جوان ۲۳ ساله در یک قدمی چوبه دار | خیران کمک کنند

جوان ۳۲ساله‌ای ‌که از 2 سال‌ونیم پیش به اتهام قتل مرد دیگری در زندان به سر می‌برد، برای پرداخت دیه و نجات از چوبه‌دار، چشم‌انتظار کمک خیرانی است ‌که می‌توانند به او و خانواده‌اش در پرداخت باقیمانده مبلغ دیه کمک ‌کنند.
جوان ۲۳ ساله در یک قدمی چوبه دار | خیران کمک کنند
کد خبر : ۶۱۷۲

آغاز ماجرا از مرداد ۹۹ و زمانی بود که صادق پس از اتمام کارش در کارگاه خیاطی به خانه برمی‌گشت. او در حال عبور از کنار پارکی در اسلامشهر بود که ناگهان با مردی میانسال وارد یک مشاجره ناخواسته شد و جر و بحث میان دو مرد بالا گرفت. مقتول که قوی‌هیکل بود، صادق را روی زمین خواباند و سعی ‌کرد او را با چاقو مجروح‌ کند اما چند ثانیه بعد، صادق با یک حرکت، مقتول را برعکس و با همان چاقوی مقتول، ضربه‌ای به او وارد کرد. مرد قوی‌هیکل جان خود را از دست داد و صادق نیز به اتهام قتل به زندان افتاد. پس از برگزاری جلسات دادگاه برای او حکم قصاص صادر شد و حالا شیشه عمر او فاصله چندانی با شکستن ندارد.

محمدتقی حسنی‌گرده‌کوهی، یک فعال رسانه‌ای و خیر می‌گوید: «پس از برگزاری دادگاه و درخواست قصاص به همراه دو خیر دیگر تصمیم ‌گرفتیم این پرونده را پیگیری ‌کنیم. با قاضی دادگاه و مسئولان زندان صحبت کردیم‌ که از اخلاق و رفتار صادق در زندان رضایت داشتند و همه او را تایید کردند. ما هم بر همین اساس تصمیم ‌گرفتیم برای نجات او از قصاص تلاش‌ کنیم.

خانواده مقتول به‌هرحال داغدیده هستند و در ابتدای امر رضایت نمی‌دادند. ما نیز با وساطت یکی از عوامل صلح‌و‌سازش زندان آذربایجان‌شرقی با خانواده مقتول قرار ملاقات گذاشتیم و به تبریز رفتیم و صحبت‌هایی مطرح شد. به خانواده مقتول ‌گفتیم آنها هم یتیم دارند و به‌هرحال همشهری هستید و اتفاق ناخواسته‌ای رخ‌داده و هر دو خانواده گرفتار شده‌اند. کمک ‌کنید تا به واسطه دریافت دیه، هر 2 خانواده شرایط بهتری را تجربه ‌کنند. نظر خانواده مقتول ابتدا روی مبلغ 5 میلیارد تومان بود که با صحبت به رقم 3 میلیارد رسیدیم. تاکنون و با کمک خیران 1/5 میلیارد جمع‌آوری‌ کرده‌ایم اما به مبلغ مورد نظر هنوز نرسیده‌ایم و نیازمند یاری سبز خیران دیگری هستیم که می‌توانند به ما و هر دو خانواده در این مسیر کمک کنند. برخی مسئولان قول‌های مساعدی در زمینه فراهم‌کردن مبلغ دیه به ما داده بودند اما متاسفانه به تعهدات خود عمل نکردند که مایه ناامیدی است.»

به گفته این فعال خیر، از مقتول یک دختر 7 ساله و یک پسر ۹ساله به‌جا مانده است: «علاوه بر خانواده مقتول، خانواده صادق هم شرایط خوبی ندارند. برادر بزرگ‌تر صادق‌ که ۵۰ و اندی ساله بود، پس از شنیدن خبر قتل، متاسفانه فشارخونش عود کرد و پس از یک روز هم به رحمت خدا رفت و 2 فرزند او هم پدرشان را از دست دادند.

خانواده صادق در اسلامشهر و در یک خانه حدود ۴۰متری زندگی می‌کنند. مادر او ناراحتی قلبی دارد و نیازمند عمل قلب باز است. او تحت پوشش کمیته امداد است. یک خواهر مجرد در خانه دارد و یک برادر دیگر که او هم شاغل است. چشم امید خانواده صادق به خیرانی است که می‌توانند با فراهم‌کردن 1/5میلیارد تومان باقیمانده، پرونده قصاص او را ببندند تا صادق دوباره به آغوش خانواده‌اش برگردد.»

خیرین محترم برای رهایی پسر اعدامی از چوبه دار می‌توانند کمک‌های خود را به شماره کارت ۵۸۹۴۶۳۱۸۸۹۵۲۵۸۳۸ به نام حسین بی‌غم واریز کنند تا با جمع‌آوری دیه و جلب رضایت اولیای دم، صادق از زندان آزاد شود.

مجله زندگی
ارسال نظر