زن ترسناک توئیتر جنجال درست کرد/این زن کیست؟

تصویر زنی ترسناک به نام «لوب/ Loab» که با هوش مصنوعی ساخته شده است، به سوژه داغ کاربران شبکه اجتماعی توییتر تبدیل شده است.
زن ترسناک توئیتر جنجال درست کرد/این زن کیست؟
کد خبر : ۲۴۵۱

بازار هوش مصنوعی داغ است و یکی از نمودهای امروز آن را در ابزارهایی چون «Dall-e» و «Midjourney» می‌بینیم. این ابزارها توصیفات متنی کاربر را به عنوان دستور می‌گیرند و با استفاده از هوش مصنوعی تصویری خلق می‌کنند.

کیفیت کار این ابزارهای گاهی چنان خوب از آب در می‌آید که می‌توانند در یک رقابت هنری برنده شوند و جایزه نخست را به خود اختصاص دهند.

تازه‌ترین هنرنمایی این سرویس‌ها تصویری ترسناک است که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شوند و «لوب / ‌Loab» نام گرفته است.

 

5742466

این تصویر را نخستین بار کاربری در توییتر منتشر کرد. او هنگام دستور دادن به ابزار هوش مصنوعی از تکنیکی به عنوان دستور منفی استفاده کرد که سبب می‌شود ماشین تصویری خلق کند که با دستور ورودی تفاوت بسیاری دارد.

دستور منفی برای تصویر کردن مارلون براندو به خلق چیزی منجر می‌شود که شبیه یک آگهی تبلیغاتی است و کاربر مورد نظر سعی می‌کند که با توصیف آن و استفاده دوباره از دستور منفی به تصویر مارلون براندو برسد اما نتیجه چیزی عجیب و دلهره‌آور می‌شود.

زنی ترسناک ساخته شده توسط هوش مصنوعی لوب نام می‌گیرد. پس از آن لوب را به عنوان ورودی به هوش مصنوعی می‌دهند و نتیجه استفاده از لوب تولید مجموعه‌ای از تصاویر ترسناک است. البته از آنجا که هوش مصنوعی تصویر ترسناک لوب را به عنوان ورودی دریافت می‌کند،‌ ایجاد مجموعه‌ای از تصاویر دلهره‌آور دور از انتظار نیست.

5742468

مشخص نیست که برای خلق این تصاویر از چه ابزاری استفاده شده است و بسیاری کاربران نیز داستان منتشر شده درباره این تصاویر را با تردید دنبال می‌کنند.

 

منبع :
سی نت
مجله زندگی
ارسال نظر