مادر و پدر خواب‌آلود دخترشان را در ماشین جا گذاشتند

زوج جوان وقتی از مهمانی شبانه به خانه برگشتند، فراموش کردند دختر خردسالشان داخل ماشین خواب است تا اینکه چند ساعت بعد مأموران پلیس سر رسیدند.
مادر و پدر خواب‌آلود دخترشان را در ماشین جا گذاشتند
کد خبر : ۱۰۹۸

شامگاه سه‌شنبه گذشته زوجی جوان به همراه دخترشان به نام یکتا برای تفریح از خانه خارج شدند. ساعت از نیمه‌ شب گذشته بود که همگی سوار خودروی لیفان شاسی‌ بلندشان به خانه برگشتند و از ماشین پیاده شدند اما خواب و خستگی چنان بر آنها فشار آورده بود که فراموش کردند دختربچه ۴ ساله‌شان داخل ماشین خواب است.

اعضای این خانواده راهی خانه‌ شدند و خوابیدند و تا روز بعد کسی از سرنوشت دختر ۴ ساله خبر نداشت. صبح چهارشنبه، مأموران گشت پلیس پاکدشت در حال گشتزنی در سطح شهر بودند که متوجه دختربچه‌ای داخل یک خودروی لیفان شدند. دختربچه وحشتزده گریه می‌کرد و ترس همه وجودش را پر کرده بود. مأموران خود را به ماشین مورد نظر رساندند و با دیدن وضعیت دختربچه، بلافاصله به استعلام شماره پلاک ماشین پرداختند. آنها اما هر چه به تلفن صاحب ماشین زنگ زدند، کسی جوابشان را نداد.

از آنجا که جان دختر خردسال در خطر بود، مأموران با هماهنگی رئیس پلیس پاکدشت، شیشه ماشین را شکستند، در آن را باز کردند و دختربچه وحشت‌زده را از داخل ماشین بیرون کشیدند. وقتی دختر خردسال آرام‌تر شد، مأموران او را به کلانتری بردند و بار دیگر با صاحب ماشین تماس گرفتند و وقتی وی جوابشان را داد، مأموران سراغ دخترش را گرفتند. او تصور می‌کرد که دخترش داخل خانه خواب است اما وقتی شنید که وی هم‌اکنون در کلانتری است، پی به اشتباه هولناکی که کرده بود برد و به همراه همسرش سراسیمه راهی کلانتری شدند و دخترشان را صحیح و سالم تحویل گرفتند.

وی درباره اتفاق عجیبی که رخ داده بود به مأموران گفت: آن شب وقتی به خانه برگشتیم، به‌دلیل اینکه مهمان داشتیم و از طرفی خسته بودیم، فراموش کردیم که یکتا را که داخل ماشین خواب بود با خودمان به خانه ببریم و اگر حضور به‌موقع مأموران پلیس و اقدام آنها برای نجات دخترم نبود، معلوم نبود که چه سرنوشتی در انتظار وی بود.

در همین حال سرهنگ نجم‌الدین مرادی رئیس پلیس پاکدشت گفت: با توجه به اینکه دختر بچه دچار ترس، گریه شدید واضطراب بود و احتمال خطر مرگ وی به‌دلیل کمبود اکسیژن نیز متصور بود، افسرگشت با رعایت نکات ایمنی اقدام به شکستن شیشه ماشین کرد و دختربچه را نجات داد. وی همچنین از خانواده‌ها خواست در مراقبت و نگهداری فرزندان خردسال مخصوصا در روزهای گرم سال بیشتر مراقبت کنند تا خدای ناکرده شاهد اتفاقات دردناکی نباشیم.

اتفاقاتی که سرهنگ مرادی به آن اشاره می‌کند، حوادثی است که در گذشته حتی با مرگ کودکان همراه بوده است. حوادثی مانند آنچه اواخر خرداد امسال برای سایدا ۴ ساله در شهرستان رامهرمز رخ داد و متأسفانه به قیمت جان او تمام شد. در آن حادثه نیز والدین سایدا وقتی برای شرکت در مجلس ختم یکی از بستگانشان راهی خانه آنها شدند، سایدا کوچولو را که داخل ماشین خواب بود، تنها گذاشتند و پس از آن نیز فراموش کردند که به سراغ وی بروند. همین مسئله نیز باعث شد که دختر بی‌گناه بر اثر گرمای هوا، کمبود اکسیژن و ترس زیاد جانش را از دست بدهد.

 

مجله زندگی
ارسال نظر