هشدار به والدین/ مراقب سارقان زیورآلات کودکان باشید

فرمانده انتظامی ملایر از دستگیری سارقان زیور آلات کودکان در کمتر از ۲۴ ساعت با تلاش ماموران کلانتری ۱۲ شهرستان خبر داد.
هشدار به والدین/ مراقب سارقان زیورآلات کودکان باشید
کد خبر : ۱۶۰۲

سرهنگ احمد ساکی گفت: در پی دریافت گزارش‌هایی مبنی بر سرقت زیور آلات کودکان در شهرستان ملایر، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری ۱۲ قرارگرفت.

او گفت: در تحقیقات اولیه مشخص شد، سرنشینان یک دستگاه خودروی پراید به محل‌های بازی کودکان مراجعه و با شناسایی دختران خردسال دارای زیورآلات، اقدام به سرقت از آنان کرده اند.

این مقام انتظامی گفت: ماموران با اقدامات ویژه پلیسی، در کمتر از ۲۴ ساعت خودرو متهمان را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه هر دو سرنشین خودرو را دستگیر کردند.

ساکی گفت: متهمان در بازجویی‌های اولیه و در مواجهه با مدارک و مستندات موجود به سرقت زیورآلات کودکان و ۹ فقره انواع سرقت دیگر اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

او خطاب به شهروندان گفت: سارقان به اشکال مختلف درصدد کسب منافع مالی بوده و از هر فرصتی برای انجام سرقت بهره گیری می‌کنند و این در حالی است که عملا کودکان به طعمه‌های مناسب و راحتی برای سرقت مبدل شده اند؛ بنابراین می‌طلبد خانواده‌ها به منظور پیشگیری از اینگونه جرایم به توصیه‌های پلیس توجه کنند.

فرمانده انتظامی ملایر گفت: از آویختن زیور آلات قیمتی به کودکان خودداری کنید و لوازم بازی گران قیمت کودکان را فقط در نقاط حفاظت شده و تحت نظارت خودتان به آن‌ها بدهید.

ساکی گفت: فقط در صورت نیاز، موبایل در اختیار کودکان قرار دهید و از دادن موبایل‌های گران قیمت به کودکان خودداری کنید، همچنین به کودکان بیاموزید که موبایل‌های خود را در معرض دید قرار ندهند.

او گفت: در کوچه، معابر عمومی، بوستان‌ها و اماکن عمومی و مذهبی مراقب فرزندان خود باشید؛ در مجالس جشن یا مراسم سوگواری، با اتکا به آشنا بودن حاضران، از نظارت بر کودکان غافل نشوید و در حال بازی در اماکن عمومی و بوستان ها، نظارت کامل بر آن‌ها داشته باشید.

 

 

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر