باز هم مرگ دردناک برای دو سارق؛ سوراخ کردن لوله سوخت سارقان را در تونل گیر انداخت!

تنها چند روز پس از مرگ ۲ سارق هنگام سرقت سوخت از لوله انتقال فرآورده‌های نفتی در شهرستان سیرجان کرمان، در حادثه‌ای مشابه در بندرعباس ۲ سارق هنگام سرقت سوخت در یک تونل مخفی، جان خود را از دست دادند.
باز هم مرگ دردناک برای دو سارق؛ سوراخ کردن لوله سوخت سارقان را در تونل گیر انداخت!
کد خبر : ۲۰۷۰

این ۲ سارق و همدستان‌شان از مدتی قبل با شناسایی محل عبور لوله انتقال فرآورده‌های نفتی در بندرعباس، نقشه کشیدند که با حفر تونلی مخفی به لوله اصلی برسند و با سوراخ کردن آن، نقشه سرقت بنزین و دیگر فرآورده‌های نفتی را عملی کنند.

آنها برای اجرای نقشه‌شان و برای اینکه کسی به آنها شک نکند ابتدا اقدام به اجاره محلی به‌عنوان دامداری در محدوده آبگرم گنو در بندرعباس کردند. اعضای باند برای از بین بردن هر شک و تردیدی، ۱۸۱ راس گوسفند به این محل منتقل و وانمود می‌کردند که کارشان دامداری است و همزمان سرگرم اجرای نقشه اصلی‌شان شدند.

محلی که سارقان اجاره کرده بودند تا لوله اصلی فرآورده‌های نفتی حدود ۸۰ متر فاصله داشت. آنها به سرعت دست به‌ کار شدند و از داخل دامداری قلابی‌شان شروع به حفر زمین کردند. سارقان پس از چندین روز حفاری، چاهی به عمق ۵ متر کندند و از انتهای چاه تونلی به طول ۸۰ متر حفر کردند تا به لوله اصلی رسیدند. پس از آن نیز اقدام به سوراخ کردن لوله برای سرقت سوخت کردند؛ غافل از اینکه حادثه‌ مرگباری در انتظارشان بود.

علیرضا احمدی منش، دادستان بندرعباس می‌گوید:‌ سارقان پس از رسیدن به مسیر اصلی انتقال فرآورده‌های نفتی بندرعباس و ایجاد حفره در لوله، از طریق انشعابی به طول ۸۰۰ متر، سوخت‌های مسروقه را به محل بارانداز منتقل می‌کردند. این افراد پس از اتمام عملیات حفاری و اتصال انشعاب، عملیات برداشت غیرمجاز و سرقت سوخت را آغاز کردند اما به‌دلیل جمع شدن حجم زیاد گاز در این تونل نتوانستند کار خود را به اتمام برسانند و ۲ نفر از آنها نیز در این تونل جان خود را از دست دادند.

به‌گفته دادستان بندرعباس، ۸ نفر در این رابطه به اتهام اخلال در تأسیسات عمومی دستگیر شدند که با صدور قرار تأمین کیفری برای تکمیل روند تحقیقات و سیر مراحل قانونی در بازداشت هستند. از سویی در محل مورد نظر ۱۸۱ رأس گوسفند قاچاق هم کشف و تحویل کشتارگاه شد و هم‌اکنون تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی بندرعباس بررسی ابعاد مختلف موضوع و شناسایی و دستگیری عوامل پشت پرده این ماجرا را آغاز کرده‌اند.

براساس این گزارش، در آخرین روزهای مردادماه نیز حادثه‌ای مشابه باعث مرگ ۲ سارق سوخت در شهرستان سیرجان استان کرمان شد. ماجرا از این قرار بود که آتش‌نشانان سیرجانی به‌دنبال دریافت گزارشی مبنی بر گازگرفتگی ۲ نفر و همچنین استشمام بوی بنزین در فاز ۴ نجف‌شهر راهی محل حادثه شدند. در بررسی‌ها مشخص شد افرادی با حفر تونلی زیرزمینی از داخل یک زمین محصور، به خطوط لوله انتقال مواد نفتی و سوختی نزدیک شده و برای سرقت سوخت آن را سوراخ کرده بودند اما با ورود گاز بنزین به داخل تونل، ۲ نفر در آنجا دچار گازگرفتگی شده و گیر افتاده بودند. درنهایت و با تلاش تیم‌های امدادی اجساد بی‌جان هر ۲ سارق سوخت از داخل تونل بیرون کشیده و در ادامه مشخص شد که این افراد در ابتدا و در پوشش خرید و فروش ضایعات، اقدام به اجاره زمین محصور در نزدیکی محل عبور لوله اصلی سوخت کرده بودند. پس از آن نیز با حفر تونلی به طول ۵۰ متر در عمق ۸ متری زمین، خود را به لوله اصلی رسانده و با سوراخ کردن آن قصد سرقت بنزین را داشتند که ورود گاز بنزین به داخل تونل باعث مرگ آنها شده بود.

 

مجله زندگی
ارسال نظر