دستگیری سارقان ۸۰ میلیاردی از کارگاه طلاسازی

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری فردی که با برنامه ریزی دقیق و حساب شده ۸۰ میلیارد ریال از اموال یک کارگاه طلاسازی را سرقت کرده بود در عملیات هوشمندانه کارآگاهان این پلیس خبر داد.
دستگیری سارقان ۸۰ میلیاردی از کارگاه طلاسازی
کد خبر : ۱۱۶۹۶

وی افزود: در مشاهدات اولیه مشخص شد قفل های ورودی به کارگاه و همچنین درب گاوصندوق با کلید باز شدند و با توجه به سرقت دی وی آر طوری وانمود شده بود که کارآگاهان تصور کنند سرقتی صورت نگرفته و دزدی کار خود متصدی کارگاه است.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان اظهار داشت: کارآگاهان بدون توجه به صحنه سازی های صورت گرفته با دقت و ظرافت تمام به تحقیقات خود ادامه دادند تا اینکه صحبت های ضد و نقیض یکی از کارگران این کارگاه باعث شد تا آنان به او مظنون شوند.

سرهنگ تُرکیان خاطر نشان کرد: سرانجام با اقدامات پیچیده و هوشمندانه صورت گرفته ارتکاب سرقت از کارگاه طلاسازی توسط کارگر مذکور برای کارآگاهان محرز شد و پس از هماهنگی با مرجع قضائی وی دستگیر و به پلیس آگاهی استان اصفهان انتقال یافت.

این مقام انتظامی با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال به سرقت رفته توسط متهم را ۸۰ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در بازرسی از منزل متهم دو کیلو و ۶۲۲ گرم از طلاجات که در لوله ای آهنی جاساز شده بود و همچنین ۵۷۵ گرم از طلاجات در قالب شمش که در کابینت آشپزخانه جاساز شده بود و همچنین یک دستگاه کوره ذوب طلاجات کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان اضافه کرد: در ادامه تحقیقات صورت گرفته مشخص شد متهم مقادیری از طلاجات مسروقه را به فروش رسانده و مبالغ حاصل از فروش آنها را به حساب یکی اقوام خود واریز کرده است که وی نیز به جرم همکاری با متهم دستگیر شد.

سرهنگ تُرکیان با بیان اینکه متهم اصلی در مواجهه با مدارک و مستندات مستدل و محکم پلیس به ناچار لب به اعتراف باز کرده و پرده از راز این سرقت برداشت، گفت: متهم در اعترافات خود عنوان کرد چند وقتی بود که فکر سرقت طلاجات از کارگاه به سرم زده بود و بدجوری وسوسه شده بودم و چون مورد اعتماد صاحب کار خود بودم و به کلید های ورودی و همچنین کلید گاوصندوق آن دسترسی داشتم؛ نقشه این سرقت را طراحی و اجرا کردم و برای اینکه شناسایی نشوم «دی وی آر» را هم سرقت کرده و طوری صحنه را چیدم که کسی باور نکند که سرقتی صورت گرفته است؛ همه چیز را با برنامه و دقیق انجام داده بودم و اصلاً فکرش را نمی کردم که پلیس بتواند مرا شناسایی کند اما در نهایت این کارآگاهان بودند که توانستند به ماجرا پی برده و حقیقت را برملا کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان اینکه پرونده این سرقت با هوشیاری کارآگاهان بسته شده و متهم اصلی آن نیز برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد، پائین بودن ضریب امنیت کارگاه، دسترسی راحت به دستگاه دی وی آر، فعال نبودن دزدگیر و نگهداری میزان بالای طلاجات در کارگاه را از جمله عوامل زمینه ساز این سرقت و موفقیت سارق در عملی کردن نقشه خود برشمرد و گفت: به صاحبان کارگاه ها توصیه می کنیم از اعتماد بیش از اندازه به کارگران خودداری کرده و کلید های ورودی به کارگاه ها و گاوصندوق را در اختیار آنان نگذارند.

 

منبع :
رکنا
مجله زندگی
ارسال نظر