضایی معرفی شدند.
جزئیات قتل دختر ۱۶ ساله توسط پدر و دایی‌اش
کد خبر : ۱۰۳۴۸

ترسیده بود. شاید هم فشار عصبی به او وارد شد، اما هرچه بود، بعد از ضرب‌وشتم پدر و دایی‌اش، در اتاق خود محبوس ماند و در نهایت مادرش جسم بی‌جان او را از اتاق بیرون آورد. دختر ۱۶ ساله اهل شهرستان خمین، وقتی به‌صورت مجازی با یک پسر ارتباط برقرار کرد، با خشم خانواده‌اش مواجه شد. پدر و دایی‌اش او را مورد ضرب‌وشتم قرار دادند. دختر نوجوان به‌شدت کتک خورد و در نهایت وقتی به اتاقش رفت، دیگر نفس نکشید.

ماجرا به عصر روز شنبه برمی‌گردد. روزی که زن جوان در شهرستان خمین تصمیم گرفت موضوع ارتباط پنهانی دختر نوجوانش را به همسر و برادرش بگوید. او که تصور می‌کرد، دخترش قرار است از خانه فرار کند، موضوع را به همسرش گفت، اما باز هم تعصبات خانوادگی یک مرگ هولناک، اما مشابه را رقم زد. این دختر ۱۶ ساله هم مانند بسیاری از دختران نوجوان قربانی تعصبات شد. وقتی او در فضای مجازی با یک پسر آشنا شد، این ارتباط به مرگ او انجامید. پدر و دایی این دختر نوجوان بلافاصله پس از شنیدن این موضوع به خانه آمدند. دختر نوجوان را به باد کتک گرفتند. او را زیر ضربات مشت و لگد و کمربند له کردند، اما دقایقی بعد اتفاقی هولناک رخ داد.

موضوع این ماجرای تلخ بلافاصله به پلیس اطلاع داده شد. ماموران ساعت ۱۸:۱۴ بود که در جریان درگیری منجر به قتل در یکی از مناطق شهرستان خمین قرار گرفتند. کارآگاهان پلیس آگاهی بلافاصله در محل وقوع قتل حاضر شدند.

تحقیقات کارآگاهان نشان داد دختر نوجوانی در خانه‌اش به طرز مشکوکی جان باخته است. مادر مقتول، درحالی‌که خودش هم از این اتفاق شوکه بود، در تحقیقات به پلیس گفت: «از مدتی پیش متوجه ارتباط دخترم با مردی غریبه در فضای مجازی شده بودم. نمی‌دانستم باید چکار کنم. خیلی نگران بودم و دلشوره داشتم. بررسی گوشی دخترم نشان می‌داد که او به‌صورت مجازی با یک پسر وارد رابطه شده است. با این حال صبر کردم، اما در گوشی او متوجه شدم که قصد دارد با آن پسر از خانه فرار کند. دیگر صبر نکردم. وقتی که متوجه شدم او قصد فرار از خانه را دارد، موضوع را با پدر و دایی‌اش در میان گذاشتم. آن‌ها هم به خانه آمدند.»

ضرب‌وشتم شدید

این زن ادامه داد: «وقتی همسر و برادرم به خانه آمدند، مستقیم به سراغ دخترم رفتند. با او صحبت کردند و در نهایت کار به کتک‌کاری کشید. آن‌ها می‌خواستند دخترم را تنبیه کنند. نه چاقویی داشتند و نه اسلحه‌ای؛ فقط می‌خواستند او را ادب کنند که از فرار و ارتباط با آن پسر منصرف شود. برای همین دخترم را کتک زدند. حتی وقتی من هم خواستم مانع این موضوع شوم، اجازه ندادند. آن‌ها دخترم را به‌شدت کتک زدند. با کمربند و مشت و لگد او را مورد ضرب‌وشتم قرار دادند. دخترم را در اتاق کتک زدند و بیرون آمدند. به من هم اجازه ندادند که وارد اتاق شوم. نیم ساعتی گذشت و من دلم طاقت نیاورد. به اتاق رفتم تا ببینم دخترم در چه وضعیتی است. ولی در کمال تعجب دیدم اصلا تکان نمی‌خورد. نمی‌دانم چه اتفاقی برایش افتاد. ولی بلافاصله با اورژانس تماس گرفتیم.»

تحقیقات پلیس نشان داد که گویا یک ترس یا فشار عصبی باعث مرگ این دختر شده بود. بلافاصله پدر و دایی این دختر نیز بازداشت شدند و تحقیقات از آن‌ها آغاز شد.

مرگ به‌دلیل ایست قلبی

سرهنگ هادی افراسیابی، فرمانده انتظامی شهرستان خمین درخصوص این پرونده به خبرنگار «شهروند» گفت: «ماموران پلیس پس از اطلاع از این موضوع بلافاصله به محل رفتند و این مسأله را بررسی کردند. تحقیقات نشان داد که مرگ این دختر ۱۶ ساله به‌دلیل ایست قلبی در بیمارستان خمین اتفاق افتاده است. پس از انتقال جسد متوفی به سردخانه، با دستور مقام قضایی، متهمان بازداشت و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شدند.»

سرهنگ افراسیابی در پایان فرهنگ‌سازی در استفاده از فضای مجازی برای کاهش آسیب‌ها و پیامد‌های آن را امری ضروری برای خانواده‌ها دانست و افزود: «درصورت بروز هرگونه مشکلات فردی یا خانوادگی افراد می‌توانند با مراجعه به مراکز مشاوره و مددکاری پلیس، به‌صورت رایگان از خدمات روان‌شناسی در جهت حل مشکل خود بهره‌مند شوند.»

قتل دختر اهوازی

با این حال این دختر نوجوان تنها قربانی خشونت‌های خانوادگی نیست. همین چند وقت پیش بود که یک دختر نوجوان دیگر در اهواز قربانی ارتباطی پنهانی شد. ساعت ۲۰ غروب روز جمعه ۱۱ آذرماه مردی ۴۵ ساله اهل و ساکن کوی علوی اهواز با در دست داشتن یک چاقوی خون‌آلود خود را به یکی از کلانتری‌های این شهرستان معرفی کرد. او گفت: «فرزندم به نام معصومه را به‌دلیل مسائل ناموسی با سلاح سرد چاقو به قتل رساندم. جسدش را در یک ملحفه پیچیدم و خودم را به کلانتری معرفی کردم.» بلافاصله متهم دستگیر و ماموران به محل اعزام شده و با جسد بی‌جان دختر نوجوان مواجه شدند.

پس از حضور قاضی ویژه شعبه قتل، جسد این دختر اهوازی به پزشکی قانونی انتقال یافت و موضوع علت اصلی این قتل وحشتناک به‌صورت ویژه در دست بررسی است.

قتل پس از درگیری با دختر

همچنین تیر ماه امسال نیز یک دختر ۱۶ ساله دیگر به‌دست پدر خود به طرز هولناکی کشته شد. ظهر دوشنبه ۶ تیر خبر هولناک قتل دختری نوجوان به‌دست پدرش در خانه‌ای در شهرستان ممسنی نورآباد فارس به پلیس اعلام شد. وقتی تیم جنایی برای بررسی ماجرا به محل حادثه رفتند، مشخص شد این دختر ۱۶ ساله که آریانا نام داشت، به‌دنبال اختلافات خانوادگی با پدرش به خانه مادربزرگش رفته بود. با این حال پدر او درحالی‌که عصبانی بود با اطلاع از اینکه دخترش از خانه خارج شده با حالت عصبانیت پس از برداشتن اسلحه شکاری به خانه مادرش رفته و پس از بحث‌وجدل با دخترش، در نهایت او را با شلیک یک گلوله به قفسه سینه‌اش به قتل رساند.

 

 

 

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر
نظرات بینندگان
عادل
ارسالی در
تف به شرافت نداشته تون ....