کوچ پرندگان مهاجر از تالاب‌های چهارمحال و بختیاری به خاطر سرما و یخ زدن !

پرندگان مهاجر به دلیل سرمای هوا تالاب‌های بین‌المللی چغاخور، گندمان، علی‌آباد، سولقان و چال‌تَر و چال خشک که مامنی برای زمستان‌گذرانی پرندگان مهاجر هستند، یخ زدند.
کوچ پرندگان مهاجر از تالاب‌های چهارمحال و بختیاری به خاطر سرما و یخ زدن !
کد خبر : ۱۱۷۳۱

در هفته گذشته نیمی از پرندگان مهاجر از تالاب‌های چهارمحال و بختیاری به سمت مناطق جنوبی کوچ کردند.

مرتضی منصوری رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان بروجن با اشاره به سرد شدن هوا و ادامه داشتن یخ‌زدگی تالاب‌ها گفت: در هفته گذشته نیمی از پرندگان مهاجر از تالاب‌های چهارمحال و بختیاری به سمت مناطق جنوبی کوچ کردند.

مرتضی منصوری افزود: به دلیل سرمای هوا تالاب‌های بین‌المللی چغاخور، گندمان، علی‌آباد، سولقان و چال‌تَر و چال خشک که مامنی برای زمستان‌گذرانی پرندگان مهاجر هستند، یخ زدند و به دلیل طولانی شدن یخ‌زدگی تالاب‌ها، کوچ پرندگان آغاز شد.

وی به حضور بیش از ۲۲۰ هزار پرنده‌آبزی و کنار آبزی در تالاب‌های استان از ابتدای فصل مهاجرت پرندگان که از اواخر مهرماه آغاز شد اشاره کرد و گفت: در سرشماری زمستانه که در اواسط دی‌ماه انجام شد، حدود ۱۲۰ هزار پرنده در تالاب‌های استان مشاهده شد که هم‌اکنون حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار پرنده‌آبزی و کنار آبزی در تالاب‌های استان زمستان‌گذرانی دارند و مابقی به سمت مناطق جنوب کوچ کردند.

وی به ادامه‌دار بودن یخ‌زدگی تالاب‌های استان تا پایان سرما و برودت هوا اشاره کرد و افزود: پرندگان مهاجر برای ادامه زمستان گذرانی به مناطق گرمسیر کوچ می‌کنند.

منصوری افزود: پرندگان مهاجر که در تالاب‌های استان زمستان گذرانی می‌کنند از خانواده مرغابی سانان، اردک، غاز، چنگر‌ها هستند.

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
ایرنا
مجله زندگی
ارسال نظر