راز سربه مهر مرگ مرد جوان | زن و مرد متهم : ما او را نکشتیم !

زن جوان و پزشک میانسال که در پرونده مرگ مشکوک شوهرش بازداشت شده بودند با حکم قضایی از اتهام جنایت تبرئه شدند. مرد جوان به خاطر مسمومیت با سیانور در خانه اش جان سپرد.
راز سربه مهر مرگ مرد جوان | زن و مرد متهم : ما او را نکشتیم !
کد خبر : ۶۳۱۶

شامگاه یکم تیرماه سال ۹۵ زن جوانی به نام فتانه با کلانتری ۲۰۷ بومهن تماس گرفت و از مرگ شوهر ۳۸ ساله اش به نام سعید خبر داد. ماموران پلیس بلافاصله به خانه این زوج رفتند و جسد سعید با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد .

فتانه ۳۶ ساله به ماموران پلیس گفت: من و دخترم تارا در خانه بودیم که شوهرم از محل کار به خانه آمد و شام خورد .او کنار سفره شام دراز کشید و خوابش برد. چند ساعت بعد وقتی متوجه شدم پتو از روی شوهرم کنار رفته بالای سر او رفتم و متوجه شدم از دهانش کف خارج شده وشوهرم نفس نمی کشید . من فهمیدم سعید جان سپرده است.

با اظهارات این زن ماموران پلیس به بررسی پرداختند و به اختلاف های دنباله دار فتانه و سعید پی بردند.

در این میان پزشکی قانونی علت فوت را مسمومیت با سیانور اعلام کرد. با اعلام  نظر کارشناسان پزشکی قانونی، پرونده رنگ و بویی جنایی به خود گرفت و پدر و مادر سعید از عروسشان شکایت کردند.

چند سرنخ

ماموران پلیس به بررسی پرداختند و دریافتند در فاصله ساعت ۲۱تا ۲۲:۳۰ که سعید جان سپرده فتانه ۱۲ مرتبه با پزشکی به نام محمود تماس گرفته بود.

با افشای این ماجرا فتانه تحت بازجویی قرار گرفت و به درگیری با همسرش اعتراف کرد.

وی گفت: من و همسرم با وجود داشتن یک دختر همیشه با هم اختلاف داشتیم و حتی چند بار مچ یکدیگر را گرفته بودیم. اما من از نحوه مرگ شوهرم اطلاعی ندارم و احتمالاً شوهرم با خوردن سیانور خودکشی کرده است.

وی ادامه داد: آن شب هم با پزشک ۵۰ ساله تماس گرفتم و درباره مسائل کاری از او سوال پرسیدم .

به این ترتیب پزشک میانسال بازداشت شد اما از تماس های رد و بدل شده او و فتانه ابراز بی اطلاعی کرد و گفت: من اصلا آن شب با فتانه تماسی نگرفته بودم. من قبلا او را می‌شناختم و چند بار و با هم رابطه کاری داشتیم.

وقتی پدر و مادر و دوستان سعید اعلام کردند قربانی مردی سرخوش و اهل تفریح و ورزش بوده همان شب نیز مانند هفته‌های قبل همراه دوستانش به فوتبال رفته و از سلامت جسمانی برخوردار بوده است فرضیه خودکشی سعید رنگ باخت.

همچنین در فاز دیگری از تحقیقات روشن شد، فتانه به تازگی از شوهرش شکایت کرده و کار به کنترل خطوط تلفنی آنها کشیده شده بود فرضیه جنایت خانوادگی پررنگ تر شد.

به این ترتیب با توجه به وجود اختلاف های شدید میان سعید و همسرش،تماس‌های برقرار شده میان فتانه و پزشکی میانسال، اظهارات دوستان سعید و اینکه آن شب غیر از همسر و فرزند قربانی کسی در خانه نبوده و با توجه به اثربخشی فوری سم سیانور به نظر می‌رسد شخص دیگری در این ماجرا دست نداشته است، برای فتانه به اتهام قتل همسرش و برای محمود به اتهام معاونت در این جنایت کیفرخواست صادر و پرونده شان به شعبه ۱۱ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و آنها پای میز محاکمه ایستادند.

در دادگاه

در ابتدای جلسه پدر قربانی گفت: چون عروسم ، مادر نوه ام است، از او شکایتی ندارم و به خاطر قتل پسرم دیه می خواهم. اما مادر قربانی درخواست قصاص را مطرح کرد.

سپس زن جوان به دفاع ایستاد و گفت: من در همه مراحل بازجویی گفته ام همسرم را نکشتم. قبول دارم با او اختلاف داشتم اما راضی به مرگش نبودم. من و دخترم در خانه بودیم که همسرم فوت شد و بعد از کالبد شکافی متوجه شدیم او به خاطر سم سیانور جان سپرده است.

سپس پزشک میانسال به دفاع ایستاد و گفت: من اصلا قربانی را نمی شناسم. با همسر او رابطه کاری داشتم و چند تماس مرا گرفتار دادگاه کرد. من اتهامم را قبول ندارم.

قاضی خطاب به اولیای دم گفت: حاضرید قسم بخورید که متهمان در مرگ پسرتان مقصر هستند و یا چنانچه متهمان قسم بخورند بی گناه هستند، قسم آنها را قبول دارید؟ که پدر و مادر قربانی گفتند حاضر به ادای قسم نیستند و قسم بی گناهی ۲ متهم را نیز قبول ندارند.

به این ترتیب و با توجه به اینکه مدرکی مبنی بر گناهکاری همسر قربانی و پزشک میانسال در قتل  مرد جوان به دست نیامد، قضات آنها را از دست داشتن در قتل تبرئه کرده و حکم به آزادی آنها صادر کردند.

 

منبع :
رکنا
مجله زندگی
ارسال نظر