کانال‌های دوستیابی کلاهبردار از آب درآمدند !

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی غرب استان تهران از بازداشت عامل انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی و دستگیری فردی که در پوشش ایجاد کانال‌های دوستیابی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده بود، خبرداد.
کانال‌های دوستیابی کلاهبردار از آب درآمدند !
کد خبر : ۵۷۱۹

سرهنگ سید نظام موسوی به تشریح دو پرونده‌ای که اخیرا و در جریان عملیات‌های جداگانه از سوی ماموران پلیس فتای غرب استان تهران انجام شده پرداخت و گفت: یکی از این پرونده‌ها مربوط به انتشار تصاویر خصوص در فضای مجازی است. مدتی قبل شهروندی با ارائه مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه و اعلام کرد که فردی در یکی از شبکه‌های اجتماعی با پیج‌های مختلف اقدام به انتشار تصاویر خصوصی وی کرده و از این طریق موجب هتک هیثت و برهم زدن آرامش روحی و روانی آنها شده است.

رئیس پلیس فتای غرب استان تهران با بیان اینکه با شکایت شاکی موضوع به قید فوریت در دست بررسی کارشناسان این پلیس قرار گرفت، گفت:‌ با انجام تحقیقات هویت متهم ازسوی ماموران مورد شناسایی قرار گرفت و این فرد با رعایت حقوق شهروندی به پلیس فتا احضارشد. این فرد در مقر انتظامی تحت بازجویی قرار گرفت که در جریان آن با مستندات و ادله دیجیتال پرونده خود مواجه شد و در حالی که چاره‌ای جز اعتراف و بیان حقیقتن داشت به جرم خود اعتراف کرد. 

موسوی انگیزه متهم از انتشار تصاویر خصوصی شاکی را مشکلات خانوادگی با شاکی اعلام کرد و گفت: برای این فرد پرونده‌ای تشکیل شده و او برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد. 

رئیس پلیس فتای غرب استان تهران همچنین از رسیدگی به یک پرونده کلاهبرداری در پوشش کانال‌های دوست‌یابی خبر داد و گفت:‌ مدتی قبل تعدادی از کافی‌نت دارها به پلیس فتا مراجعه و اعلام کردند که فردی به هویت معلوم به کافی‌نت آنها مراجعه و اقدام به دریافت پول نقد کرده است، اما پس از چند ساعت حساب‌های بانکی کافی‌نت دارها از طریق پلیس فتا مسدود شده است. این افراد خواستار رسیدگی به موضوع و رفع مسدودی کارت‌های خود شدند. 

وی با بیان اینکه با کسب این اطلاعات رسیدگی به موضوع در دستورکار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت، گفت:‌ در ادامه تحقیقات متهمان پرونده مورد شناسایی قرار گرفتند. همچنین بعد از اقدامات فنی‌ تیم کارشناسان پلیس فتا و طی استعلام به عمل آمده از یکی از حساب‌های مربوط به کافی نت دار ها مشخص شد که حساب از طرف پلیس فتا شهر اصفهان مسدود شده است.

موسوی ادامه داد: با هماهنگی پلیس فتای اصفهان مشخص شد که فردی از طریق کانال تلگرامی دوست یابی اقدام به واریز مبلغ ۹۵ میلیون تومان به کارت بانکی کافی‌نت دار کرده است و بعد از واریز پول ارتباط با ادمین یا اعضای کانال قطع شده است و دیگر پاسخگو نیستند.

وی ادامه داد: در جریان تحقیقات مشخص شد که متهم قربانیان را فریب داده بود تا جایی که قربانی برای پرداخت وجه از کلاهبردار یا همان ادمین کانال شماره حساب خواسته و متهم در این زمان‌ها به کافی‌نت‌ها مراجعه کرده و شماره حساب از کافی‌نت‌دارها گرفته و آن را به قربانیان داده است. او همزمان درخواست پول نقد از کافی‌نت‌دارها نیز کرده و از این طریق پول خود را دریافت کرده بود.

رئیس پلیس فتای غرب استان تهران ادامه داد:‌ متهم پرونده به همراه باند هشت‌ نفره‌اش با هماهنگی دادستان دستگیر شد؛ این افراد تحت بازجویی قرار گرفته و در جریان آن اعلام کردند که همگی دارای کانال دوست‌یابی بوده و مدت زیادی است که به این کار مشغولند و با همین ترفند اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده‌اند.

موسوی در پایان از تشکیل پرونده برای متهمان دستگیر شده خبر داد و گفت:‌این افراد به همراه پرونده متشکله برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.

 

مجله زندگی
ارسال نظر